Jak założyć nogę za głowę? O wyzwaniach w pracy nauczyciela

CELE:

Celem warsztatu jest zdobycie wiedzy o różnych rolach trenerskich i procesie grupowym podczas lekcji.

UCZESTNIK SZKOLENIA:

  • pozna swoje mocne i słabe strony;
  • dowie się o 8 rolach trenerskich i umiejętność ich wykorzystania na lekcjach;
  • pozna nowych sposobów budowania swojego autorytetu i warsztatu pracy;
  • rozpozna i adekwatnie zareaguje na zjawiska grupowe w klasie;
  • będzie lepiej radził sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.

ADRESACI:

  • dyrektorzy szkół,
  • nauczyciele,
  • wychowawcy,
  • rady pedagogiczne.

RAMOWY PROGRAM:

  1. Badanie swoich mocnych i słabych stron jako nauczyciela
  2. Różne role trenerskie w pracy nauczyciela i możliwość ich wykorzystania
  3. Przebieg procesu grupowego w klasie
  4. Diagnoza faz rozwoju grupy i ról grupowych
  5. Sposoby radzenia sobie ze zjawiskami grupowymi na lekcjach i przerwach (m.in. silna rywalizacja, doświadczanie przez uczniów porażki na forum, bunt, łamanie zasad, konflikt, prowokacja)

CZAS TRWANIA:

5-8 godzin dydaktycznych.