CELE:
- Uświadomienie roli pozytywnej samooceny uczniów w zapobieganiu zachowaniom niepożądanym, problemom emocjonalnym i psychicznym,
- Poszerzenie wiedzy o tym, czym jest poczucie własnej wartości i jakie ma wymiary,
- Wyczulenie na przejawy problemów z samooceną u dzieci i umiejętność ich rozpoznawania,
- Uświadomienie pozytywnego i negatywnego wpływu samooceny nauczyciela na budowanie poczucia własnej wartości u jego podopiecznych,
- Poznanie i przećwiczenie konkretnych sposobów wzmacniania samooceny dziecka.
RAMOWY PROGRAM:
- Pozytywna samoocena, wiara we własne możliwości i zaufanie do siebie jako jeden z najważniejszych czynników protekcyjnych zachowań niepożądanych, problemów emocjonalnych i psychicznych u dzieci i nastolatków
- Podstawowe wymiary samooceny: wysokości (wysoka – niska), realistyczności (adekwatna – nieadekwatna), pewności (stabilna – niestabilna)
- Rozpoznawanie dzieci z zaniżonym, nieadekwatnym i niestabilnym poczuciem własnej wartości
- Kształtowanie się samooceny na przestrzeni życia
- Poczucie wartości nauczyciela jako wzorzec dla budowania samooceny u uczniów
- Dziewięć kategorii zachowań osoby z wysokim poczuciem własnej wartości, które najsilniej wzmacniają samoocenę u dzieci
- Wychowywanie obok nauczania – codzienne, drobne zachowania nauczyciela wzmacniające samoocenę uczniów
CZAS TRWANIA:
4-6 godzin dydaktycznych – nauczyciele, wychowawcy, rady pedagogiczne.