Diagnoza ADHD dla dzieci i młodzieży

adhd leczenie diagnostyka objawy u dzieci i dorosłych
Czujesz, że potrzebujesz pomocy?

W Centrum CBT prowadzimy profesjonalne diagnozy zespołu hiperkinetycznego (ADHD), oparte na najnowszych obowiązujących standardach.

Celem procesu diagnostycznego jest potwierdzenie lub wykluczenie u dziecka zespołu nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD).

Ostateczne ustalenie diagnozy zaburzeń neurorozwojowych dokonywane jest przez wykwalifikowanych specjalistów.

ETAPY PROCESU DIAGNOSTYCZNEGO OPARTEGO NA BADANIU PSYCHOLOGICZNYM.

USŁUGACZAS TRWANIA
Wywiad wstępny50 min
Konsultacja psychologiczna z użyciem testu MOXO i odpowiednich kwestionariuszy diagnostycznych90 min
Badanie funkcji poznawczych i wykonawczych (w tym: testem Stanford-Binet).90 -120 min
Podsumowanie i przekazanie informacji zwrotnych, przedstawienie planu dalszej opieki terapeutycznej, przekazanie pisemnej opinii psychologicznej90 min
Razem:ok. 5,5 – 6 godzin bezpośredniego kontaktu 

Opcjonalnie: wizyta u lekarza specjalisty psychiatrii dzieci i młodzieży.

 

Cele diagnostyki ADHD
Dlaczego warto diagnozować ADHD u dzieci i młodzieży?

Diagnoza ADHD u dzieci i nastolatków może przynieść wiele korzyści, głównie przez opracowanie sposobów radzenia sobie z objawami i przeciwdziałanie obniżeniu samooceny, co wpływa na indywidualne funkcjonowanie psychiczne, edukacyjne oraz rodzinne.

Rzetelna diagnoza ADHD umożliwia:

  • Zrozumienie własnych trudności
    Diagnoza pozwala zrozumieć przyczyny swoich trudności z koncentracją, planowaniem, dysregulacją emocjonalną, impulsywnością oraz trudnościami relacyjnymi. Świadomość przyczyn tych trudności umożliwia lepsze zrozumienie własnych zachowań.
  • Skuteczniejsze zarządzanie objawami
    Stosowanie efektywnych strategii radzenia sobie znacząco poprawia codzienne funkcjonowanie.
  • Lepsze zarządzanie emocjami
    Diagnoza i skuteczne wsparcie poprawiają funkcjonowanie w zakresie regulacji emocji, co przekłada się na mniejszą ilość niepokoju, napięcia, a przez to mniejszą ilość konfliktów z innymi i zdecydowanie lepsze samopoczucie.
  • Poprawa relacji interpersonalnych
    Rozumienie ADHD pozwala na lepsze komunikowanie się z bliskimi i rówieśnikami. Zrozumienie zachowań związanych z zaburzeniem może poprawić relacje interpersonalne poprzez zwiększenie empatii i cierpliwości ze strony otoczenia.
  • Poprawa funkcjonowania edukacyjnego
    Dzieci i nastolatki z ADHD często doświadczają trudności w szkole, takich jak problemy z terminowym oddawaniem prac, organizacją zadań i utrzymaniem na nich koncentracji. Diagnoza umożliwia wdrożenie odpowiednich strategii i narzędzi, które pomagają poprawić efektywność i produktywność w zakresie nauki szkolnej.
  • Poprawa samooceny i samoakceptacji
    Dzieci z ADHD często zmagają się z niską samooceną z powodu doświadczania negatywnych konsekwencji objawów. Diagnoza pozwala zrozumieć źródło tych trudności i zaplanować sposoby radzenia sobie, co zmienia obraz własnej osoby i emocje odczuwane w związku z nim.
  • Dostęp do wsparcia i grup pomocowych
    Osoby zdiagnozowane i ich rodzice mogą korzystać z różnych form wsparcia, takich jak grupy terapeutyczne, fora internetowe i organizacje pomagające osobom z ADHD. Wsparcie ze strony osób mających podobne doświadczenia może być bardzo wartościowe.
  • Dostosowane strategie nauki i rozwoju osobistego
    Diagnoza dzieci z ADHD pozwala opracować indywidualne strategie nauki i rozwoju osobistego, które są lepiej dopasowane do ich unikalnych potrzeb i stylu przetwarzania informacji.
  • Zmniejszenie ryzyka współwystępujących zaburzeń
    ADHD często współwystępuje z innymi zaburzeniami, takimi jak depresja czy zaburzenia lękowe. Wczesna diagnoza i leczenie mogą pomóc w zapobieganiu lub łagodzeniu współwystępujących zaburzeń.

Diagnoza dostępna jest w placówkach:

Specjaliści wykonujący diagnostykę