Dla kogo?
Dla młodzieży między 15 a 19 r.ż., która chce rozwinąć swoje umiejętności w zakresie budowania relacji i lepiej poznać siebie. Dla nastolatków, którzy mają problemy w relacjach i tych, którzy chcą budować je w bardziej satysfakcjonujący sposób.
Cele grupy:
- Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego budowania relacji.
- Poznawanie siebie, swoich mocnych i słabych stron w relacjach.
- Budowanie samowiedzy i adekwatnej samooceny.
- Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego komunikowania się.
• Profilaktyka zachowań ryzykownych.
Ramowy program grupy:
20 spotkań po 2,5h zegarowe. Udział w programie poprzedzony jest rozmową rekrutacyjną z kandydatem i rodzicem/opiekunem.
- Poznajmy się
- Moje cele
- Zasady komunikacji
- Uczucia
- Smutek/radość
- Lęk
- Złość
- Optymizm
- Kim jestem – moje mocne strony
- Komunikacja cz.2
- Współpraca
- Granice
- Potrzeby i wartości
- Asertywność
- Stres
- Zagrożenia – substancje psychoaktywne
- Zagrożenia – substancje behawioralne
- Poczucie własnej wartości
- Informacje zwrotne
- Zakończenie pracy
Metody pracy:
Warsztat, odgrywanie ról, burza mózgów, ćwiczenia.
Organizacja grupy
Grupa psychoedukacyjna odbywa się w cyklu cotygodniowym w każdy wtorek od g. 17.00 do g. 19.30. Jedna sesja trwa 150 minut (2,5 godziny).
Na grupę zapisujemy dziecko poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto (numer konta w formularzu zgłoszeniowym w tytule należy podać imię i nazwisko dziecka). Istnieje możliwość płatności w ratach.
Warunkiem dołączenia do grupy jest odbycie spotkania kwalifikacyjnego.
Prowadzący:
Beata Ritter
Psychoterapeutka w tracie certyfikowanego 4-letniego szkolenia w Wielkopolskiej Szkole Psychoterapii Gestalt. Wspiera klientów w zmianie, podnoszeniu jakości życia i kryzysach od ponad 10 lat.
Jest także magistrem pedagogiki, certyfikowanym facylitatorem Medytacji Aktywnych Osho, certyfikowanym instruktorem Jogi Śmiechu (Hasyayoga) wg dr Madana Katarii, psychoedukatorem profilaktycznego programu „Ku dorosłości” dla młodzieży.
Pracuje z dorosłymi, młodzieżą i dziećmi. Sesje odbywają się indywidualnie, w parze lub rodzinnie. Prowadzi także grupy terapeutyczne i rozwojowe.
Na człowieka patrzy holistycznie i w pracy terapeutycznej sięga po różnorodne narzędzia i techniki (oddech, muzykoterapię, taniec intuicyjny, wizualizacje, mindfulness, medytacje, Lowen).
Pracuje zgodnie z Kodeksem Etyki PTPG i EAGT, a swoją pracę poddaje superwizji.
