Psychoterapia dzieci i młodzieży – szkolenia umożliwiające uznanie dorobku zawodowego lub naukowego
Strona główna > Aktualności > Psychoterapia dzieci i młodzieży – szkolenia umożliwiające uznanie dorobku zawodowego lub naukowego
Psychoterapia dzieci i młodzieży – szkolenia umożliwiające uznanie dorobku zawodowego lub naukowego
13.02.2020
Szanowani Państwo
Zachęcamy Państwa bardzo serdecznie do zapoznania się z oferta szkoleń z zakresu psychoterapii dzieci i młodzieży
Powstała ona w odpowiedzi na projekt reformy, przygotowanej przez Ministerstwo Zdrowia, a dotyczącej systemu opieki psychiatryczno-psychologicznej nad rodziną, dziećmi i młodzieżą. W propozycji tzw. stopniowego modelu opieki, kluczową rolę mają odgrywać następujące grupy zawodowe:
psychoterapeuci dzieci i młodzieży
terapeuci środowiskowi dzieci i młodzieży
psychologowie kliniczni dzieci i młodzieży.
Efektami pracy członków zespołu roboczego przy MZ jest m.in. stworzenie specjalizacji Psychoterapia dzieci i młodzieży (z grupy specjalizacji mających zastosowanie w ochronie zdrowia) prowadzonej przez Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego. Na jego stronie możecie Państwo odnaleźć program specjalizacji, jak również informacje dotyczące kryteriów, które umożliwiają uznawanie dorobku zawodowego lub naukowego w dziedzinie Psychoterapia dzieci i młodzieży. Uznanie tego dorobku przez Ministra Zdrowia upoważnia do ubiegania się o uzyskanie tytułu specjalisty bez powtarzania całej ścieżki kształcenia.
Jednym z podstawowych kryteriów pozwalających na uznanie dorobku, oprócz ukończenia całościowego 4-letniego szkolenia psychoterapeutycznego, jest wykazanie, że co najmniej 320 godzin zrealizowanego szkolenia dotyczyło zagadnień związanych z psychoterapia dzieci i młodzieży. Do niego właśnie odnosi się zaproponowana przez zespół Centrum CBT-EDU oferta szkoleniowa.
Szkolenia Centrum CBT-EDU:
„Podstawy psychoterapii zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego. Wybrane elementy wiedzy medycznej” (40h)
Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży z zaburzeniami depresyjnymi oraz zaburzeniami związanymi z czynnikami stresowymi (wykorzystywanie seksualne, przemoc emocjonalna i fizyczna) (20h)
Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń odżywiania dzieci i młodzieży (20h)
Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych dzieci i młodzieży (lęk uogólniony, lęk społeczny w dzieciństwie, fobia społeczna, lęk przed separacją w dzieciństwie, mutyzm wybiórczy, napady lęku panicznego, fobie proste) (20h)
Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum obsesyjno-kompulsyjnego-OCD, zaburzenia tikowe, tricholtillomania, dermatillomania (excoriation skin disorder), dysmorfofobia (20h)
Terapia samookaleczeń, tendencji samobójczych, problemów w kontroli gniewu, zaniżonej samooceny u dzieci i młodzieży (20h)
Zaburzenia eksternalizacyjne dzieci i młodzieży – model i terapia w podejściu poznawczo-behawioralnym (20h)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (autyzm, zespół Aspergera) u dzieci i młodzieży – zakres i możliwości stosowania technik poznawczo-behawioralnych (20h)
Osobowość i jej zaburzenia w koncepcji poznawczo-behawioralnej, terapia schematu, terapia nieprawidłowo kształtującej się osobowości u młodzieży (20h)
Proponujemy również Państwu spotkania superwizyjne:
Zajęcia zostały skonstruowane i zorganizowane tak, by umożliwić Państwu udział w pojedynczych szkoleniach, pojedynczych modułach szkolenia TPB zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży lub spotkaniach superwizyjnych, jak również w całościowym kursie pozwalającym na zdobycie szczegółowej wiedzy z zakresu psychoterapii dzieci i młodzieży (260 h kursów oraz spotkania superwizyjne organizowane w modułach trwających 8 h dydaktycznych każdy).
Potrzebujesz więcej informacji nt. szkoleń, kursów czy konsultacji?
Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie.
Wyślij zapytanie na interesujący Cię temat...
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZamknijPolityka prywatności