Myśli i tendencje samobójcze w wieku rozwojowym

Do kogo kierowane jest szkolenie?

Szkolenie kierujemy do psychoterapeutów, psychologów, pedagogów, osób kształcących się w psychoterapii studentów ostatniego roku psychologii.

Cele szkolenia

  • Zapoznanie uczestników ze strategiami rozpoznawania myśli samobójczych i różnicowania z tendencjami;
  • Zwiększenie umiejętności rozpoznawania ryzyka zachowań samobójczych oraz jego ocena;
  • Strategie interwencji u osób w wieku rozwojowym z myślami i tendencjami oraz zachowaniami suicydalnymi;

Ramowy program szkolenia

Szkolenie „Myśli i tendencje samobójcze w wieku rozwojowym” zostało zaprojektowane z myślą o dostarczeniu najnowszej wiedzy oraz praktycznych umiejętności niezbędnych do skutecznego rozpoznawania, oceny i interwencji w przypadku obecności u dzieci i młodzieży myśli samobójczych.
Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę na temat mechanizmów, czynników ryzyka i ochrony oraz różnych form myśli samobójczych występujących wśród dzieci i młodzieży w różnym wieku. Nasze szkolenie prowadzone jest przez doświadczonych specjalistów, którzy podzielą się swoją wiedzą oraz praktycznymi aspektami pracy w obszarze zachowań samobójczych wśród dzieci i młodzieży.

Program szkolenia obejmuje:

  1. Myśli, tendencje i zachowania samobójcze – definicje, charakterystyka i rozpowszechnienie problemu wśród dzieci i młodzieży.
  2. Czynniki ryzyka zachowań samobójczych – zaburzenia depresyjne, regulacja emocji, sposoby radzenia sobie ze stresem.
  3. Diagnoza psychospołeczna i kliniczna czynniki ryzyka zachowań samobójczych.
  4. Narzędzia diagnostyczne i metody oceny ryzyka
  5. Procedury interwencji kryzysowej w sytuacji zagrożenia suicydalnego.
  6. Plan oddziaływań.
  7. Terapia i interwencje w przypadku myśli samobójczych
  8. Profilaktyka i wsparcie społeczne dla dzieci i młodzieży

Spodziewane efekty:

  • Zrozumienie etiologii i czynników ryzyka (biologicznych, psychologicznych i środowiskowych) myśli, tendencji i zachowań samobójczych u dzieci i młodzieży.
  • Doskonalenie umiejętności diagnostycznych w identyfikacji zachowań suicydalnych u dzieci i młodzieży, w tym różnicowanie między myślami i tendencjami samobójczymi
  • Zapoznanie się z aktualnymi metodami oceny zachowań samobójczych u dzieci i młodzieży, w tym stosowanych narzędzi diagnostycznych.
  • Doskonalenie umiejętności terapeutycznych w prowadzeniu interwencji terapeutycznych zorientowanych na depresję u dzieci i młodzieży.
  • Umiejętność planowania interwencji zgodnie z aktualnymi wytycznymi i najlepszymi praktykami.
  • Znajomość zasad psychoedukacji pacjentów oraz ich rodzin na temat myśli i zachowań samobójczych.
  • Umiejętność budowania współpracy z innymi specjalistami w celu zapewnienia kompleksowej opieki nad dziećmi i młodzieżą z myślami i tendencjami samobójczymi.

Metody edukacyjne

Połączenie wykładu i metod warsztatowych

Organizacja szkolenia

Osoby, które chcą zapisać się na szkolenie proszone są o wypełnienie formularza zgłoszenia oraz wpłatę na konto (szczegóły w formularzu).
Link do wydarzenia oraz materiały dydaktyczne zostaną przesłane 2 dni przed szkoleniem.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

Prowadzący

Justyna Wiktoruk– Psycholog dzieci, młodzieży i dorosłych, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny w trakcie szkolenia, diagnosta

Masz pytania?

Napisz do nas! 

Kontakt:

Ewa Czajka
e.czajka@cbt.pl
Tel.: 22 428 44 26

Regulaminy
Cena

250,00