Jak rozmawiać z nastoletnimi pacjentami/ uczniami o seksualności?

Do kogo kierowane jest szkolenie?

Szkolenie skierowane jest do psychoterapeutów, psychologów i pedagogów, terapeutów środowiskowych, którzy pracują z młodzieżą lub są zainteresowani tematem

Cele szkolenia

Warsztat taki ma na celu przygotowanie uczestników do prowadzenia konstruktywnych i wspierających rozmów na temat seksualności, co może znacząco wpłynąć na optymalny rozwój psychoseksualny młodzieży.

Szczegółowe cele obejmują:

  • Zwiększenie wiedzy na temat rozwoju seksualnego:
  • Budowanie kompetencji komunikacyjnych:
  • Promowanie pozytywnego podejścia do edukacji seksualnej

Ramowy program szkolenia

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Etapy rozwoju seksualnego dzieci i młodzieży; zachowania normatywne w różnych fazach rozwoju.
  2. Podstawy edukacji seksualnej. Przegląd programów edukacji seksualnej i ich podstawowych komponentów.
  3. Techniki komunikacyjne używane w konstruktywnej rozmowie o seksualności pacjenta/ucznia
  4. Dostosowanie rozmów do wieku uczniów: strategie rozmów z młodszymi dziećmi vs. starszą młodzieżą.
  5. Scenariusz radzenia sobie z trudnymi pytaniami i sytuacjami
  6. Zasady etyczne i poufność.
  7. Praktyczne ćwiczenia: symulacje rozmów na temat seksualności z nastoletnimi pacjentami/ uczniami, ćwiczenia w małych grupach, analiza przypadków i dyskusje na temat praktycznych sytuacji.
  8. Współpraca z rodzicami i opiekunami: strategie komunikacji i współpracy z rodzicami w zakresie edukacji seksualnej.
  9. Zasoby i materiały edukacyjne: jak korzystać z dostępnych materiałów w pracy z uczniami?

Organizacja szkolenia

Zapis na szkolenie następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego i wniesienie opłaty za szkolenie.
Link do wydarzenia oraz materiały dydaktyczne zostaną przesłane 2 dni przed szkoleniem.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu w formie elektronicznej.

Prowadzący:

seksuolog, psycholog, w trakcie szkolenia terapeutycznego

Jestem absolwentem Wydziału Psychologii Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS (specjalizacja psychologia kliniczna i zdrowia) oraz ukończyłem studia podyplomowe z seksuologii klinicznej pod kierownictwem prof. dr hab. med. Lwa Starowicza. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Poznawczej i Behawioralnej oraz członkiem Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego.

Stale aktualizuję i poszerzam swoją wiedzę, jestem w trakcie zdobywania certyfikacji psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego, jestem certyfikowanym trenerem umiejętności społecznych I i II stopnia.

Jestem psychologiem praktykiem, to o czym mówię poparte jest doświadczeniem zdobytym w gabinecie psychologicznym, które odznacza się dobrą współpracą z pacjentami i ich rodzinami.

W zakresie moich zainteresowań i praktyki leży terapia indywidualna, terapia par oraz terapia grupowa. Skupiam się przede wszystkim na pracy z osobami z zaburzeniami lękowymi i ADHD, dużą grupę moich pacjentów stanowią osoby w spektrum autyzmu, a także osoby, w których rodzinach obecne są osoby neuroróżnorodne. Największe doświadczenie w pracy z osobami w spektrum dało mi życie – wśród moich bliskich występuje ASD, stąd wiem jak wygląda meltdown, znam specyficzne poczucie humoru ASów oraz potrafię komunikować się w sposób zrozumiały dla osoby nieneurotypowej.

Chętnie przekazuję swoją wiedzę i doświadczenie moim pacjentom oraz ich rodzinom, do których staram się dotrzeć stosując język dostosowany do potrzeb, a nie naukowe slogany – sposób komunikacji buduje zaufanie, które jest wg mnie fundamentem w prowadzeniu terapii.

Z racji na swoje doświadczenie zawodowe (pracowałem w Szpitalu Ginekologiczno-Położniczym „Inflancka”) bliskie są mi problemy pacjentek starających się o potomstwo, ciężarnych, w połogu oraz par po stracie.

Pracuję z pacjentami z ChAD, schizofrenią, zaburzeniami psychicznymi o charakterze urojeniowym.  Sytuacje, z którymi mialem do czynienia podczas służby w zakładzie penitencjarnym nauczyły mnie reagować w chwilach kryzysowych – nie jest mi obca  interwencja u pacjenta w psychozie, z myślami i tendencjami samobójczymi, myślami rezygnacyjnymi.

Właściwie skoordynowana opieka zespołowa nad pacjentem jest dla mnie niezwykle ważna

Masz pytania?

Napisz do nas! 

Kontakt:

Ewa Czajka
[email protected]
Tel.: 22 428 44 26

Regulaminy
Cena

1250,00 

Brak w magazynie

Chcesz otrzymać powiadomienie, gdy to szkolenie będzie ponownie dostępne?