Do kogo kierowane jest szkolenie?
Szkolenie kierujemy do psychoterapeutów, psychologów, pedagogów, osób kształcących się w psychoterapii, studentów ostatniego roku psychologii.
Cele szkolenia
- poszerzenie wiedzy na temat etiologii, obrazu klinicznego ADHD u dzieci i młodzieży;
- doskonalenie umiejętności diagnostycznych: skutecznego diagnozowania ADHD u dzieci i młodzieży, włączając w to stosowanie odpowiednich narzędzi diagnostycznych oraz przeprowadzanie diagnozy różnicowej;
- rozwinięcie kompetencji terapeutycznych: uczestnicy opanują skuteczne strategie terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą z diagnozą ADHD;
- doskonalenie umiejętności pracy z rodzinami: uczestnicy będą potrafili efektywnie wspierać rodziny pacjentów z ADHD, dostarczając im odpowiedniego wsparcia oraz edukacji na temat zaburzenia;
- nabycie umiejętności pracy z systemem edukacyjnym: praktyczne wskazówki dotyczące współpracy z nauczycielami i szkołami w celu zapewnienia odpowiedniego wsparcia edukacyjnego dzieciom i młodzieży z ADHD;
- uczestnicy będą umieli integrować teoretyczną wiedzę na temat ADHD z praktycznym doświadczeniem klinicznym, co pozwoli im na skuteczne działanie w różnorodnych sytuacjach terapeutycznych.
Ramowy program szkolenia
- Wprowadzenie do ADHD
• Obraz kliniczny ADHD;
• Etiologia ADHD i czynniki wpływające na funkcjonowanie dziecka z ADHD;
• Epidemiologia ADHD: analiza częstości występowania oraz różnic płciowych i wiekowych w zachorowalności na ADHD; - Diagnoza ADHD
• Proces diagnostyczny ADHD: omówienie narzędzi diagnostycznych, wywiadu klinicznego i oceny objawów;
• Różnicowanie ADHD i innych zaburzeń;
• Zaburzenia współwystępujące;
• Powikłania nieleczonego ADHD; - Oddziaływania terapeutyczne
• Terapia behawioralna ADHD: omówienie skutecznych strategii terapeutycznych, w tym modyfikacji zachowań (techniki behawioralne umożliwiające redukcję zachowań trudnych i niepożądanych, kształtowanie nowych zachowań);
• Rola rodziny w leczeniu ADHD i strategie wsparcia rodziców w radzeniu sobie z trudnościami związanymi z zaburzeniem;
• Wsparcie społeczne i edukacyjne;
• Współpraca ze szkołą: strategie wsparcia szkół i nauczycieli w zapewnieniu odpowiedniego wsparcia edukacyjnego dla uczniów z ADHD;
Spodziewane efekty:
- Znajomość obrazu klinicznego ADHD u dzieci i młodzieży; zasad diagnozy i skutecznych strategii terapeutycznych: praktyczne narzędzia i metody pracy;
- Doskonalenie umiejętności pracy z rodzinami: omówimy strategie współpracy z rodzinami pacjentów oraz wsparcia w radzeniu sobie z ADHD w życiu codziennym;.
- Uzyskanie praktycznych wskazówek dotyczących pracy z systemem oświaty: wsparcie edukacyjnego dla dzieci i młodzieży z ADHD oraz współpraca z nauczycielami i szkołami;
Metody edukacyjne
Połączenie wykładu i metod warsztatowych
Organizacja szkolenia
Osoby, które chcą zapisać się na szkolenie proszone są o wypełnienie formularza zgłoszenia oraz wpłatę na konto (szczegóły w formularzu).
Link do wydarzenia oraz materiały dydaktyczne zostaną przesłane 2 dni przed szkoleniem.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.
Prowadzący
Natalia Jamińska – Psycholog z przygotowaniem pedagogicznym, logopeda, trener warsztatów profilaktycznych. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej. Trener Treningu Umiejętności Społecznych (TUS).
Ukończyła 5-letnie, jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia oraz studia podyplomowe na kierunku logopedia w Warszawie. Jest również absolwentką Szkoły Trenerów Profilaktyki w Warszawie.
Aktualnie w trakcie 4-letniego szkolenia z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej przygotowującego do uzyskania certyfikatu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz z osobami dorosłymi zdobywa, pracując jako psycholog, psychoterapeuta, szkoleniowiec oraz diagnosta w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej oraz w Centrum CBT.
Udziela konsultacji diagnostycznych dla rodziców. Opracowuję kompleksowe plany pomocy terapeutycznej dziecku i rodzinie. Jest koordynatorem procesu terapeutycznego.
Prowadzi diagnostykę psychologiczną testy: Stanford Binet V, IDS-2, Ados-2, Leiter-3, WISC-V, kwestionariusze. Ma uprawnienia do wystawiania zaświadczeń o dysleksji, dysortografii.
Regularnie poddaje swoją pracę superwizji oraz stale podnosi kwalifikacje, uczestnicząc w licznych kursach i szkoleniach.