CELE:
Celem warsztatu jest zdobycie wiedzy o różnych rolach trenerskich i procesie grupowym podczas lekcji.
UCZESTNIK SZKOLENIA:
- pozna swoje mocne i słabe strony;
- dowie się o 8 rolach trenerskich i umiejętność ich wykorzystania na lekcjach;
- pozna nowych sposobów budowania swojego autorytetu i warsztatu pracy;
- rozpozna i adekwatnie zareaguje na zjawiska grupowe w klasie;
- będzie lepiej radził sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.
ADRESACI:
- dyrektorzy szkół,
- nauczyciele,
- wychowawcy,
- rady pedagogiczne.
RAMOWY PROGRAM:
- Badanie swoich mocnych i słabych stron jako nauczyciela
- Różne role trenerskie w pracy nauczyciela i możliwość ich wykorzystania
- Przebieg procesu grupowego w klasie
- Diagnoza faz rozwoju grupy i ról grupowych
- Sposoby radzenia sobie ze zjawiskami grupowymi na lekcjach i przerwach (m.in. silna rywalizacja, doświadczanie przez uczniów porażki na forum, bunt, łamanie zasad, konflikt, prowokacja)
CZAS TRWANIA:
5-8 godzin dydaktycznych.