FORMA ZAJĘĆ:
3 zjazdy obejmują łącznie 54 godziny wykładowe (18 godzin wykładowych każdy zjazd)
TERMINY ZAJĘĆ:
Blok I – 08-09 marca 2025 r.
Blok II – 05-06 kwietnia 2025 r.
Blok III – 10-11 maja 2025 r.
CZAS TRWANIA I MIEJSCE ZAJĘĆ:
Spotkania odbywają się w formie stacjonarnej raz w miesiącu sobota-niedziela, godz. 9.00-16.30
Miejsce zajęć: Warszawa
PROGRAM:
- Podstawy neuroanatomii (pień mózgu, międzymózgowie, struktury podkorowe, bruzdy i zakręty na powierzchni grzbietowo-bocznej, przyśrodkowej i podstawnej, połączenia).
- Znaczenie funkcjonalne głównych neuroprzekaźników.
- Zintegrowanie i specjalizacja funkcjonalna ośrodkowego układu nerwowego.
- Rozwój mózgowia w ontogenezie: – procesy prawidłowego rozwoju, – czynniki modyfikujące i zniekształcające rozwój w okresie prenatalnym, okołoporodowym i postnatalnym
- Plastyczność mózgu dziecka i jej przejawy w patologii mózgowia.
- Schemat badania neuropsychologicznego dziecka w ujęciu eksperymentalno – klinicznym, znaczenie i funkcje diagnozy neuropsychologicznej w zależności od etiologii i mechanizmów patologii mózgu.
- Metody oceny funkcji ruchowych i percepcyjnych (wzrokowych, słuchowych, somestetycznych) oraz ich interpretacja, objawy agnostyczne u dzieci, neuronalne podłoże symptomów.
- Metody oceny funkcji mnestycznych, objawy trudności i zaburzeń procesu pamięci oraz uczenia się, ich neuronalne podłoże.
- Metody oceny funkcji uwagowych, zróżnicowanie objawów w zależności od lokalizacji patologii mózgowej.
- Metody oceny funkcji wykonawczych, analiza zależności pomiędzy funkcjami wykonawczymi, a dysfunkcjami czołowymi.
- Zaburzenia rozwoju systemu językowego, metody oceny.
- Znaczenie prawej półkuli w realizacji funkcji językowych.
- Neuropsychologia zaburzeń rozwojowych: dysleksja rozwojowa, ADHD, autyzm, FAS.
- Podstawy rehabilitacji neuropsychologicznej dziecka.
Uczestnicy otrzymują materiały w formie elektronicznej.
KIEROWNIK SZKOLENIA I PROWADZĄCY:
prof. dr hab. n. społecznych Aneta Borkowska, psycholog, specjalista w zakresie neuropsychologii rozwojowej.