Jak budować poczucie własnej wartości ucznia?

Jak budować poczucie własnej wartości ucznia?

Cele:

  • Uświadomienie roli pozytywnej samooceny uczniów w zapobieganiu zachowaniom niepożądanym, problemom emocjonalnym i psychicznym,
  • Poszerzenie wiedzy o tym, czym jest poczucie własnej wartości i jakie ma wymiary,
  • Wyczulenie na przejawy problemów z samooceną u dzieci i umiejętność ich rozpoznawania,
  • Uświadomienie pozytywnego i negatywnego wpływu samooceny nauczyciela na budowanie poczucia własnej wartości u jego podopiecznych,
  • Poznanie i przećwiczenie konkretnych sposobów wzmacniania samooceny dziecka.

Ramowy program:

  1. Pozytywna samoocena, wiara we własne możliwości i zaufanie do siebie jako jeden z najważniejszych czynników protekcyjnych zachowań niepożądanych, problemów emocjonalnych i psychicznych u dzieci i nastolatków
  2. Podstawowe wymiary samooceny: wysokości (wysoka – niska), realistyczności (adekwatna – nieadekwatna), pewności (stabilna – niestabilna)
  3. Rozpoznawanie dzieci z zaniżonym, nieadekwatnym i niestabilnym poczuciem własnej wartości
  4. Kształtowanie się samooceny na przestrzeni życia
  5. Poczucie wartości nauczyciela jako wzorzec dla budowania samooceny u uczniów
  6. Dziewięć kategorii zachowań osoby z wysokim poczuciem własnej wartości, które najsilniej wzmacniają samoocenę u dzieci
  7. Wychowywanie obok nauczania – codzienne, drobne zachowania nauczyciela wzmacniające samoocenę uczniów

Czas trwania:

4-6 godzin dydaktycznych – nauczyciele, wychowawcy, rady pedagogiczne

Cena:

od 2100 zł/ za grupę

Informacje:

tel.: 22 428 44 26, odn@cbt.pl

close
Potrzebujesz więcej informacji nt. szkoleń, kursów czy konsultacji?
Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie.


    Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych
    lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.
    Umów wizytę
    Umów się na wizytę

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum CBT Centrum CBT EDU, ul. Wołodyjowskiego 74A, 02-724 Warszawa w celach marketingowych oraz dla prawidłowej realizacji usługi "umów wizytę".