Do kogo kierowane jest szkolenie?
Szkolenie kierujemy do psychoterapeutów, psychologów, pedagogów, osób kształcących się w psychoterapii, studentów ostatniego roku psychologii.
Cele szkolenia
- zaznajomienie uczestników z problematyką zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży;
- rozbudowanie umiejętności rozpoznawania objawów lękowych u osób w wieku rozwojowym;
- umiejętność planowania oddziaływań i przeprowadzania podstawowych interwencji;
Szczegółowe cele szkolenia obejmują zapoznanie z następującymi zagadnieniami: - • Etiologia i czynniki ryzyka zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży;
• Diagnoza i ocena zaburzeń lękowych: narzędzia i metody oceny;
• Skuteczne strategie terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami lękowymi;
• Wsparcie rodziny i systemów społecznych w leczeniu zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży;
Ramowy program szkolenia
Szkolenie „Zaburzenia lękowe dzieci i młodzieży”” zostało starannie zaplanowane, aby dostarczyć uczestnikom aktualnej wiedzy oraz praktycznych umiejętności w diagnozowaniu, ocenie i leczeniu zaburzeń lękowych u pacjentów w wieku rozwojowym.
Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli okazję zgłębić różne aspekty zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, włączając w to etiologię, objawy, narzędzia diagnostyczne oraz strategie terapeutyczne. Nasz zespół doświadczonych wykładowców, łączy wykłady oraz warsztaty praktyczne, które umożliwią uczestnikom zdobycie praktycznych umiejętności i znajomość technik terapeutycznych. Niezależnie od poziomu doświadczenia uczestnika, nasze szkolenie zapewni cenne narzędzia i strategie, które można zastosować w swojej praktyce zawodowej
- Zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży
• Wprowadzenie: definicja, klasyfikacja i częstość występowania zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży;
• Etiologia zaburzeń lękowych: czynniki biologiczne, genetyczne, środowiskowe i psychologiczne;
• Objawy i symptomy zaburzeń lękowych w różnych grupach wiekowych; - Diagnoza i ocena zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży
• Narzędzia diagnostyczne: kwestionariusze, skale oceny i wywiady kliniczne;
• Procedury oceny ryzyka: identyfikacja czynników prognostycznych i ocena stopnia funkcjonowania;
• Różnicowanie zaburzeń lękowych od innych stanów. Zaburzenia współwystępujące;. - Oddziaływania terapeutyczne i interwencje:
• Strategie interwencyjne w redukcji objawów lękowych, techniki poznawcze i behawioralne;.
• Rola rodziny w leczeniu zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży;
Spodziewane efekty:
- Zrozumienie poszczególnych rodzajów zaburzeń lękowych występujących u dzieci i młodzieży.
- Zdolność do stosowania odpowiednich narzędzi diagnostycznych i metod oceny w celu dokładnej diagnozy zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.
- Umiejętność identyfikacji czynników ryzyka i ochrony związanych z zaburzeniami lękowymi u dzieci i młodzieży.
- Doskonalenie umiejętności terapeutycznych w pracy z dziećmi i młodzieżą dotkniętymi zaburzeniami lękowymi.
- Budowanie umiejętności komunikacyjnych i współpracy z rodzinami, szkołami i innymi specjalistami w celu zapewnienia kompleksowej opieki nad dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami lękowymi.
- Świadomość strategii profilaktycznych i prewencyjnych oraz promocji zdrowia psychicznego w kontekście zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.
- Zdolność do refleksji nad własną praktyką terapeutyczną i doskonalenie umiejętności pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami lękowymi
- Integracja zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce klinicznej w celu skutecznego wsparcia dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi oraz poprawy ich jakości życia.
Metody edukacyjne
Połączenie wykładu i metod warsztatowych
Organizacja szkolenia
Osoby, które chcą zapisać się na szkolenie proszone są o wypełnienie formularza zgłoszenia oraz wpłatę na konto (szczegóły w formularzu).
Link do wydarzenia oraz materiały dydaktyczne zostaną przesłane 2 dni przed szkoleniem.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.