Dla kogo?
Program TUS jest przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych uczęszczających do klas 5-6. Ma na celu poprawę funkcjonowania społecznego, wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych, psychoedukację w obszarze emocji, zwiększenie poczucia własnej wartości oraz podniesienie samooceny.
Cele grupy:
- Poprawa kompetencji społecznych, np. komunikacji, umiejętności rozwiązywania konfliktów, tworzenia relacji.
- Modyfikacja nieprawidłowych nawyków.
- Rozwój umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami i ich kontroli.
- Wzmocnienie poczucia własnej wartości.
Program TUS:
- Zajęcia integracyjne – budowanie relacji między uczestnikami.
- Normy społeczne – omówienie zasad obowiązujących w społeczeństwie w różnych miejscach.
- Współpraca – kształtowanie umiejętności pracy w większym gronie.
- Trening zdrowej rywalizacji.
- Nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach – kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, nauka rozwiązywania problemów.
- Jestem dobrym przyjacielem.
- Asertywność – kształtowanie umiejętności rozpoznawania i stawiania własnych granic.
- Agresja – kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje czyny i zachowania. Nauka metod zapobiegania zachowaniom agresywnym.
- Emocje – rozpoznawanie swoich emocji.
- Emocje – sposoby radzenia sobie z własnymi emocjami.
- Rozwijanie komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna i niewerbalna.
- Problemy występujące w komunikacji i sposoby ich rozwiązywania.
- Samoocena – nauka autoprezentacji. Rozwijanie własnego potencjału.
- Rozwijanie wyobraźni.
- Wzmacnianie poczucia własnej wartości – poszukiwanie mocnych stron, budowanie pewności siebie.
- Zajęcia podsumowujące.
Metody i formy pracy:
zajęcia w grupie, zajęcia w parach, zabawy integracyjne, drama, burza mózgów, dyskusja, rysunek
Organizacja grupy:
Kurs obejmuje 16 spotkań, we wtorki w godz. 18:00-19:30.
Na grupę zapisujemy dziecko poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto (numer konta w formularzu zgłoszeniowym w tytule należy podać imię i nazwisko dziecka). Istnieje możliwość płatności w ratach.
Warunkiem dołączenia do grupy jest odbycie spotkania kwalifikacyjnego.
Prowdzący:

Patrycja Gordon
Jest terapeutką środowiskową. Skończyła studia pedagogiczne na Uniwersytecie Łódzkim: pedagogika wspierająca z profilaktyką niedostosowania społecznego (licencjat) oraz pedagogika resocjalizacyjna (magister). Jest także w trakcie studiów magisterskich z psychologii w Społecznej Akademii Nauk. W 2023 r. chcąc poszerzyć swoje kwalifikacje wzięła udział w szkoleniu z terapii zajęciowej. W lutym 2024 r. uzyskała certyfikat uprawniający do stosowania ADOS-2 w diagnostyce klinicznej. Pracę z dziećmi rozpoczęła jeszcze będąc na studiach – podczas praktyk studenckich, które odbyła między innymi w Policyjnej Izbie Dziecka, Pogotowiu Opiekuńczym, przedszkolach i szkołach. Pracowała także z dzieckiem ze spektrum autyzmu – indywidualnie i grupowo. W ostatnim czasie była związana zawodowo z Pogotowiem Opiekuńczym oraz z Placówką Opiekuńczo Wychowawczą.
Do jej zadań należało rozpoznawanie potrzeb dzieci, współpraca z rodzinami, instytucjami współpracującymi i specjalistami różnych dziedzin, wspieranie prawidłowego rozwoju podopiecznych. Uczestniczy w konferencjach naukowych i szkoleniach związanych z tematyką jej pracy. W swojej pracy ceni sobie budowanie relacji na wzajemnym szacunku. W proces terapeutyczny angażuje rodziców i osoby z najbliższego otoczenia Pacjentów, by wspólnie zrozumieć i rozwiązać napotkane trudności oraz poprawić relacje rodzinne. Współpracuje z innymi specjalistami, a to pomaga rozpoznać wszelkie potrzeby i indywidualnie dostosować oddziaływania terapeutyczne. Wspiera dzieci i ich rodziny w radzeniu sobie z emocjami, uczy budowania zdrowych relacji, komunikacji, pomaga w rozpoznawaniu mocnych stron i budowaniu poczucia własnej wartości.
Anna Jastrzębska
Jest terapeutką środowiskową. Ukończyła studia magisterskie z pedagogiki resocjalizacyjnej na Uniwersytecie Łódzkim. Dodatkowo podjęła studia z psychologii w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Doświadczenie zdobyła podczas praktyk w: szkole podstawowej, technikum, świetlicy środowiskowej, młodzieżowym ośrodku socjoterapii oraz młodzieżowym ośrodku wychowawczym.
Ukończyła również roczny staż w stowarzyszeniu Monar, podczas którego przebywała na co dzień z młodzieżą oraz dziećmi uzależnionymi od narkotyków. Posiada certyfikat trenera umiejętności społecznych. Od 2021 roku pracuje w szkole podstawowej na stanowisku wychowawcy świetlicy. Zdobyła stopień nauczyciela kontraktowego. Od 2024 roku pracuje jako terapeutka środowiskowa w Centrum CBT w Łodzi. W pracy stawia przede wszystkim na naturalność, szczerość i współpracę. Wykorzystuje doświadczenie zdobyte podczas studiów, praktyk czy pracy w szkole. Do każdego pacjenta podchodzi indywidualnie poznając jego potrzeby oraz możliwości. Dostosowuje metodę do danego problemu głównie opierając się na zasobach, które pacjent ma w środowisku. Uważa, że w swoim naturalnym otoczeniu pacjenci czują się bardziej komfortowo, bezpiecznie a terapeutka może lepiej zrozumieć ich codzienne wyzwania i zaobserwować interakcje między członkami rodziny. Udziela porad, wsparcia oraz według potrzeb interweniuje w środowisku pacjenta np. w szkole. Regularnie korzysta z różnych form doskonalenia, uczestniczy w konferencjach naukowych, współpracuje z innymi specjalistami z Centrum CBT.
