Diagnoza i konceptualizacja w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą

Do kogo kierowane jest szkolenie?

Szkolenie kierujemy do psychologów, pedagogów i psychoterapeutów chcący rozszerzyć wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą z trudnościami emocjonalnymi. W szkoleniu mogą wziąć udział również studenci V roku studiów psychologicznych.

Cele szkolenia

  1. Wprowadzenie umiejętności identyfikacji różnych czynników (biologiczne, psychologiczne, społeczne i kulturowe) wpływających na rozwój dziecka i młodzieży.
  2. Omówienie znaczenia wykorzystania różnorodnych narzędzi i technik diagnozy, takich jak wywiad kliniczny, kwestionariusze, obserwacje oraz testy psychologiczne, w celu zbierania danych potrzebnych do zrozumienia problemów i potrzeb dziecka lub młodzieży.
  3. Nabycie przez uczestników umiejętności analizy i interpretacji zebranych danych w celu stworzenia kompleksowej konceptualizacji problemów dziecka lub młodzieży.
  4. Rozwijanie umiejętności formułowania celów terapeutycznych i planowania interwencji dostosowanych do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka lub młodzieży.
  5. Zapoznanie się z różnymi technikami interwencji stosowanymi w pracy z dziećmi i młodzieżą.
  6. Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i budowania relacji z dziećmi, młodzieżą oraz ich rodzicami lub opiekunami.
  7. Umiejętność monitorowania postępów terapeutycznych i dostosowywania planu interwencji w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby i sytuacje

Ramowy program szkolenia

Szkolenie „Diagnoza i konceptualizacja w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą” to unikalna okazja dla psychologów i psychoterapeutów, którzy pragną pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w obszarze diagnozy oraz konceptualizacji problemów dzieci i młodzieży. Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą niezbędną wiedzę teoretyczną oraz praktyczne narzędzia, które umożliwią im skuteczną diagnozę oraz właściwe zrozumienie i interpretację problemów występujących u dzieci i młodzieży.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Wywiad i diagnoza w terapii dzieci i młodzieży. Identyfikacja różnorodnych czynników wpływających na rozwój dzieci i młodzieży- czynniki indywidualne, związane z rodziną, związane ze środowiskiem.
  2. Konceptualizacja przypadku. Formułowania hipotez, celów terapeutycznych i planowanie interwencji dostosowanych do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka lub młodzieży i ich zastosowanie w praktyce terapeutycznej.
  3. Objaw w kontekście relacji rodzinnych i potrzeb pacjenta w wieku rozwojowym
  4. Tworzenie planów terapeutycznych w oparciu o konceptualizację.

Spodziewane efekty:

  • Zrozumienie teoretycznych podstaw diagnozy i konceptualizacji: Uczestnicy nabędą wiedzę na temat konceptualizacji w nurcie poznawczo-behawioralnym dzieci i młodzieży, co pozwoli im lepiej zrozumieć różnorodne aspekty funkcjonowania psychologicznego w kontekście rozwoju dzieci i młodzieży.
  • Opanowanie umiejętności analizy przypadków: uUczestnicy będą potrafili analizować przypadki kliniczne dzieci i młodzieży, integrując różne aspekty ich funkcjonowania i historię życia, co umożliwi im bardziej kompleksową konceptualizację problemów oraz lepsze zaplanowanie interwencji terapeutycznych.
  • Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb i sytuacji pacjentów: uUczestnicy będą umieli identyfikować indywidualne potrzeby i sytuacje pacjentów w kontekście ich rozwoju i funkcjonowania psychologicznego, co pozwoli im lepiej dostosować strategie terapeutyczne do konkretnych przypadków.
  • Integracja wiedzy teoretycznej z praktyką terapeutyczną: uUczestnicy będą umieli integrować zdobytą wiedzę teoretyczną z praktycznym doświadczeniem terapeutycznym, co pozwoli im skuteczniej konceptualizować problemy i planować interwencje terapeutyczne.
  • Nabycie umiejętności planowania interwencji terapeutycznych: uUczestnicy opanują umiejętność planowania skutecznych interwencji terapeutycznych opartych na dokładnej konceptualizacji problemów dzieci i młodzieży, co pozwoli im efektywniej wspierać ich rozwój i zdrowie psychiczne.

Metody edukacyjne

Połączenie wykładu i metod warsztatowych

Organizacja szkolenia

Osoby, które chcą zapisać się na szkolenie proszone są o wypełnienie formularza zgłoszenia oraz wpłatę na konto (szczegóły w formularzu).
Link do wydarzenia oraz materiały dydaktyczne zostaną przesłane 2 dni przed szkoleniem.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

Prowadzący:

Psycholog kliniczny, psychoterapeuta dzieci, młodzieży i rodzin

Od lat związana z Centrum CBT w Warszawie, gdzie pełni nadzór merytoryczny nad programami grupowymi i warsztatowymi Centrum CBT. W Poradni Centrum CBT dla dzieci i młodzieży pracuje z rodzinami pacjentów w wieku rozwojowym, przeprowadza diagnozę psychologiczną. Pełni funkcję dyrektora medycznego ds. dzieci i młodzieży.

Jest wykładowcą w Szkole Psychoterapii Centrum CBT-EDU (4-letni kurs psychoterapii poznawczo-behawioralnej), jako wykładowca prowadzi szkolenia specjalizacyjne w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży, psychologii klinicznej i terapii środowiskowej dzieci i młodzieży. W Niepublicznej Placówce Doskonalenia Nauczycieli Centrum CBT prowadzi liczne szkolenia dla nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych.

Masz pytania?

Napisz do nas! 

Kontakt:

Ewa Czajka
e.czajka@cbt.pl
Tel.: 22 428 44 26

Regulaminy
Cena

250,00