Do kogo kierowane jest szkolenie?
Szkolenie kierujemy do psychoterapeutów, psychologów, pedagogów, osób kształcących się w psychoterapii, studentów ostatniego roku psychologii.
Cele szkolenia
- Zrozumienie złożoności problematyki: uczestnicy poszerzą wiedzę na temat różnorodnych czynników wpływających na rozwój zachowań trudnych i agresywnych u dzieci i młodzieży, włączając w to czynniki biologiczne, psychologiczne, społeczne i środowiskowe.
- Doskonalenie kompetencji terapeutycznych: uczestnicy poznają skuteczne strategie terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą dotkniętą zachowaniami trudnymi i agresywnymi.
- Doskonalenie umiejętności pracy z rodzinami: uczestnicy poznają zasady wspierania rodzin pacjentów w radzeniu sobie z trudnościami wychowawczymi oraz budowania zdrowych relacji rodzinnych sprzyjających redukcji zachowań problematycznych.
- Doskonalenie umiejętności pracy z systemem edukacyjnym: uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności współpracy z nauczycielami i szkołami w celu zapewnienia odpowiedniego wsparcia edukacyjnego dla dzieci i młodzieży z zachowaniami trudnymi i agresywnymi.
Ramowy program szkolenia
- Zachowania trudne i agresywne
- Definicja zachowań trudnych i agresywnych;.
- Przyczyny zachowań trudnych i agresywnych: przegląd głównych czynników wpływających na rozwój tych zachowań, w tym czynników biologicznych, psychologicznych i środowiskowych;.
- Terapia zachowań trudnych i agresywnych
- Terapia behawioralna: omówienie podstawowych zasad terapii behawioralnej oraz praktycznych strategii stosowanych w pracy z dziećmi i młodzieżą dotkniętą zachowaniami trudnymi i agresywnymi;.
- Terapia poznawczo-behawioralna: wprowadzenie do technik terapii poznawczo-behawioralnej oraz sposobów modyfikacji myślenia i zachowania u dzieci i młodzieży;.
- Omówienie roli rodziny w leczeniu zachowań trudnych i agresywnych oraz strategii terapeutycznych skierowanych do rodziców i opiekunów.
- Analiza funkcjonalna zachowań trudnych i funkcje zachowania.
Spodziewane efekty:
- Zrozumienie etiologii i mechanizmów rozwoju zachowań trudnych i agresywnych u dzieci i młodzieży;
- Umiejętność diagnozowania i wskazywania funkcji zachowań trudnych i agresywnych u dzieci i młodzieży;
- Rozwijanie umiejętności planowania i realizacji skutecznych interwencji terapeutycznych, uwzględniając indywidualne potrzeby i charakterystykę pacjentów;.
- Doskonalenie umiejętności pracy z rodzinami pacjentów, budowanie zdrowych relacji i udzielanie wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;.
- Rozwijanie umiejętności współpracy z nauczycielami i innymi specjalistami, w celu zapewnienia kompleksowego wsparcia dla dzieci i młodzieży z zachowaniami trudnymi i agresywnymi;
Metody edukacyjne
Połączenie wykładu i metod warsztatowych
Organizacja szkolenia
Osoby, które chcą zapisać się na szkolenie proszone są o wypełnienie formularza zgłoszenia oraz wpłatę na konto (szczegóły w formularzu).
Link do wydarzenia oraz materiały dydaktyczne zostaną przesłane 2 dni przed szkoleniem.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.