Zachowania samobójcze dzieci i młodzieży – sposoby postępowania i metody pracy

SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:

  • Dyrektorów szkół,
  • nauczycieli,
  • pedagogów,
  • psychologów szkolnych,
  • pracowników poradni psychologiczno – pedagogicznych,
  • terapeutów oraz osób zainteresowanych przedstawianą tematyką.

FORMA:

  • Warsztaty z elementami wykładu.

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Zachowania samobójcze – definicje, charakterystyka i rozpowszechnienie problemu wśród dzieci i młodzieży.
  2. Psychospołeczne i kliniczne czynniki ryzyka zachowań samobójczych oraz ich ocena.
  3. Depresja jako jeden z głównych czynników ryzyka zachowań samobójczych.
  4. Procedury interwencji kryzysowej na terenie szkoły w sytuacji zagrożenia suicydalnego.
    Regulacje prawne.
  5. Psychoedukacja uczniów i ich rodziców na temat zachowań samobójczych
  6. Wybrane metody pracy terapeutycznej z uczniem z grupy ryzyka na terenie szkoły. Plan terapeutyczny
  7. Praca po kryzysie suicydalnym.

SZKOLENIE OBEJMUJE:

  • 5 – 8 godzin dydaktycznych – nauczyciele, wychowawcy, rady pedagogiczne
  • 8 – 16 godzin dydaktycznych – psycholodzy, pedagodzy, pracownicy poradni psychologiczno – pedagogicznych
  • 2-4 godziny dydaktyczne – spotkanie dla rodziców