Zaburzenia ze spektrum autyzmu u dzieci i młodzieży

Do kogo kierowane jest szkolenie?

Szkolenie kierujemy do psychoterapeutów, psychologów, pedagogów, osób kształcących się w psychoterapii, studentów ostatniego roku psychologii.

Cele szkolenia

  1. Zrozumienie złożoności spektrum autyzmu i jego neurorozwojowego charakteru;
  2. Nabycie umiejętności diagnozowania autyzmu: uczestnicy zdobędą umiejętność rozpoznawania i oceny zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci i młodzieży z wykorzystaniem różnorodne narzędzia diagnostyczne oraz umiejętności obserwacji i wywiadu;
  3. Doskonalenie kompetencji terapeutycznych: uczestnicy opanują skuteczne strategie terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu;
  4. Doskonalenie umiejętności pracy z rodziną: uczestnicy nabędą umiejętność wspierania rodzin osób z autyzmem i budowania pozytywnych relacji rodzinnych, które wspierają rozwój i funkcjonowanie dziecka w codziennym życiu;
  5. Doskonalenie umiejętności pracy z systemem edukacyjnym: uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności współpracy z nauczycielami i szkołami.

Ramowy program szkolenia

Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą praktyczne narzędzia i strategie terapeutyczne, które pozwolą im skuteczniej wspierać osoby z autyzmem w ich rozwoju i funkcjonowaniu społecznym

  • Wprowadzenie do spektrum autyzmu u dzieci i młodzieży: definicja, zmiany w klasyfikacjach.
  • Etiologia autyzmu. Czynniki wpływające na obraz kliniczny autyzmu.
  • Proces diagnostyczny: narzędzia diagnostyczne ADOS-2 i ADI-R, badanie teorii umysłu, specyfika funkcjonowania poznawczego.
  • Fenotyp kobiecy.
  • Oddziaływania terapeutyczne: zasady i techniki terapii behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem, oddziaływania ukierunkowane na objawy osiowe. Doskonalenie umiejętności społecznych i budowanie relacji interpersonalnych u osób z autyzmem.
  • Rola terapeuty, czynniki wpływające i utrudniające i na proces terapeutyczny.

Spodziewane efekty:

  • Głębsze zrozumienie autyzmu: uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę na temat różnorodnych cech autyzmu oraz jego wpływu na funkcjonowanie dzieci i młodzieży. Pozyskana wiedza obejmie także różnice indywidualne i płciowe w spektrum autyzmu.
  • Diagnozowanie i ocena autyzmu: uczestnicy nabędą umiejętność rozpoznawania autyzmu oraz wykorzystania narzędzi diagnostycznych. Doskonalenie umiejętności diagnostycznych pozwoli na trafne ocenianie specyficznych potrzeb terapeutycznych pacjentów.
  • Skuteczne strategie terapeutyczne: uczestnicy opanują praktyczne techniki i interwencje terapeutyczne, które będą mogli efektywnie stosować w pracy z osobami z autyzmem.
  • Współpraca z rodzinami: uczestnicy będą umieli wspierać rodziny osób z autyzmem, pomagając im zrozumieć i radzić sobie z codziennymi wyzwaniami oraz budować pozytywne relacje rodzinne sprzyjające rozwojowi dziecka.
  • Integracja wiedzy z praktyką: uczestnicy będą mogli integrować teoretyczną wiedzę na temat autyzmu z praktycznym doświadczeniem klinicznym, co umożliwi im skuteczne działanie w różnych sytuacjach terapeutycznych oraz dostosowanie strategii pracy do indywidualnych potrzeb pacjentów.

Metody edukacyjne – zaznacz

Połączenie wykładu i metod warsztatowych

Organizacja szkolenia

Osoby, które chcą zapisać się na szkolenie proszone są o wypełnienie formularza zgłoszenia oraz wpłatę na konto (szczegóły w formularzu).
Link do wydarzenia oraz materiały dydaktyczne zostaną przesłane 2 dni przed szkoleniem.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

Prowadzący:

Katarzyna-Szamburska-Lewandowska

Psycholog, ukończyła studia doktoranckie w Klinice Psychiatrii Wieku Rozwojowego WUM, ukończyła 4-letnie szkolenie z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej przygotowujące do uzyskania certyfikatu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, starszy asystent w Oddziale Klinicznym Psychiatrii Wieku Rozwojowego Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego WUM, w latach 2014-2023 doktorant, następnie asystent dydaktyczny, nauczyciel akademicki w Klinice Psychiatrii Wieku Rozwojowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Ukończyła szkolenie z Terapii Schematu przygotowujące do certyfikatu, jest absolwentką 2-letniego Podyplomowego Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Trener (międzynarodowe standardy VCC). Uczestnik licznych kursów i szkoleń z zakresu diagnozy i pracy terapeutycznej.

Autorka i współautorka publikacji, w tym artykułów naukowych, opracowań zbiorowych, wytycznych oraz wystąpień zjazdowych, dotyczących w szczególności zaburzeń ze spektrum autyzmu, zespołu hiperkinetycznego (ADHD), zaburzeń tikowych i zespołu Tourette’a.

W latach 2018-2022 koordynator i badacz w badaniach klinicznych w obszarze zaburzeń ze spektrum autyzmu.

Tłumacz i współredaktor pierwszego na polskim rynku podręcznika dotyczącego terapii behawioralnej tików.

Jej zainteresowania naukowe i kliniczne dotyczą funkcjonowania poznawczego w zaburzeniach ze spektrum autyzmu, w szczególności deficytów teorii umysłu w różnych zaburzeniach psychicznych wieku rozwojowego.

W ramach Centrum CBT EDU prowadzi szkolenia i warsztaty tematyczne z zakresu diagnozy i pracy z dziećmi i młodzieżą. Odpowiada za obszar merytoryczny i jakość szkoleń w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli Centrum CBT.

W Poradni dla Dzieci i Młodzieży Centrum CBT Wołodyjowskiego pełni funkcję kierownika zespołu diagnostycznego zajmującego się diagnozą zaburzeń neurorozwojowych (ADHDzaburzenia ze spektrum autyzmu) u dzieci, młodzieży i dorosłych. Prowadzi diagnozę psychologiczną i neuropsychologiczną dzieci, młodzieży i dorosłych, w szczególności z zaburzeniami neurorozwojowymi, a także psychoterapię poznawczo-behawioralną dzieci, młodzieży i dorosłych.

Masz pytania?

Napisz do nas! 

Kontakt:

Ewa Czajka
e.czajka@cbt.pl
Tel.: 22 428 44 26

Regulaminy
Cena

250,00 

Brak w magazynie

Chcesz otrzymać powiadomienie, gdy to szkolenie będzie ponownie dostępne?