CELE:
- rozumienie czym jest złość, agresja i zaburzenia zachowania,
- umiejętność rozpoznawania różnych form agresji
- umiejętność konstruktywnego reagowania na przejawy złości i agresji w zachowaniu ucznia,
- znajomość procedur postępowania z wybuchami agresji impulsywnej,
ADRESACI:
- Nauczyciele,
- wychowawcy,
- rady pedagogiczne
RAMOWY PROGRAM:
- Złość, agresja, zaburzenia zachowania – charakterystyka zjawisk i sposoby radzenia sobie z nimi w kontakcie indywidualnym z dzieckiem oraz poprzez interwencje w grupie szkolnej
- Prowokacje – wykorzystanie konstruktywnej konfrontacji oraz metod samouspokajania
- Procedury postępowania w sytuacji wystąpienia wybuchów agresji impulsywnej
- Omówienie modeli leczenia zaburzeń zachowania (zaburzeń opozycyjno-buntowniczych, poważnych zaburzeń zachowania) opartych na programach poznawczo–behawioralnych
CZAS TRWANIA:
5 godzin dydaktycznych
PROWADZĄCY:
mgr Małgorzata Łuba – psycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, trener. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego, w ramach którego współtworzy i prowadzi programy profilaktyczne zachowań samobójczych u dzieci i młodzieży oraz dorosłych.
Publikuje artykuły o terapeutycznej pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rozwoju osobistym pracowników oświaty w „Głosie Pedagogicznym”. Prowadzi zajęcia dydaktyczne w Akademii Pedagogiki Specjalnej (praca z osobami zagrożonymi zachowaniami samobójczymi i niepełnosprawnością). Jest wykładowcą Szkoły Psychoterapii Centrum CBT.