Do kogo kierowane jest szkolenie?
Szkolenie kierujemy do psychoterapeutów, psychologów, pedagogów, osób kształcących się w psychoterapii studentów ostatniego roku psychologii.
Cele szkolenia
- Zapoznanie uczestników ze strategiami rozpoznawania myśli samobójczych i różnicowania z tendencjami;
- Zwiększenie umiejętności rozpoznawania ryzyka zachowań samobójczych oraz jego ocena;
- Strategie interwencji u osób w wieku rozwojowym z myślami i tendencjami oraz zachowaniami suicydalnymi;
Ramowy program szkolenia
Szkolenie „Myśli i tendencje samobójcze w wieku rozwojowym” zostało zaprojektowane z myślą o dostarczeniu najnowszej wiedzy oraz praktycznych umiejętności niezbędnych do skutecznego rozpoznawania, oceny i interwencji w przypadku obecności u dzieci i młodzieży myśli samobójczych.
Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę na temat mechanizmów, czynników ryzyka i ochrony oraz różnych form myśli samobójczych występujących wśród dzieci i młodzieży w różnym wieku. Nasze szkolenie prowadzone jest przez doświadczonych specjalistów, którzy podzielą się swoją wiedzą oraz praktycznymi aspektami pracy w obszarze zachowań samobójczych wśród dzieci i młodzieży.
Program szkolenia obejmuje:
- Myśli, tendencje i zachowania samobójcze – definicje, charakterystyka i rozpowszechnienie problemu wśród dzieci i młodzieży.
- Czynniki ryzyka zachowań samobójczych – zaburzenia depresyjne, regulacja emocji, sposoby radzenia sobie ze stresem.
- Diagnoza psychospołeczna i kliniczna czynniki ryzyka zachowań samobójczych.
- Narzędzia diagnostyczne i metody oceny ryzyka
- Procedury interwencji kryzysowej w sytuacji zagrożenia suicydalnego.
- Plan oddziaływań.
- Terapia i interwencje w przypadku myśli samobójczych
- Profilaktyka i wsparcie społeczne dla dzieci i młodzieży
Spodziewane efekty:
- Zrozumienie etiologii i czynników ryzyka (biologicznych, psychologicznych i środowiskowych) myśli, tendencji i zachowań samobójczych u dzieci i młodzieży.
- Doskonalenie umiejętności diagnostycznych w identyfikacji zachowań suicydalnych u dzieci i młodzieży, w tym różnicowanie między myślami i tendencjami samobójczymi
- Zapoznanie się z aktualnymi metodami oceny zachowań samobójczych u dzieci i młodzieży, w tym stosowanych narzędzi diagnostycznych.
- Doskonalenie umiejętności terapeutycznych w prowadzeniu interwencji terapeutycznych zorientowanych na depresję u dzieci i młodzieży.
- Umiejętność planowania interwencji zgodnie z aktualnymi wytycznymi i najlepszymi praktykami.
- Znajomość zasad psychoedukacji pacjentów oraz ich rodzin na temat myśli i zachowań samobójczych.
- Umiejętność budowania współpracy z innymi specjalistami w celu zapewnienia kompleksowej opieki nad dziećmi i młodzieżą z myślami i tendencjami samobójczymi.
Metody edukacyjne
Połączenie wykładu i metod warsztatowych
Organizacja szkolenia
Osoby, które chcą zapisać się na szkolenie proszone są o wypełnienie formularza zgłoszenia oraz wpłatę na konto (szczegóły w formularzu).
Link do wydarzenia oraz materiały dydaktyczne zostaną przesłane 2 dni przed szkoleniem.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.
Prowadzący
Justyna Wiktoruk– Psycholog dzieci, młodzieży i dorosłych, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny w trakcie szkolenia, diagnosta