Informacje i zapisy:
mail: edu@cbt.pl, tel: 22 428 44 26
Szanowni Państwo,
Centrum CBT EDU prowadzi kurs superwizora-dydaktyka PTTPB pod kierownictwem dr hab. n. med. Anity Bryńskiej.
Organizator
Szkoła Psychoterapii Centrum CBT EDU
Cel kursu
Szkolenie doskonalące dla doświadczonych, certyfikowanych terapeutów poznawczo-behawioralnych, przygotowujące do roli superwizora-dydaktyka terapii poznawczo-behawioralnej oraz uzyskania certyfikatu Superwizora-Dydaktyka PTTPB, ukierunkowane na pogłębienie wiedzy z zakresu teorii i praktyki terapii oraz superwizji terapii poznawczo-behawioralnej.
Czas trwania kursu
Cena kursu
Liczba miejsc: 12
Zobowiązania PTTPB wobec uczestników
- piecza nad merytoryczną jakością szkolenia
Warunki uczestnictwa w kursie – określone regulaminem PTTPB, łączne spełnienie następujących wymagań
- Członkostwo w PTPPB w PTTPB przez cały okres od rozpoczęcia kursu uprawniającego
do ubiegania się o Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego PTTPB do chwili rozpoczęcia Szkolenia w Superwizji
- Posiadanie aktualnego Certyfikatu Psychoterapeuty Poznawczo- Behawioralnego PTPPB
- Minimum 5 lat podyplomowego doświadczenia klinicznego w zakresie diagnozowania
i leczenia zaburzeń psychicznych, w tym minimum 360 h psychiatrycznego stażu klinicznego odbywanego w oddziale psychiatrii całodobowej lub izbie przyjęć przy oddziale psychiatrycznym całodobowym
- Co najmniej 3 lata pracy w nurcie terapii poznawczo i/lub behawioralnej od momentu wydania Certyfikatu Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego PTTPB
- Prowadzenie praktyki terapeutycznej
- Prowadzenie superwizji indywidualnej i grupowej (w czasie trwania kursu)
- Prowadzenie wykładów z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej (w czasie trwania kursu)
Procedura rekrutacyjna
- Kandydat spełniający warunki określone regulaminem PTTPB proszony jest o wysłanie Formularza Zgłoszeniowego wraz z załącznikami na adres: ul. Wołodyjowskiego 74 A, 02-724 Warszawa listem poleconym lub złożenie dokumentów osobiście do dnia 27.03.2023.
W kwietniu 2023 roku odbędą się rozmowy kwalifikacyjne, w terminach wyznaczonych przez kierownika kursu.
- Osoby spełniające wymagania formalne zostaną zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną, której celem będzie ocena podstawowych umiejętności klinicznych i terapeutycznych kandydata.
- Rozmowa kwalifikacyjna będzie prowadzona z udziałem kierownika kursu oraz Superwizorów-Dydaktyków PTTPB, uczestniczących w realizacji kursu.
- Kandydat zostanie poproszony o zaprezentowanie swojej sylwetki, dotychczasowego doświadczenia zawodowego oraz przedstawienia własnych motywów, dla których planuje zostać superwizorem -dydaktykiem terapii poznawczo-behawioralnej.
- W kolejnej części rozmowy kandydat otrzyma opis wywiadu i zostanie poproszony
o przedstawienie wstępnej konceptualizacji problemu oraz planu terapii (ocena w skali 0-3).
- W ostatniej części rozmowy kwalifikacyjnej kandydat otrzyma zadanie polegające na przeprowadzeniu krótkiej superwizji z egzaminatorem w roli osoby superwizowanej. Celem superwizji będzie omówienie problemu złości jaką superwizowany pacjent wzbudza
w terapeucie (ocena w skali 0-3).
- O ostatecznym wyniku rozmowy kwalifikacyjnej decyduje uśredniona ocena wystawiona przez osoby prowadzące rozmowę kwalifikacyjną, na podstawie zadań opisanych w pkt. 4, 5, 6.
- O przyjęciu na kurs decyduje kierownik kursu. Kandydat zostanie poinformowany
o decyzji listownie w terminie max. 3 dni od zakończenia procesu rekrutacyjnego.
PROGRAM merytoryczny, zakres godzinowy
Kurs składa się z czterech części i obejmuje łącznie 280 h dydaktycznych, w tym:
-
- Części teoretycznej realizowanej w formie warsztatów poświęconych teorii superwizji oraz pracy własnej w terapii poznawczo-behawioralnej („Teoretyczne zagadnienia superwizji i pracy własnej w terapii poznawczo-behawioralnej”), prowadzonych przez wykładowców zagranicznych i polskich (80 h dydaktycznych)
- Części praktycznej realizowanej w formie warsztatów superwizyjnych, prowadzonych przez Superwizorów/Dydaktyków PTTPB (120 h dydaktycznych)
- Elementów pracy własnej w formie grupy otwarcia (trening integracyjno-komunikacyjny)
(20 h dydaktycznych)
- Części poświęconej na doskonalenie własnego warsztatu, prowadzenie działalności dydaktycznej, rozwój osobisty (60 h dydaktycznych)