CELE:
- Rozumienie, czym jest sytuacja prowokacji i jak ważne jest właściwe, modelujące zachowanie nauczyciela w reakcji na nią,
- Uświadomienie sobie własnego, nawykowego reagowania na niepożądane zachowania uczniów,
- Poznanie podstawowych zasady i wybranych sposobów konstruktywnego reagowania na prowokacje,
- Poszerzenie umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami, samouspokajania, odraczani re-akcji i akceptowania dyskomfortu psychicznego w sytuacjach problemowych.
RAMOWY PROGRAM:
- Prowokacja w relacji uczeń-nauczyciel jako specyficzny rodzaj trudnego zachowania
- Niepewność, obawy i wątpliwości nauczycieli, dotyczące właściwych reakcji na uczniowskie prowokacje
- Autodiagnoza własnego, najczęstszego sposobu reagowania na prowokacje – kwestionariusz
- Nauczyciel jako lider oraz osoba modelująca akceptowalne społecznie i pożądane zachowania w sytuacjach trudnych
- Warunki konstruktywnego reagowania na prowokacje
- Szybkie sposoby radzenia sobie z emocjami, metody samouspokajania, odraczanie
- Metoda konstruktywnej konfrontacji w praktyce
CZAS TRWANIA:
4-6 godzin dydaktycznych – nauczyciele, wychowawcy, rady pedagogiczne.