RAMOWY PROGRAM:
- Wprowadzenie do dialogu motywującego
- Zasady pracy w dialogu motywującym
- Ambiwalencja jako naturalny etap zmiany
- Definicja oporu. Praca z oporem
- Czym nie jest dialog motywujący
- Podstawowe pojęcia i techniki w dialogu motywującym
- Definicja. Motywacja a zmiana
- Podstawy teoretyczne dialogu motywującego
- Transteoretyczny model zmiany
- Duch terapii motywującej (współpraca, przywoływanie, autonomia)
- Zastosowanie dialogu motywującego w praktyce psychoterapeutycznej. Terapia motywująca. Język zmiany/język zobowiązań. Fazy terapii motywującej. Zasady pracy. Trudności i pułapki terapeutyczne
- Zastosowanie dialogu motywującego w pracy z dziećmi i młodzieżą. Specyfika i dostosowania
CZAS TRWANIA:
6-8 godzin dydaktycznych – nauczyciele, wychowawcy, rady pedagogiczne