Praca z dziećmi i młodzieżą w modelu poznawczo-behawioralnym – teoria i praktyka

Praca z dziećmi i młodzieżą w modelu poznawczo-behawioralnym – teoria i praktyka

Informacje i zapisy:

Ewa Czajka eczajka@cbt.pl, tel.: 22 428 44 26

Czas trwania:

60 godzin dydaktycznych

Terminy zajęć:

  • Blok I – 08-09 maja 2021 r.
  • Blok II – 12-13 czerwca 2021 r.
  • Blok III – 26-27 czerwca 2021 r.

 

Szkolenie dedykowane jest dla osób, które chciałyby nabyć podstawową wiedzę na temat terapii poznawczo-behawioralnej, jej założeń teoretycznych i stosowanych technik w odniesieniu do pracy z pacjentem w wieku rozwojowym.

Treści nauczania:

Zajęcia I – Teoria i praktyka w modelu poznawczo-behawioralnym, założenia, zastosowania, skuteczność i naukowe postawy terapii poznawczo-behawioralnej. Relacja terapeutyczna w terapii poznawczo-behawioralnej w zależności od wieku pacjenta. Diagnoza zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego z uwzględnieniem konceptualizacji poznawczo-behawioralnej pacjenta w wieku rozwojowym.

Zajęcia II – Terapia i techniki poznawcze.

Zajęcia III – Terapia behawioralna – techniki, relaksacja. Eksperyment behawioralny.

Wykaz umiejętności praktycznych w zakresie nabytej wiedzy:

Oczekuje się, że po ukończeniu kursu osoba specjalizująca się będzie posiadała:

  • Umiejętność nawiązywania relacji terapeutycznej z pacjentami w wieku rozwojowym oraz funkcjonowania w relacji psychoterapeutycznej.
  • Umiejętność ustalania kontraktu terapeutycznego.
  • Umiejętność wyznaczenia tempa pracy i efektywnego wykorzystania czasu.
  • Umiejętność nawiązywania i podtrzymywanie współpracy.
  • Umiejętność zbierania informacji niezbędnych do tworzenia konceptualizacji pacjenta i jego problemu.
  • Umiejętność konceptualizacji poznawczo-behawioralnej.
  • Umiejętność tworzenia wstępnej konceptualizacji problemu pacjenta, konstruowanie hipotez diagnostycznych i terapeutycznych oraz ich weryfikacja.
  • Umiejętność formułowania celów terapeutycznych i planowania adekwatnych interwencji terapeutycznych.
  • Umiejętność stosowania strategii ukierunkowanych na wprowadzenie zmiany, w tym stosowania technik poznawczych, behawioralnych, prowadzenia eksperymentu behawioralnego.
  • Umiejętność koncentrowania się na kluczowych przekonaniach i zachowaniach pacjenta, ukierunkowanego dochodzenia do prawdy.
  • Umiejętność rozpoznawania czynników wpływających na konieczność modyfikacji postepowania.
  • Umiejętność przewidywania trudności i pracy nad motywacją pacjenta i jego rodziny.

Cena:

1800 zł/osoba

Prowadzący:

close
Potrzebujesz więcej informacji nt. szkoleń, kursów czy konsultacji?
Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie.


    Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych
    lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.
    Umów wizytę
    Umów się na wizytę

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum CBT Centrum CBT EDU, ul. Wołodyjowskiego 74A, 02-724 Warszawa w celach marketingowych oraz dla prawidłowej realizacji usługi "umów wizytę".