„Skrzynka z narzędziami” – przegląd technik i procedur terapeutycznych

„Skrzynka z narzędziami” – przegląd technik i procedur terapeutycznych stosowanych w leczeniu zachowań agresywnych

Szkolenie skierowane jest do:

Osób zajmujących się pracą z dziećmi i młodszymi nastolatkami, sprawiającymi problemy wychowawcze – nauczycieli, wychowawców oraz pedagogów i psychologów pracujących w szkołach, poradniach psychologiczno – pedagogicznych, gabinetach prywatnych, lekarzy (np. psychiatrów, psychiatrów dzieci i młodzieży, neurologów dziecięcych, osób w trakcie specjalizacji). Szkolenie zalecane jest także dla studentów psychologii i pedagogiki.

Forma:

Wykładowo-warsztatowa. Wstęp teoretyczny, prezentacja i omówienie przypadków, ćwiczenia praktyczne w stosowaniu ustrukturyzowanych wywiadów i skal, praca indywidualna i w grupach, prezentacje multimodalne.

Zakres:

Zachowania niepożądane zdarzają się często, jednak są różnorodne. Terapia behawioralna zakłada, że możemy zmienić zachowanie dopiero wtedy, gdy dokładnie określimy przyczyny i skutki zachowań oraz precyzyjnie zaplanujemy interwencję. By móc to uczynić, konieczne jest dokładne zdiagnozowanie przyczyny niepożądanego zachowania (celowe łamanie zasad, agresja, poważniejsze problemy z zachowaniem) oraz znajomość podstaw teoretycznych zachowań agresywnych i niepożądanych.
W części wykładowej omawiane są podstawy różnicowania trudnych zachowań, analizy behawioralnej zachowania oraz mechanizmy dostrzegania zdarzeń i oceniania ich przez agresywne dzieci i nastolatki (modele poznawcze). Dodatkowo omówione są sposoby radzenia sobie z takimi zachowaniami i najczęściej stosowane programy terapeutyczne. W części warsztatowej omawiane jest planowanie interwencji behawioralnych w szkole lub w domu przy pomocy najczęściej stosowanych technik behawioralnych.

Program szkolenia:

  1. Obraz kliniczny, przebieg i różnicowanie różnych rodzajów agresji. Rozróżnianie zachowań niepożądanych od zaburzenia opozycyjno – buntowniczego i poważnych zaburzeń zachowania. Omówienie modeli leczenia trudnych zachowań opartych na programach poznawczo–behawioralnych możliwych do zastosowania w polskich warunkach.
  2. Analiza kliniczna, zaplanowanie i omówienie planów leczenia w przypadku zachowań niepożądanych w typowych sytuacjach sprawiających trudności – dziecko nie słucha się rodziców i łamie zasady, wybuch agresji w domu lub w szkole, agresja fizyczna w stosunku do innych dzieci w szkole, przezywanie, odmawianie wykonania polecenia na lekcji, kradzieże.

Szkolenie obejmuje 6 godzin dydaktycznych.

Cena:

od 2700 zł/ grupa

Informacje:

tel. 22 428 44 26, odn@cbt.pl

close
Potrzebujesz więcej informacji nt. szkoleń, kursów czy konsultacji?
Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie.


    Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych
    lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.
    Umów wizytę
    Umów się na wizytę

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum CBT Centrum CBT EDU, ul. Wołodyjowskiego 74A, 02-724 Warszawa w celach marketingowych oraz dla prawidłowej realizacji usługi "umów wizytę".