Zadzwoń i umów się: (+48) 22 853 20 50 (+48) 22 853 20 50

Trening Umiejętności Społecznych

Trening Umiejętności Społecznych
Czujesz, że potrzebujesz pomocy?

Dla kogo?

Program TUS jest przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych uczęszczających do klas 5-6. Ma na celu poprawę funkcjonowania społecznego, wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych, psychoedukację w obszarze emocji, zwiększenie poczucia własnej wartości oraz podniesienie samooceny.

Cele grupy:

  • Poprawa kompetencji społecznych, np. komunikacji, umiejętności rozwiązywania konfliktów, tworzenia relacji.
  • Modyfikacja nieprawidłowych nawyków.
  • Rozwój umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami i ich kontroli.
  • Wzmocnienie poczucia własnej wartości.

Program TUS:

  1. Zajęcia integracyjne – budowanie relacji między uczestnikami.
  2. Normy społeczne – omówienie zasad obowiązujących w społeczeństwie w różnych miejscach.
  3. Współpraca – kształtowanie umiejętności pracy w większym gronie.
  4. Trening zdrowej rywalizacji.
  5. Nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach – kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, nauka rozwiązywania problemów.
  6. Jestem dobrym przyjacielem.
  7. Asertywność – kształtowanie umiejętności rozpoznawania i stawiania własnych granic.
  8. Agresja – kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje czyny i zachowania. Nauka metod zapobiegania zachowaniom agresywnym.
  9. Emocje – rozpoznawanie swoich emocji.
  10. Emocje – sposoby radzenia sobie z własnymi emocjami.
  11. Rozwijanie komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna i niewerbalna.
  12. Problemy występujące w komunikacji i sposoby ich rozwiązywania.
  13. Samoocena – nauka autoprezentacji. Rozwijanie własnego potencjału.
  14. Rozwijanie wyobraźni.
  15. Wzmacnianie poczucia własnej wartości – poszukiwanie mocnych stron, budowanie pewności siebie.
  16. Zajęcia podsumowujące.

Metody i formy pracy:

zajęcia w grupie, zajęcia w parach, zabawy integracyjne, drama, burza mózgów, dyskusja, rysunek

Organizacja grupy:

Kurs obejmuje 16 spotkań, we wtorki w godz. 18:00-19:30.

Na grupę zapisujemy dziecko poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto (numer konta w formularzu zgłoszeniowym w tytule należy podać imię i nazwisko dziecka). Istnieje możliwość płatności w ratach.

Warunkiem dołączenia do grupy jest odbycie spotkania kwalifikacyjnego.

Prowdzący:

mgr Patrycja Gordon

Patrycja Gordon

Jest terapeutką środowiskową. Skończyła studia pedagogiczne na Uniwersytecie Łódzkim: pedagogika wspierająca z profilaktyką niedostosowania społecznego (licencjat) oraz pedagogika resocjalizacyjna (magister). Jest także w trakcie studiów magisterskich z psychologii w Społecznej Akademii Nauk. W 2023 r. chcąc poszerzyć swoje kwalifikacje wzięła udział w szkoleniu z terapii zajęciowej. W lutym 2024 r. uzyskała certyfikat uprawniający do stosowania ADOS-2 w diagnostyce klinicznej. Pracę z dziećmi rozpoczęła jeszcze będąc na studiach – podczas praktyk studenckich, które odbyła między innymi w Policyjnej Izbie Dziecka, Pogotowiu Opiekuńczym, przedszkolach i szkołach. Pracowała także z dzieckiem ze spektrum autyzmu – indywidualnie i grupowo. W ostatnim czasie była związana zawodowo z Pogotowiem Opiekuńczym oraz z Placówką Opiekuńczo Wychowawczą.

Do jej zadań należało rozpoznawanie potrzeb dzieci, współpraca z rodzinami, instytucjami współpracującymi i specjalistami różnych dziedzin, wspieranie prawidłowego rozwoju podopiecznych. Uczestniczy w konferencjach naukowych i szkoleniach związanych z tematyką jej pracy. W swojej pracy ceni sobie budowanie relacji na wzajemnym szacunku. W proces terapeutyczny angażuje rodziców i osoby z najbliższego otoczenia Pacjentów, by wspólnie zrozumieć i rozwiązać napotkane trudności oraz poprawić relacje rodzinne. Współpracuje z innymi specjalistami, a to pomaga rozpoznać wszelkie potrzeby i indywidualnie dostosować oddziaływania terapeutyczne. Wspiera dzieci i ich rodziny w radzeniu sobie z emocjami, uczy budowania zdrowych relacji, komunikacji, pomaga w rozpoznawaniu mocnych stron i budowaniu poczucia własnej wartości.

Anna Jastrzębska

Jest terapeutką środowiskową. Ukończyła studia magisterskie z pedagogiki resocjalizacyjnej na Uniwersytecie Łódzkim. Dodatkowo podjęła studia z psychologii w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Doświadczenie zdobyła podczas praktyk w: szkole podstawowej, technikum, świetlicy  środowiskowej, młodzieżowym ośrodku socjoterapii oraz młodzieżowym ośrodku wychowawczym.

Ukończyła również roczny staż w stowarzyszeniu Monar, podczas którego przebywała na co dzień z młodzieżą oraz dziećmi uzależnionymi od narkotyków. Posiada certyfikat trenera umiejętności społecznych. Od 2021 roku pracuje w szkole podstawowej na stanowisku wychowawcy świetlicy. Zdobyła stopień nauczyciela kontraktowego. Od 2024 roku pracuje jako terapeutka środowiskowa w Centrum CBT w Łodzi. W pracy stawia przede wszystkim na naturalność, szczerość i współpracę. Wykorzystuje doświadczenie zdobyte podczas studiów, praktyk czy pracy w szkole. Do każdego pacjenta podchodzi indywidualnie poznając jego potrzeby oraz możliwości. Dostosowuje metodę do danego problemu głównie opierając się na zasobach, które pacjent ma w środowisku. Uważa, że w swoim naturalnym otoczeniu pacjenci czują się bardziej komfortowo, bezpiecznie a terapeutka może lepiej zrozumieć ich codzienne wyzwania i zaobserwować interakcje między członkami rodziny. Udziela porad, wsparcia oraz według potrzeb interweniuje w środowisku pacjenta np. w szkole. Regularnie korzysta z różnych form doskonalenia, uczestniczy w konferencjach naukowych, współpracuje z innymi specjalistami z Centrum CBT.

Wyślij zapytanie

kdr

Jeśli posiadasz Kartę Dużej Rodziny obowiązuje zniżka 5% - skontaktuj się w celu uzyskania KODU RABATOWEGO