Samouszkadzanie i zachowania autoagresywne u młodzieży – czy na pewno moda?

SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:

  • Dyrektorów szkół,
  • nauczycieli,
  • pedagogów,
  • psychologów szkolnych,
  • pracowników poradni psychologiczno – pedagogicznych,
  • terapeutów oraz osób zainteresowanych przedstawianą tematyką.

FORMA:

Warsztaty z elementami wykładu.

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Skala problemu samouszkodzeń wśród dzieci i młodzieży
  2. Charakterystyka zjawiska: rodzaje, formy, funkcje samouszkadzania
  3. Samouszkadzania a próby samobójcze i próby parasamobójcze
  4. Czynniki ryzyka samouszkodzeń u dzieci i młodzieży
  5. Społeczny odbiór samouszkodzeń, trudności osób pomagających
  6. Postępowanie w przypadku ujawnienia zachowań samouszkadzających
  7. Badanie funkcji samouszkodzeń jako pierwszy etap pracy terapeutycznej
  8. Wybrane metody pracy z samouszkadzaniem u dzieci i młodzieży
  9. Działania profilaktyczne szkoły

SZKOLENIE OBEJMUJE:

  • 4 – 6 godzin dydaktycznych – nauczyciele, wychowawcy, rady pedagogiczne
  • 8 – 14 godzin dydaktycznych – psycholodzy, pedagodzy, pracownicy poradni psychologiczno – pedagogicznych
  • 2-4 godziny dydaktyczne – spotkanie dla rodziców