Do kogo kierowane jest szkolenie?
Szkolenie kierujemy do psychoterapeutów, psychologów, osób kształcących się w psychoterapii
Cele szkolenia
- Zapoznanie uczestników z etiologią i mechanizmami rozwoju depresji u dzieci i młodzieży.
- Zapoznanie z zasadami rozpoznawania objawów i symptomów depresji u dzieci i młodzieży w różnych grupach wiekowych.
- Doskonalenie umiejętności diagnostycznych w identyfikacji depresji u dzieci i młodzieży, w tym różnicowanie między depresją a innymi zaburzeniami psychicznymi.
- Zapoznanie się z aktualnymi metodami oceny depresji u dzieci i młodzieży, w tym stosowanych narzędzi diagnostycznych.
- Doskonalenie umiejętności terapeutycznych w prowadzeniu interwencji terapeutycznych zorientowanych na depresję u dzieci i młodzieży.
- Świadomość różnorodnych podejść terapeutycznych i strategii interwencyjnych stosowanych w leczeniu depresji u dzieci i młodzieży.
- Rozwijanie umiejętności budowania zaufania i współpracy z rodziną oraz innymi specjalistami w celu zapewnienia kompleksowej opieki nad pacjentami.
Ramowy program szkolenia
Szkolenie „Depresja u dzieci i młodzieży – Standardy opieki” zapewni uczestnikom kompleksową wiedzę i praktyczne umiejętności zastosowania zasad skutecznego rozpoznawania, diagnozowania i leczenia depresji u młodych pacjentów.
Uczestnicy zdobędą głębsze zrozumienie mechanizmów rozwoju depresji u dzieci i młodzieży oraz nauczą się skutecznych metod diagnostycznych, umożliwiających szybkie i trafne identyfikowanie problemów. Przedstawione zostaną najnowsze i najskuteczniejsze strategie terapeutyczne, które mogą być stosowane w praktyce klinicznej.
Omówione zostaną również ważne kwestie związane z zapewnieniem wsparcia emocjonalnego dla rodzin dzieci i młodzieży z depresją
Omawiane zagadnienia:
- Depresja u dzieci i młodzieży – wprowadzenie
- Etiologia i czynniki ryzyka depresji u dzieci i młodzieży
- Obraz kliniczny depresji w różnych grupach wiekowych
- Diagnoza depresji u dzieci i młodzieży: narzędzia i procedury oceny
- Terapia depresji u dzieci i młodzieży
- Przegląd metod terapeutycznych stosowanych w pracy z depresją w grupie osób w wieku rozwojowym.
- Skuteczne strategie terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą
- Wsparcie i interwencje
- Komunikacja i budowanie zaufania w pracy z młodymi pacjentami
Spodziewane efekty:
- Zrozumienie etiologii i czynników ryzyka (biologicznych, psychologicznych i środowiskowych) związanych z depresją u dzieci i młodzieży,
- Umiejętność rozpoznawania różnorodnych objawów depresji u dzieci i młodzieży,
- Umiejętność różnicowania między depresją a innymi zaburzeniami psychicznymi u dzieci i młodzieży.
- Umiejętność planowania interwencji terapeutycznych zgodnie z aktualnymi wytycznymi i najlepszymi praktykami w leczeniu depresji u dzieci i młodzieży.
- Znajomość zasad psychoedukacji pacjentów oraz ich rodzin na temat depresji,
- Umiejętność budowania współpracy z innymi specjalistami, takimi jak lekarze, pedagodzy czy pracownicy socjalni, w celu zapewnienia kompleksowej opieki nad dziećmi i młodzieżą z depresją.
- Świadomość istniejących terapii psychologicznych stosowanych w leczeniu depresji u dzieci i młodzieży, włączając w to psychoterapię poznawczo-behawioralną.
- Umiejętność monitorowania postępów terapeutycznych, identyfikowania ewentualnych komplikacji i dostosowywania planu interwencji w oparciu o indywidualne potrzeby i reakcje pacjentów.
Metody edukacyjne
Połączenie wykładu i metod warsztatowych
Organizacja szkolenia
Osoby, które chcą zapisać się na szkolenie proszone są o wypełnienie formularza zgłoszenia oraz wpłatę na konto (szczegóły w formularzu).
Link do wydarzenia oraz materiały dydaktyczne zostaną przesłane 2 dni przed szkoleniem.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.
Prowadzący
Justyna Zawisza – Absolwentka Wydziału Psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz 4 letniego podyplomowego szkolenia w zakresie psychoterapii realizowanego we współpracy Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie oraz Centrum Psychologiczno¬ Medycznego MABOR, atestowanego przez Sekcję Naukową Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Ukończyła kurs Pierwszego Stopnia w praktyce i teorii Racjonalnej Terapii Zachowania (RTZ) wraz z warsztatami w indywidualnej i grupowej RTZ. Pracowała w Oddziale Psychiatrycznym dla Dzieci i Młodzieży w Józefowie, a obecnie jako starszy asystent w Oddziale Klinicznym Psychiatrii Wieku Rozwojowego Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Jest na 4 roku specjalizacji z Psychologii Klinicznej Dzieci i Młodzieży UCK WUM. Prowadzi psychoterapię dzieci i młodzieży oraz terapię rodzin.