Specyfika neuroróżnorodności kobiet – diagnoza i terapia ASD i ADHD u kobiet – na co zwrócić uwagę?

Obraz kliniczny zaburzeń neurorozwojowych takich jak spektrum autyzmu (ASD), czy ADHD u kobiet jest odmienny niż u mężczyzn, co często związane jest z maskowaniem objawów i przekłada się na późniejszą diagnozę lub jej brak.  Do gabinetu psychologa czy psychoterapeuty trafiają kobiety/nastolatki bez rozpoznania zaburzeń neurorozwojowych ale przejawiające objawy z zakresu innych zaburzeń (m.in. depresja, zaburzenia nerwicowe, uzależnienia).  Mamy wówczas najczęściej do czynienia z powikłaniem odmiennego funkcjonowania układu nerwowego (neuroróżnorodności). Kobiety z ASD i ADHD w terapii wymagają dużej uważności specjalisty i wiedzy na temat specyfiki zaburzenia, tak, aby jak najlepiej wykorzystać sposób przetwarzania informacji i uczenia się neuroróżnrodnego układu nerwowego. W pracy terapeutycznej należy wziąć pod uwagę objawy osiowe zaburzeń, min. deficyty teorii umysłu, zaburzenia centralnej koherencji, zaburzenia funkcji wykonawczych, czy nadmiary behawioralne.

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do psychologów-diagnostów, psychologów, pedagogów i praktykujących psychoterapeutów oraz osób kształcących się w psychoterapii, którzy w swojej pracy chcą pogłębić wiedzę i umiejętności w zakresie diagnozy i terapii kobiet z ASD i ADHD. Szkolenie zalecane jest także dla studentów psychologii i pedagogiki.

Grupa może liczyć maksymalnie 20 osób, decyduje kolejność zgłoszeń.

Cele szkolenia

  1. Nauczysz się jak rozpoznać objawy ASD i ADHD
    u kobiet.
  2. Dowiesz się, jak planować i dostosowywać proces terapii do specyficznych potrzeb kobiet neuroróżnorodnych.
  3. Poznasz strategie radzenia sobie z wyzwaniami związanymi z nietypowymi zachowaniami kobiet z ASD i ADHD w gabinecie (od wycofania do impulsywności…).

Ramowy program szkolenia

  1. Neuroróżnorodność i jej znaczenie. Objawy osiowe ASD i ADHD i różnice płciowe w ich manifestacji. Zaburzenia współwystępujące.
  2. Neuroróżnorodne kobiety, a trudności w koncentracji, maskowanie objawów, nadwrażliwość emocjonalna, wpływ hormonów na objawy.
  3. Aktualne metody diagnozy kobiet z ASD i ADHD.
  4. Terapia – planowanie oddziaływań zgodnie ze standardami pracy ASD i ADHD.
  5. Dopasowanie technik terapii poznawczo-behawioralnej do specyfiki przetwarzania informacji u osób z ASD i ADHD.
  6. Zaburzenia współwystępujące i wyzwania terapeutyczne (np. zaburzenia osobowości).
  7. Analiza przypadku – konceptualizacja i plan terapii.

Metody pracy

prezentacja, dyskusja, sesja pytań i odpowiedzi Organizacja szkolenia

Na szkolenie zapisujemy się poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego i wniesienie opłaty za szkolenie.

Link do wydarzenia i materiały prześlemy na dwa dni przed szkoleniem.

Prowadzący:

Magister psychologii, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat PTTPB nr 1256).

Absolwentka Wydziałów Psychologii Klinicznej i Psychologii Społecznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, 4-letniej Szkoły Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT EDU w Warszawie oraz  Studiów Podyplomowych „Stosowana Analiza Zachowania” na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Odbyła wiele szkoleń z zakresu terapii, m.in. Kurs Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży, Trzystopniowy Kurs Terapii Behawioralnej (PTSB), Neuropsychologia kliniczna dziecka, Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach I i II stopień, cykl szkoleń dotyczących diagnozy i terapii dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu, szereg staży w zakresie diagnozy i terapii dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych. Jest wykładowcą w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT EDU w Warszawie. Pracuje na stanowisku psychoterapeuty w Ośrodku Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej Centrum CBT. Prowadzi psychoterapię dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych w Centrum CBT. Doświadczenie zdobywała jako psychoterapeuta i psycholog w Poradni Zdrowia Psychicznego Warszawa Żoliborz, poradniach psychologiczno-pedagogicznych publicznych i niepublicznych, przedszkolach, Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii w Poradni dla Osób z Autyzmem w Józefowie, Fundacji Scolar. Koordynowała pracę Punktu Wczesnej Interwencji w Błoniu, pełniła funkcję Dyrektora Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej Fundacji Scolar. Prowadziła terapię indywidualną dzieci i młodzieży, osób dorosłych, grupy wsparcia dla rodziców oraz treningi umiejętności społecznych.

Obszarem jej zainteresowań jest terapia poznawczo behawioralna dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych  w zakresie zaburzeń psychicznych, w tym w szczególności:  zaburzeń afektywnych, zaburzeń lękowych, zaburzeń odżywiania, zaburzeń neurorozwojowch (zespół nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzenia ze spektrum autyzmu), samouszkodzeń i prób samobójczych, zaburzeń osobowości, PTSD.

Jest współautorką publikacji „Zaburzenia przywiązania i zaburzenia ze spektrum autyzmu” w czasopiśmie „Terapia poznawczo-behawioralna”.

Masz pytania?

Napisz do nas! 

Specyfika neuroróżnorodności kobiet – diagnoza i terapia ASD i ADHD u kobiet na co zwrócić uwagę

No results found.

Regulaminy
Cena

490,00 

Brak w magazynie

Chcesz otrzymać powiadomienie, gdy to szkolenie będzie ponownie dostępne?