Za moich czasów dzieci były inne… czyli powtórka z psychologii rozwoju dla nauczycieli.

CELE:

Głównym celem warsztatu jest uświadomienie zmienności rozwojowej i pokoleniowej na każdym etapie nauczania.
Szkolenie występuje w trzech wersjach: dla nauczycieli młodszych klas szkoły podstawowej (I-III), dla nauczycieli starszych klas szkoły podstawowej (IV-VI) oraz dla nauczycieli gimnazjum.

UCZESTNIK SZKOLENIA:

  • zrozumie różnice między kolejnymi pokoleniami uczniów;
  • dowie się o specyfice nowych pokoleń;
  • pozna zachowania właściwego dla danego etapu rozwojowego dziecka;
  • nauczy się dobierać metody wychowawcze odpowiednie dla dzieci w określonym wieku;
  • nauczy się godzenia wymagań podstawy programowej ze specyfiką funkcjonowania poznawczego i społecznego nowych pokoleń;
  • pozna nowe pomysły na aktywizację i skupianie uwagi na lekcjach.

ADRESACI:

  • Nauczyciele,
  • wychowawcy,
  • rady pedagogiczne

RAMOWY PROGRAM:

  1. Etapy rozwoju emocjonalnego, poznawczego, moralnego i społecznego dziecka
  2. Pokolenia na przestrzeni ostatnich 50 lat i specyfika ich funkcjonowania
  3. Diagnoza przynależności do konkretnego pokolenia
  4. Adekwatne do specyfiki pokoleniowej i rozwojowej metody wychowania i nauczania

CZAS TRWANIA:

5 godzin dydaktycznych.