CZAS TRWANIA:
60 godzin dydaktycznych
TERMINY ZAJĘĆ:
- Blok I – 21-22 października 2023 r.
- Blok II – 18-19 listopada 2023 r.
- Blok III – 02-03 grudnia 2023 r.
Szkolenie dedykowane jest dla osób, które chciałyby nabyć podstawową wiedzę na temat terapii poznawczo-behawioralnej, jej założeń teoretycznych i stosowanych technik w odniesieniu do pracy z pacjentem w wieku rozwojowym.
FORMA ZAJĘĆ:
Zajęcia planowane są w formie hybrydowej, tj. on-line, z możliwością udziału stacjonarnie dla chętnych osób (zajęcia stacjonarne odbędą się przy min. 6 chętnych osobach).
TREŚCI NAUCZANIA:
Zajęcia I – Teoria i praktyka w modelu poznawczo-behawioralnym, założenia, zastosowania, skuteczność i naukowe postawy terapii poznawczo-behawioralnej. Relacja terapeutyczna w terapii poznawczo-behawioralnej w zależności od wieku pacjenta. Diagnoza zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego z uwzględnieniem konceptualizacji poznawczo-behawioralnej pacjenta w wieku rozwojowym.
Zajęcia II – Terapia i techniki poznawcze.
Zajęcia III – Terapia behawioralna – techniki, relaksacja. Eksperyment behawioralny.
WYKAZ UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH W ZAKRESIE NABYTEJ WIEDZY:
Oczekuje się, że po ukończeniu kursu osoba specjalizująca się będzie posiadała:
- Umiejętność nawiązywania relacji terapeutycznej z pacjentami w wieku rozwojowym oraz funkcjonowania w relacji psychoterapeutycznej.
- Umiejętność ustalania kontraktu terapeutycznego.
- Umiejętność wyznaczenia tempa pracy i efektywnego wykorzystania czasu.
- Umiejętność nawiązywania i podtrzymywanie współpracy.
- Umiejętność zbierania informacji niezbędnych do tworzenia konceptualizacji pacjenta i jego problemu.
- Umiejętność konceptualizacji poznawczo-behawioralnej.
- Umiejętność tworzenia wstępnej konceptualizacji problemu pacjenta, konstruowanie hipotez diagnostycznych i terapeutycznych oraz ich weryfikacja.
- Umiejętność formułowania celów terapeutycznych i planowania adekwatnych interwencji terapeutycznych.
- Umiejętność stosowania strategii ukierunkowanych na wprowadzenie zmiany, w tym stosowania technik poznawczych, behawioralnych, prowadzenia eksperymentu behawioralnego.
- Umiejętność koncentrowania się na kluczowych przekonaniach i zachowaniach pacjenta, ukierunkowanego dochodzenia do prawdy.
- Umiejętność rozpoznawania czynników wpływających na konieczność modyfikacji postępowania.
- Umiejętność przewidywania trudności i pracy nad motywacją pacjenta i jego rodziny.