Cele:

  • Uświadomienie roli pozytywnej samooceny uczniów w zapobieganiu zachowaniom niepożądanym, problemom emocjonalnym i psychicznym,
  • Poszerzenie wiedzy o tym, czym jest poczucie własnej wartości i jakie ma wymiary,
  • Wyczulenie na przejawy problemów z samooceną u dzieci i umiejętność ich rozpoznawania,
  • Uświadomienie pozytywnego i negatywnego wpływu samooceny nauczyciela na budowanie poczucia własnej wartości u jego podopiecznych,
  • Poznanie i przećwiczenie konkretnych sposobów wzmacniania samooceny dziecka.

Ramowy program:

  1. Pozytywna samoocena, wiara we własne możliwości i zaufanie do siebie jako jeden z najważniejszych czynników protekcyjnych zachowań niepożądanych, problemów emocjonalnych i psychicznych u dzieci i nastolatków
  2. Podstawowe wymiary samooceny: wysokości (wysoka – niska), realistyczności (adekwatna – nieadekwatna), pewności (stabilna – niestabilna)
  3. Rozpoznawanie dzieci z zaniżonym, nieadekwatnym i niestabilnym poczuciem własnej wartości
  4. Kształtowanie się samooceny na przestrzeni życia
  5. Poczucie wartości nauczyciela jako wzorzec dla budowania samooceny u uczniów
  6. Dziewięć kategorii zachowań osoby z wysokim poczuciem własnej wartości, które najsilniej wzmacniają samoocenę u dzieci
  7. Wychowywanie obok nauczania – codzienne, drobne zachowania nauczyciela wzmacniające samoocenę uczniów

Czas trwania:

4-6 godzin dydaktycznych – nauczyciele, wychowawcy, rady pedagogiczne

Cena:

1300 – 1700 zł

Informacje:

tel.: 22 428 44 26, odn@cbt.pl