Badania funkcji poznawczych u dzieci w Centrum CBT: klucz do trafnych orzeczeń i wsparcia edukacyjnego

Badania funkcji poznawczych u dzieci w Centrum CBT klucz do trafnych orzeczeń i wsparcia edukacyjnego

Twoje dziecko napotyka trudności w nauce? Zastanawiasz się, czy potrzebuje specjalistycznego wsparcia w szkole? Nasze badania funkcji poznawczych mogą dostarczyć niezbędnych odpowiedzi, które pomogą w uzyskaniu trafnego orzeczenia i opracowaniu optymalnego planu wsparcia edukacyjnego.

Dlaczego warto przeprowadzić badanie funkcji poznawczych u dziecka?

Badania funkcji poznawczych są nieocenione w sytuacjach, gdy:

  • Dziecko osiąga gorsze wyniki w nauce niż jego rówieśnicy, pomimo włożonego wysiłku.
  • Istnieje podejrzenie specyficznych zaburzeń szkolnych, takich jak dysleksja, dysgrafia czy dyskalkulia.
  • Pojawiają się trudności w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami, co może wskazywać na zaburzenia ze spektrum autyzmu lub ADHD.
  • Konieczna jest ocena dojrzałości szkolnej dziecka przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu nauki w szkole.

Badanie intelektu a orzeczenia edukacyjne

Badanie funkcji poznawczych jest kluczowe w procesie uzyskiwania orzeczenia, które jest niezbędne do dostosowania warunków edukacyjnych dziecka do jego indywidualnych potrzeb. Wyniki testów pozwalają na lepsze zrozumienie, w jaki sposób Twoje dziecko przetwarza informacje, co jest nieocenione przy opracowywaniu planów edukacyjnych i terapeutycznych.

Narzędzia diagnostyczne

Stosujemy dwa główne narzędzia diagnostyczne, uznane na całym świecie:

  • Skale Inteligencji Stanford-Bineta: to narzędzie idealnie sprawdza się w diagnozowaniu dzieci od drugiego roku życia, zwłaszcza gdy istnieje podejrzenie, że rozwój intelektualny nie jest zgodny z normą lub gdy mamy do czynienia z wybitnymi zdolnościami intelektualnymi.
  • Skala Inteligencji Wechslera (WISC-V): przeznaczona dla dzieci w wieku 6-16 lat, pozwala na dokładną ocenę funkcji poznawczych i jest kluczowa w diagnozowaniu specyficznych trudności szkolnych oraz zaburzeń neurorozwojowych.

Jak przebiega procedura diagnostyczna?

Proces diagnostyczny rozpoczynamy od wywiadu, który pozwala nam zrozumieć trudności i sukcesy Twojego dziecka. Następnie przeprowadzamy szczegółowe testy diagnostyczne, które dostarczą niezbędnych informacji do stworzenia planu wsparcia oraz uzyskania odpowiedniego orzeczenia edukacyjnego.

Nie zwlekaj z działaniem!

Jeśli zauważasz, że Twoje dziecko potrzebuje wsparcia, nie czekaj. Zgłoś się na badanie funkcji poznawczych, które pomoże zidentyfikować potrzeby Twojego dziecka i uzyskać trafne orzeczenie.

Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń: 22 853 20 50
Znajdź najbliższą placówkę i umów się na badanie. Daj swojemu dziecku najlepszy start w edukacji!