Zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży

Do kogo kierowane jest szkolenie?

Szkolenie kierujemy do psychoterapeutów, psychologów, pedagogów, osób kształcących się w psychoterapii, studentów ostatniego roku psychologii.

Cele szkolenia

  1. zaznajomienie uczestników z problematyką zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży;
  2. rozbudowanie umiejętności rozpoznawania objawów lękowych u osób w wieku rozwojowym;
  3. umiejętność planowania oddziaływań i przeprowadzania podstawowych interwencji;
    Szczegółowe cele szkolenia obejmują zapoznanie z następującymi zagadnieniami:
  4. • Etiologia i czynniki ryzyka zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży;
    • Diagnoza i ocena zaburzeń lękowych: narzędzia i metody oceny;
    • Skuteczne strategie terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami lękowymi;
    • Wsparcie rodziny i systemów społecznych w leczeniu zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży;

Ramowy program szkolenia

Szkolenie „Zaburzenia lękowe dzieci i młodzieży”” zostało starannie zaplanowane, aby dostarczyć uczestnikom aktualnej wiedzy oraz praktycznych umiejętności w diagnozowaniu, ocenie i leczeniu zaburzeń lękowych u pacjentów w wieku rozwojowym.

Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli okazję zgłębić różne aspekty zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, włączając w to etiologię, objawy, narzędzia diagnostyczne oraz strategie terapeutyczne. Nasz zespół doświadczonych wykładowców, łączy wykłady oraz warsztaty praktyczne, które umożliwią uczestnikom zdobycie praktycznych umiejętności i znajomość technik terapeutycznych. Niezależnie od poziomu doświadczenia uczestnika, nasze szkolenie zapewni cenne narzędzia i strategie, które można zastosować w swojej praktyce zawodowej

  1. Zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży
    • Wprowadzenie: definicja, klasyfikacja i częstość występowania zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży;
    • Etiologia zaburzeń lękowych: czynniki biologiczne, genetyczne, środowiskowe i psychologiczne;
    • Objawy i symptomy zaburzeń lękowych w różnych grupach wiekowych;
  2. Diagnoza i ocena zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży
    • Narzędzia diagnostyczne: kwestionariusze, skale oceny i wywiady kliniczne;
    • Procedury oceny ryzyka: identyfikacja czynników prognostycznych i ocena stopnia funkcjonowania;
    • Różnicowanie zaburzeń lękowych od innych stanów. Zaburzenia współwystępujące;.
  3. Oddziaływania terapeutyczne i interwencje:
    • Strategie interwencyjne w redukcji objawów lękowych, techniki poznawcze i behawioralne;.
    • Rola rodziny w leczeniu zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży;

Spodziewane efekty:

  • Zrozumienie poszczególnych rodzajów zaburzeń lękowych występujących u dzieci i młodzieży.
  • Zdolność do stosowania odpowiednich narzędzi diagnostycznych i metod oceny w celu dokładnej diagnozy zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.
  • Umiejętność identyfikacji czynników ryzyka i ochrony związanych z zaburzeniami lękowymi u dzieci i młodzieży.
  • Doskonalenie umiejętności terapeutycznych w pracy z dziećmi i młodzieżą dotkniętymi zaburzeniami lękowymi.
  • Budowanie umiejętności komunikacyjnych i współpracy z rodzinami, szkołami i innymi specjalistami w celu zapewnienia kompleksowej opieki nad dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami lękowymi.
  • Świadomość strategii profilaktycznych i prewencyjnych oraz promocji zdrowia psychicznego w kontekście zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.
  • Zdolność do refleksji nad własną praktyką terapeutyczną i doskonalenie umiejętności pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami lękowymi
  • Integracja zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce klinicznej w celu skutecznego wsparcia dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi oraz poprawy ich jakości życia.

Metody edukacyjne

Połączenie wykładu i metod warsztatowych

Organizacja szkolenia

Osoby, które chcą zapisać się na szkolenie proszone są o wypełnienie formularza zgłoszenia oraz wpłatę na konto (szczegóły w formularzu).
Link do wydarzenia oraz materiały dydaktyczne zostaną przesłane 2 dni przed szkoleniem.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

Prowadzący:

Katarzyna-Szamburska-Lewandowska

Psycholog, ukończyła studia doktoranckie w Klinice Psychiatrii Wieku Rozwojowego WUM, ukończyła 4-letnie szkolenie z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej przygotowujące do uzyskania certyfikatu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, starszy asystent w Oddziale Klinicznym Psychiatrii Wieku Rozwojowego Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego WUM, w latach 2014-2023 doktorant, następnie asystent dydaktyczny, nauczyciel akademicki w Klinice Psychiatrii Wieku Rozwojowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Ukończyła szkolenie z Terapii Schematu przygotowujące do certyfikatu, jest absolwentką 2-letniego Podyplomowego Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Trener (międzynarodowe standardy VCC). Uczestnik licznych kursów i szkoleń z zakresu diagnozy i pracy terapeutycznej.

Autorka i współautorka publikacji, w tym artykułów naukowych, opracowań zbiorowych, wytycznych oraz wystąpień zjazdowych, dotyczących w szczególności zaburzeń ze spektrum autyzmu, zespołu hiperkinetycznego (ADHD), zaburzeń tikowych i zespołu Tourette’a.

W latach 2018-2022 koordynator i badacz w badaniach klinicznych w obszarze zaburzeń ze spektrum autyzmu.

Tłumacz i współredaktor pierwszego na polskim rynku podręcznika dotyczącego terapii behawioralnej tików.

Jej zainteresowania naukowe i kliniczne dotyczą funkcjonowania poznawczego w zaburzeniach ze spektrum autyzmu, w szczególności deficytów teorii umysłu w różnych zaburzeniach psychicznych wieku rozwojowego.

W ramach Centrum CBT EDU prowadzi szkolenia i warsztaty tematyczne z zakresu diagnozy i pracy z dziećmi i młodzieżą. Odpowiada za obszar merytoryczny i jakość szkoleń w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli Centrum CBT.

W Poradni dla Dzieci i Młodzieży Centrum CBT Wołodyjowskiego pełni funkcję kierownika zespołu diagnostycznego zajmującego się diagnozą zaburzeń neurorozwojowych (ADHDzaburzenia ze spektrum autyzmu) u dzieci, młodzieży i dorosłych. Prowadzi diagnozę psychologiczną i neuropsychologiczną dzieci, młodzieży i dorosłych, w szczególności z zaburzeniami neurorozwojowymi, a także psychoterapię poznawczo-behawioralną dzieci, młodzieży i dorosłych.

Masz pytania?

Napisz do nas! 

Kontakt:

Ewa Czajka
e.czajka@cbt.pl
Tel.: 22 428 44 26

Regulaminy
Cena

250,00