Przemysław Matuszyński

Magister pedagogiki w zakresie pracy socjalnej i resocjalizacji, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo - behawioralny (certyfikat PTTPB nr 523).

Przemysław Matuszyński

Pedagog, absolwent Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza w Poznaniu, trener edukator Treningu Zastępowania Agresji ART®, wykładowca w Instytucie Edukacji i Terapii w Poznaniu. Ukończył 4-letnie szkolenie w zakresie psychoterapii poznawczo-behawioralnej osób dorosłych (współprowadzone przez CTPB w Warszawie i Oxford Cognitive Therapy Centre, X edycja). Ponadto uczestniczył w szkoleniach w obszarach: neurolingwistyki, profilaktyki agresji, przemocy; terapii i dzieci i młodzieży z autyzmem; terapii schematów dzieci, młodzieży oraz dorosłych; terapii par; terapii rodzin borykających się z trudnościami wychowawczymi; neuropsychologii dziecka, interwencji kryzysowej; terapii CBT osób z bezsennością przy wsparciu nowoczesnych technologii, terapii ACT.

Pracował w NZOZ Poradni Diamed w Gnieźnie (2012-2022) oraz w Zespole Leczenia Środowiskowego NZOZO Diamed w Gnieźnie (2018-2022) z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w obszarach zaburzeń: neurorozwojowych, zaburzeń nastroju, zaburzeń lękowych, schizofrenii. Staż kliniczny zrealizował w Wojewódzkim Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych „Dziekanka” w Gnieźnie, z którym nadal współpracuje jako superwizor – dydaktyk (aplikant) na oddziale terapeutycznym.

Współpracował z fundacjami i stowarzyszeniami realizując projekty z obszaru zdrowia psychicznego i profilaktyki agresji i przemocy. Regularnie uczestniczy w szkoleniach, konferencjach również jako prelegent na uczelniach wyższych. Od 2016 roku w ramach indywidualnej praktyki klinicznej w Centrum MATIAM PM w Gnieźnie, prowadzi terapię indywidualną z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi, superwizję i szkolenia.

Jest autorem programów terapeutycznych i TUS (CBT) dla dzieci, młodzieży i warsztatów dla rodziców, programu profilaktyki agresji i przemocy TZAP OP, w tym programu korekcyjnoedukacyjnego dla sprawców przemocy w  rodzinie.

Obszarem jego zainteresowań są zaburzenia neurorozwojowe i zaburzenia osobowości kobiet (diagnoza i psychoterapia); zaburzenia lękowe i nastroju; proces mentalizacji oraz korzystanie z metafor w psychoterapii; mindfulness; wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny oraz  wychowanie rozumiane jako wspieranie dziecka w rozwoju ku pełnej dojrzałości w sferze fizycznej, emocjonalnej, intelektualnej, duchowej i społecznej, wzmacniane i uzupełniane przez działania z zakresu profilaktyki problemów dzieci i młodzieży na terenie szkoły.