CELE:
Głównym celem warsztatu jest uświadomienie zmienności rozwojowej i pokoleniowej na każdym etapie nauczania.
Szkolenie występuje w trzech wersjach: dla nauczycieli młodszych klas szkoły podstawowej (I-III), dla nauczycieli starszych klas szkoły podstawowej (IV-VI) oraz dla nauczycieli gimnazjum.
UCZESTNIK SZKOLENIA:
- zrozumie różnice między kolejnymi pokoleniami uczniów;
- dowie się o specyfice nowych pokoleń;
- pozna zachowania właściwego dla danego etapu rozwojowego dziecka;
- nauczy się dobierać metody wychowawcze odpowiednie dla dzieci w określonym wieku;
- nauczy się godzenia wymagań podstawy programowej ze specyfiką funkcjonowania poznawczego i społecznego nowych pokoleń;
- pozna nowe pomysły na aktywizację i skupianie uwagi na lekcjach.
ADRESACI:
- Nauczyciele,
- wychowawcy,
- rady pedagogiczne
RAMOWY PROGRAM:
- Etapy rozwoju emocjonalnego, poznawczego, moralnego i społecznego dziecka
- Pokolenia na przestrzeni ostatnich 50 lat i specyfika ich funkcjonowania
- Diagnoza przynależności do konkretnego pokolenia
- Adekwatne do specyfiki pokoleniowej i rozwojowej metody wychowania i nauczania
CZAS TRWANIA:
5 godzin dydaktycznych.