ADHD u dzieci i młodzieży

Do kogo kierowane jest szkolenie?

Szkolenie kierujemy do psychoterapeutów, psychologów, pedagogów, osób kształcących się w psychoterapii, studentów ostatniego roku psychologii.

Cele szkolenia

  1. poszerzenie wiedzy na temat etiologii, obrazu klinicznego ADHD u dzieci i młodzieży;
  2. doskonalenie umiejętności diagnostycznych: skutecznego diagnozowania ADHD u dzieci i młodzieży, włączając w to stosowanie odpowiednich narzędzi diagnostycznych oraz przeprowadzanie diagnozy różnicowej;
  3. rozwinięcie kompetencji terapeutycznych: uczestnicy opanują skuteczne strategie terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą z diagnozą ADHD;
  4. doskonalenie umiejętności pracy z rodzinami: uczestnicy będą potrafili efektywnie wspierać rodziny pacjentów z ADHD, dostarczając im odpowiedniego wsparcia oraz edukacji na temat zaburzenia;
  5. nabycie umiejętności pracy z systemem edukacyjnym: praktyczne wskazówki dotyczące współpracy z nauczycielami i szkołami w celu zapewnienia odpowiedniego wsparcia edukacyjnego dzieciom i młodzieży z ADHD;
  6. uczestnicy będą umieli integrować teoretyczną wiedzę na temat ADHD z praktycznym doświadczeniem klinicznym, co pozwoli im na skuteczne działanie w różnorodnych sytuacjach terapeutycznych.

Ramowy program szkolenia

  1. Wprowadzenie do ADHD
    • Obraz kliniczny ADHD;
    • Etiologia ADHD i czynniki wpływające na funkcjonowanie dziecka z ADHD;
    • Epidemiologia ADHD: analiza częstości występowania oraz różnic płciowych i wiekowych w zachorowalności na ADHD;
  2. Diagnoza ADHD
    • Proces diagnostyczny ADHD: omówienie narzędzi diagnostycznych, wywiadu klinicznego i oceny objawów;
    • Różnicowanie ADHD i innych zaburzeń;
    • Zaburzenia współwystępujące;
    • Powikłania nieleczonego ADHD;
  3. Oddziaływania terapeutyczne
    • Terapia behawioralna ADHD: omówienie skutecznych strategii terapeutycznych, w tym modyfikacji zachowań (techniki behawioralne umożliwiające redukcję zachowań trudnych i niepożądanych, kształtowanie nowych zachowań);
    • Rola rodziny w leczeniu ADHD i strategie wsparcia rodziców w radzeniu sobie z trudnościami związanymi z zaburzeniem;
    • Wsparcie społeczne i edukacyjne;
    • Współpraca ze szkołą: strategie wsparcia szkół i nauczycieli w zapewnieniu odpowiedniego wsparcia edukacyjnego dla uczniów z ADHD;

Spodziewane efekty:

  • Znajomość obrazu klinicznego ADHD u dzieci i młodzieży; zasad diagnozy i skutecznych strategii terapeutycznych: praktyczne narzędzia i metody pracy;
  • Doskonalenie umiejętności pracy z rodzinami: omówimy strategie współpracy z rodzinami pacjentów oraz wsparcia w radzeniu sobie z ADHD w życiu codziennym;.
  • Uzyskanie praktycznych wskazówek dotyczących pracy z systemem oświaty: wsparcie edukacyjnego dla dzieci i młodzieży z ADHD oraz współpraca z nauczycielami i szkołami;

Metody edukacyjne

Połączenie wykładu i metod warsztatowych

Organizacja szkolenia

Osoby, które chcą zapisać się na szkolenie proszone są o wypełnienie formularza zgłoszenia oraz wpłatę na konto (szczegóły w formularzu).
Link do wydarzenia oraz materiały dydaktyczne zostaną przesłane 2 dni przed szkoleniem.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

Prowadzący

Natalia Jamińska – Psycholog z przygotowaniem pedagogicznym, logopeda, trener warsztatów profilaktycznych. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej. Trener Treningu Umiejętności Społecznych (TUS).

Ukończyła 5-letnie, jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia oraz studia podyplomowe na kierunku logopedia w Warszawie. Jest również absolwentką Szkoły Trenerów Profilaktyki w Warszawie.
Aktualnie w trakcie 4-letniego szkolenia z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej przygotowującego do uzyskania certyfikatu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz z osobami dorosłymi zdobywa, pracując jako psycholog, psychoterapeuta, szkoleniowiec oraz diagnosta w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej oraz w Centrum CBT.

Udziela konsultacji diagnostycznych dla rodziców. Opracowuję kompleksowe plany pomocy terapeutycznej dziecku i rodzinie. Jest koordynatorem procesu terapeutycznego.
Prowadzi diagnostykę psychologiczną testy: Stanford Binet V, IDS-2, Ados-2, Leiter-3, WISC-V, kwestionariusze. Ma uprawnienia do wystawiania zaświadczeń o dysleksji, dysortografii.
Regularnie poddaje swoją pracę superwizji oraz stale podnosi kwalifikacje, uczestnicząc w licznych kursach i szkoleniach.

Masz pytania?

Napisz do nas! 

Kontakt:

Ewa Czajka
e.czajka@cbt.pl
Tel.: 22 428 44 26

Regulaminy
Cena

250,00