Osób zajmujących się pracą z dziećmi i młodszymi nastolatkami, sprawiającymi problemy wychowawcze – nauczycieli, wychowawców oraz pedagogów i psychologów pracujących w szkołach, poradniach psychologiczno – pedagogicznych, gabinetach prywatnych, lekarzy (np. psychiatrów, psychiatrów dzieci i młodzieży, neurologów dziecięcych, osób w trakcie specjalizacji). Szkolenie zalecane jest także dla studentów psychologii i pedagogiki.
Wykładowo-warsztatowa. Wstęp teoretyczny, prezentacja i omówienie przypadków, ćwiczenia praktyczne w stosowaniu ustrukturyzowanych wywiadów i skal, praca indywidualna i w grupach, prezentacje multimodalne.
Zachowania niepożądane zdarzają się często, jednak są różnorodne. Terapia behawioralna zakłada, że możemy zmienić zachowanie dopiero wtedy, gdy dokładnie określimy przyczyny i skutki zachowań oraz precyzyjnie zaplanujemy interwencję. By móc to uczynić, konieczne jest dokładne zdiagnozowanie przyczyny niepożądanego zachowania (celowe łamanie zasad, agresja, poważniejsze problemy z zachowaniem) oraz znajomość podstaw teoretycznych zachowań agresywnych i niepożądanych.
W części wykładowej omawiane są podstawy różnicowania trudnych zachowań, analizy behawioralnej zachowania oraz mechanizmy dostrzegania zdarzeń i oceniania ich przez agresywne dzieci i nastolatki (modele poznawcze). Dodatkowo omówione są sposoby radzenia sobie z takimi zachowaniami i najczęściej stosowane programy terapeutyczne. W części warsztatowej omawiane jest planowanie interwencji behawioralnych w szkole lub w domu przy pomocy najczęściej stosowanych technik behawioralnych.
Szkolenie obejmuje 6 godzin dydaktycznych.
od 2700 zł/ grupa
tel. 22 428 44 26, odn@cbt.pl