Absolwentka Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Od ponad 30 lat pracuje w zawodzie psychologa. Przebieg aktywności zawodowej obejmuje pracę w publicznych placówkach oświatowych i służby zdrowia, poradniach psychologiczno – pedagogicznych oraz poradniach zdrowia psychicznego. Ponadto współpracuje z jednostkami samorządowymi i pozasamorządowymi w realizowaniu programów w zakresie profilaktyki przemocy i uzależnień. Zajmuje się diagnozą oraz terapią zaburzeń i problemów wieku rozwojowego, a także diagnozą i terapią osób dorosłych. Realizowała programy terapeutyczne dla osób, które doświadczyły przemocy. Jest autorką wielu szkoleń dla nauczycieli, rodziców oraz lekarzy w zakresie komunikacji, asertywności, profilaktyki uzależnień. Wzbogacając warsztat pracy odbyła wiele szkoleń w nurcie psychodynamicznym, systemowym i poznawczo-behawioralnym.
W obszarze jej zainteresowań ważne miejsce zajmuje diagnoza i terapia zaburzeń osobowości; rozumienie procesu kształtowania zaburzenia – patomechanizmu i patogenezy w formułowaniu konceptualizacji, w procesie terapeutycznym, a także profilaktyce rozwoju problemowych obszarów osobowości u pacjentów w wieku rozwojowym. W poszukiwaniu bardziej skutecznych wyjaśnień patomechanizmu zaburzeń oraz efektywnych metod oddziaływania terapeutycznego korzysta również z terapii akceptacji i zaangażowania – ACT, Teorii Schematów Younga.