Praca z dziećmi i młodzieżą w modelu poznawczo-behawioralnym – teoria i praktyka

CZAS TRWANIA:

60 godzin dydaktycznych

TERMINY ZAJĘĆ:

  • Blok I – 21-22 października 2023 r.
  • Blok II – 18-19 listopada 2023 r.
  • Blok III – 02-03 grudnia 2023 r.

Szkolenie dedykowane jest dla osób, które chciałyby nabyć podstawową wiedzę na temat terapii poznawczo-behawioralnej, jej założeń teoretycznych i stosowanych technik w odniesieniu do pracy z pacjentem w wieku rozwojowym.

FORMA ZAJĘĆ:

Zajęcia planowane są w formie hybrydowej, tj. on-line, z możliwością udziału stacjonarnie dla chętnych osób (zajęcia stacjonarne odbędą się przy min. 6 chętnych osobach).

TREŚCI NAUCZANIA:

Zajęcia I – Teoria i praktyka w modelu poznawczo-behawioralnym, założenia, zastosowania, skuteczność i naukowe postawy terapii poznawczo-behawioralnej. Relacja terapeutyczna w terapii poznawczo-behawioralnej w zależności od wieku pacjenta. Diagnoza zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego z uwzględnieniem konceptualizacji poznawczo-behawioralnej pacjenta w wieku rozwojowym.

Zajęcia II – Terapia i techniki poznawcze.

Zajęcia III – Terapia behawioralna – techniki, relaksacja. Eksperyment behawioralny.

WYKAZ UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH W ZAKRESIE NABYTEJ WIEDZY:

Oczekuje się, że po ukończeniu kursu osoba specjalizująca się będzie posiadała:

  • Umiejętność nawiązywania relacji terapeutycznej z pacjentami w wieku rozwojowym oraz funkcjonowania w relacji psychoterapeutycznej.
  • Umiejętność ustalania kontraktu terapeutycznego.
  • Umiejętność wyznaczenia tempa pracy i efektywnego wykorzystania czasu.
  • Umiejętność nawiązywania i podtrzymywanie współpracy.
  • Umiejętność zbierania informacji niezbędnych do tworzenia konceptualizacji pacjenta i jego problemu.
  • Umiejętność konceptualizacji poznawczo-behawioralnej.
  • Umiejętność tworzenia wstępnej konceptualizacji problemu pacjenta, konstruowanie hipotez diagnostycznych i terapeutycznych oraz ich weryfikacja.
  • Umiejętność formułowania celów terapeutycznych i planowania adekwatnych interwencji terapeutycznych.
  • Umiejętność stosowania strategii ukierunkowanych na wprowadzenie zmiany, w tym stosowania technik poznawczych, behawioralnych, prowadzenia eksperymentu behawioralnego.
  • Umiejętność koncentrowania się na kluczowych przekonaniach i zachowaniach pacjenta, ukierunkowanego dochodzenia do prawdy.
  • Umiejętność rozpoznawania czynników wpływających na konieczność modyfikacji postępowania.
  • Umiejętność przewidywania trudności i pracy nad motywacją pacjenta i jego rodziny.

CENA:

PROWADZĄCY: