Do kogo kierowane jest szkolenie?
Adresatami szkolenia są psychoterapeuci, psychologowie i pedagodzy, którzy pracują z młodzieżą lub są zainteresowani tematem
Cele szkolenia
Szkolenie dotyczące pracy terapeutycznej z nastolatkami z nieprawidłowo rozwijającą się osobowością koncentruje się na rozumieniu specyfiki pracy diagnostycznej, terapeutycznej i strategii interwencyjnych z opisywaną grupą pacjentów
Ramowy program szkolenia
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Zrozumienie zaburzeń osobowości: edukacja na temat różnych typów zaburzeń osobowości; omówienie czynników wpływających na rozwój zaburzeń osobowości.
- Diagnoza i ocena: nauka rozpoznawania objawów i kryteriów diagnostycznych zaburzeń osobowości u nastolatków; przekazanie wiedzy na temat narzędzi i metod oceny, które mogą być używane do diagnozowania i oceny nasilenia zaburzeń osobowości.
- Specyfika pracy z nastolatkami: omówienie wyzwań związanych z pracą terapeutyczną z młodzieżą, takich jak opór przed terapią, trudności w nawiązywaniu relacji terapeutycznej, problemy z komunikacją, nauka technik budowania zaufania i skutecznej współpracy terapeutycznej z młodzieżą.
- Podejścia terapeutyczne: różne podejścia terapeutyczne stosowanych w pracy z zaburzeniami osobowości, takich jak terapia dialektyczno-behawioralna (DBT), terapia poznawczo-behawioralna (CBT), terapia schematów, terapia psychodynamiczna; efektywność podejść w pracy z nastolatkami; dostosowywanie do indywidualnych potrzeb pacjentów.
- Interwencje kryzysowe: techniki interwencji kryzysowych, niezbędne w sytuacjach nagłych, takich jak zachowania autoagresywne, próby samobójcze, epizody ekstremalnej labilności emocjonalnej; omówienie strategii radzenia sobie z kryzysami w sposób bezpieczny i wspierający.
- Wsparcie emocjonalne i budowanie umiejętności:
- nauka technik wspierających rozwój umiejętności emocjonalnych i społecznych, takich jak regulacja emocji, radzenie sobie ze stresem, rozwijanie zdrowych relacji interpersonalnych;
- mówienie metod wzmacniania poczucia własnej wartości i budowania pozytywnego obrazu własnej osoby.
- Praca z rodziną
- Etyczne aspekty pracy z nastolatkami z zaburzeniami osobowości, w tym kwestii poufności, zgody na leczenie, granic w relacji terapeutycznej.
Spodziewane efekty
Wzmocnienie umiejętności skutecznej pracy z nastoletnimi pacjentami rozwijającymi cechy nieprawidłowej osobowości, rozszerzenie wachlarza umiejętności praktycznych.
Metody edukacyjne
Prezentacja multimedialna z dyskusją, analiza przypadków
Organizacja szkolenia
Zapis na szkolenie następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego i wniesienie opłaty za szkolenie.
Link do wydarzenia oraz materiały dydaktyczne zostaną przesłane 2 dni przed szkoleniem.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu w formie elektronicznej.
Prowadzenie
mgr Renata Bieniek- Pocielej