Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży

Kurs 120 godzin dydaktycznych

Edycja 68 (zajęcia w formie on-line) grupa zamknięta:

  • Blok I – 16-17 listopada 2024 r. Podstawy terapii poznawczo – behawioralnej dzieci i młodzieży. Diagnoza i plan terapeutyczny
  • Blok II – 07-08 grudnia 2024 r. Terapia zaburzeń nastroju. Praca z zachowaniami samobójczymi i autodestrukcyjnymi
  • Blok III – 18-19 stycznia 2025 r. Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych. Terapia traumy i PTSD dzieci i młodzieży. Praca z pacjentem z dysforią płciową
  • Blok IV – 22-23 lutego 2025 r. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – diagnoza i terapia poznawczo-behawioralna pacjentów z ASD. Terapia behawioralna tików
  • Blok V – 08-09 marca 2025 r. Zaburzenia eksternalizacyjne – ADHD, ODD, CD. Uzależnienia behawioralne
  • Blok VI – 12-13 kwietnia 2025 r.  – Specyfika zadań rozwojowych. Motywowanie do zmiany. Terapia zaburzeń odżywiania.

Edycja 67 (zajęcia w formie on-line) grupa zamknięta:

  • Blok I – 26-27 października 2024 r. Podstawy terapii poznawczo – behawioralnej dzieci i młodzieży. Diagnoza i plan terapeutyczny
  • Blok II – 09-10 listopada 2024 r. Terapia zaburzeń nastroju. Praca z zachowaniami samobójczymi i autodestrukcyjnymi
  • Blok III – 14-15 grudnia 2024 r. Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych. Terapia traumy i PTSD dzieci i młodzieży. Praca z pacjentem z dysforią płciową
  • Blok IV – 18-19 stycznia 2025 r. Zaburzenia eksternalizacyjne – ADHD, ODD, CD. Uzależnienia behawioralne
  • Blok V – 08-09 lutego 2025 r. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – diagnoza i terapia poznawczo-behawioralna pacjentów z ASD. Terapia behawioralna tików
  • Blok VI – 15-16 marca 2025 r.  – Specyfika zadań rozwojowych. Motywowanie do zmiany. Terapia zaburzeń odżywiania.

Edycja 66 (zajęcia w formie on-line) grupa zamknięta:

  • Blok I – 21-22 września 2024 r. Podstawy terapii poznawczo – behawioralnej dzieci i młodzieży. Diagnoza i plan terapeutyczny
  • Blok II – 19-20 października 2024 r. Terapia zaburzeń nastroju. Praca z zachowaniami samobójczymi i autodestrukcyjnymi
  • Blok III – 23-24 listopada 2024 r. Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych. Terapia traumy i PTSD dzieci i młodzieży. Praca z pacjentem z dysforią płciową
  • Blok IV – 14-15 grudnia 2024 r. Zaburzenia eksternalizacyjne – ADHD, ODD, CD. Uzależnienia behawioralne
  • Blok V – 11-12 stycznia 2025 r. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – diagnoza i terapia poznawczo-behawioralna pacjentów z ASD. Terapia behawioralna tików
  • Blok VI – 22-23 lutego 2025 r.  – Specyfika zadań rozwojowych. Motywowanie do zmiany. Terapia zaburzeń odżywiania.

Edycja 65 (zajęcia w formie on-line) grupa zamknięta:

  • Blok I – 22-23 czerwca 2024 r. Podstawy terapii poznawczo – behawioralnej dzieci i młodzieży. Diagnoza i plan terapeutyczny
  • Blok II – 06-07 lipca 2024 r. Terapia zaburzeń nastroju. Praca z zachowaniami samobójczymi i autodestrukcyjnymi
  • Blok III – 31 sierpnia – 01 września 2024 r. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – diagnoza i terapia poznawczo-behawioralna pacjentów z ASD. Terapia behawioralna tików
  • Blok IV – 14-15 września 2024 r – Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych. Terapia traumy i PTSD dzieci i młodzieży. Praca z pacjentem z dysforią płciową
  • Blok V – 19-20 października 2024 r. Zaburzenia eksternalizacyjne – ADHD, ODD, CD. Uzależnienia behawioralne
  • Blok VI – 16-17 listopada 2024 r.  – Specyfika zadań rozwojowych. Motywowanie do zmiany. Terapia zaburzeń odżywiania.

Zakres szkolenia

Wykorzystując wiedzę i doświadczenie zespołu psychoterapeutycznego oraz informacje zwrotne uzyskiwane systematycznie od uczestników prowadzonych przez nas od szkoleń, stworzyliśmy optymalny program szkoleniowy dotyczący pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą.

Projekt adresowany jest do psychoterapeutów, psychologów, pedagogów zajmujących się opieką nad dzieckiem i nastolatkiem w kryzysie zdrowia psychicznego. Kurs poświęcony jest zapoznaniu uczestników z zasadami diagnostyki, konceptualizacji, psychoedukacji, poradnictwa i technik terapeutycznych mających zastosowanie w pracy z dziećmi i nastolatkami borykającymi się z problemami zdrowia psychicznego i ma na celu zwiększenie kompetencji i umiejętności terapeutycznych, zgodnych z obowiązującymi standardami opieki zdrowotnej. Obejmuje pracę z najczęściej występującymi w populacji trudnościami emocjonalnymi i behawioralnymi, z wykorzystaniem metod opartych na dowodach.

Zajęcia mają profil teoretyczno-praktyczny, dają możliwość nie tylko zapoznania się, ale także ćwiczenia poszczególnych technik terapeutycznych użytecznych w codziennej pracy psychologicznej i terapeutycznej, tworzenia skutecznych planów pomocy z wykorzystaniem zasobów indywidualnych i środowiskowych, czyli rodzinnych i szkolnych. Zaletą tego projektu jest jego uniwersalność, dająca możliwość wykorzystania w różnych kontekstach zawodowych.

Program realizowany jest przez osoby praktycznie zajmujące się psychoterapią dzieci i młodzieży, których pasją jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi.

Forma zajęć:

Kurs obejmuje 6 zjazdów, każdy po 20 godzin dydaktycznych

Sobota i niedziela: godz. 09:00 – 18:00, zajęcia w formie on-line poprzez aplikację Zoom

Cele kształcenia:

  • Umiejętność przeprowadzenia diagnozy z pacjentem dziecięcym i młodzieżowym, konieczność włączenia w proces diagnozy rodziców i nauczycieli,
  • Umiejętność dostosowania metod CBT do pracy z dziećmi i młodzieżą,
  • Stawianie diagnozy behawioralnej i planowanie behawioralnych programów zmiany zachowań,
  • Znajomość modelu pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami psychicznymi.

Uczestnicy otrzymują materiały w formie elektronicznej (nie jako podpunkt do listy celów)

Program:

Blok I  – Podstawy terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Diagnoza i plan terapeutyczny

  • Podstawowe założenia CBT: związek między myślami, emocjami i zachowaniem
  • Identyfikacja i modyfikacja kluczowych przekonań i schematów poznawczych
  • Praca ze zniekształceniami poznawczymi
  • Założenia i specyfika rozumienia problemów pacjenta w podejściu poznawczo-behawioralnym
  • Wywiad i diagnoza w terapii dzieci i młodzieży
  • Konceptualizacja przypadku. Tworzenie planów terapeutycznych w oparciu o konceptualizację
  • Poznawcze i behawioralne techniki i metody pracy z dziećmi i młodzieżą. Struktura sesji psychoterapeutycznej

Blok II – Terapia zaburzeń nastroju. Praca z zachowaniami samobójczymi i autodestrukcyjnymi   

  • Zaburzenia depresyjne – diagnoza, kryteria, obraz kliniczny
  • Poznawcze rozumienie zaburzeń nastroju
  • Terapia poznawczo- behawioralna zaburzeń depresyjnych u dzieci i młodzieży
  • Praca poznawcza z niską samooceną
  • Strategie interwencji u osób z myślami i tendencjami oraz zachowaniami suicydalnymi dzieci i młodzieży
  • Diagnoza funkcjonalna zachowań autodestrukcyjnych
  • Praca poznawczo-behawioralna z pacjentem samookaleczającym się
  • Analiza przypadku. Konceptualizacja i plan pracy

Blok III – Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych. Terapia traumy i PTSD dzieci i młodzieży. Praca z pacjentem z dysforią płciową

  • Zaburzenia lękowe – diagnoza, kryteria, obraz kliniczny, etiologia. Specyfika zaburzeń lękowych i OCD u dzieci i młodzieży
  • Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne (OCD) – diagnoza, kryteria, obraz kliniczny, etiologia
  • Modele poznawcze i behawioralne zaburzeń lękowych i OCD
  • Psychoterapia poznawczo-behawioralna OCD i zaburzeń lękowych dzieci i młodzieży. Analiza przypadków
  • Model zaburzeń pourazowych dzieci i młodzieży. Diagnoza, kryteria, obraz kliniczny
  • Strategie diagnostyczne, ocena ekspozycji traumatycznej. Objawy PTSD u dzieci i młodzieży w kontekście rozwojowym
  • Terapia poznawczo-behawioralna ukierunkowana na traumę
  • Klasyfikacja i rozumienie transpłciowości
  • Zasady diagnostyki i postępowanie terapeutyczne u dzieci i młodzieży. Analiza przypadków

Blok IV – Zaburzenia ze spektrum autyzmu – diagnoza i terapia poznawczo-behawioralna pacjentów z ASD. Terapia behawioralna tików 

  • Zaburzenia ze spektrum autyzmu – diagnoza, kryteria, obraz kliniczny, etiologia. Metody i skale diagnostyczne.
  • Fenotyp kobiecy ASD
  • Specyfika funkcjonowania poznawczego osób z ASD i implikacje praktyczne dla modyfikacji oddziaływań terapeutycznych. Praca poznawczo – behawioralna z pacjentem z ZA
  • Podstawowe techniki terapii behawioralnej u pacjentów z autyzmem (rozwijanie nowych umiejętności, wygaszanie zachowań trudnych
  • Tiki- diagnoza, kryteria, obraz kliniczny, etiologia. Ocena nasilenia tików – skale diagnostyczne
  • Terapia behawioralna tików i inne modele leczenia

Blok V –  Zaburzenia eksternalizacyjne – ADHD, ODD, CD. Uzależnienia behawioralne

  • ADHD – diagnoza, kryteria, obraz kliniczny, etiologia
  • Zaburzenia opozycyjno-buntownicze i poważne zaburzenia zachowania – diagnoza, kryteria, obraz kliniczny, etiologia
  • Modele terapeutyczne i leczenia: techniki behawioralne, analiza funkcjonalna zachowań trudnych, oddziaływania grupowe, warsztaty dla rodziców
  • Uzależnienia behawioralne – obraz kliniczny, etiologia, kryteria diagnostyczne
  • Modele terapii uzależnień behawioralnych
  • Profilaktyka uzależnień behawioralnych
  • Wskazówki praktyczne pracy z pacjentem z uzależnieniami
  • Analiza przypadków

Blok VI – Specyfika zadań rozwojowych. Motywowanie do zmiany. Terapia zaburzeń odżywiania

  • Zadania rozwojowe i zagrożenia w rozwoju indywidualnym
  • Cykl życia rodziny i wyzwania fazy związanej z rozwojem dziecka/nastolatka
  • Objaw w kontekście relacji rodzinnych i potrzeb pacjenta w wieku rozwojowym
  • Motywowanie nastolatka do terapii. Techniki dialogu motywującego
  • Kryteria diagnostyczne i obraz kliniczny zaburzeń odżywiania
  • Modele poznawcze zaburzeń odżywiania. Czynniki ryzyka i czynniki podtrzymujące zaburzenia odżywiania
  • Modele terapeutyczne zaburzeń odżywiania. Analiza przypadków
  • Praca z niską samooceną, perfekcjonizmem i trudnościami relacyjnymi

Aby zapisać się na kurs, należy wybrać opcję płatności (raty lub całą kwotę), dodać szkolenie do koszyka i dokonać opłaty.
W informacji zwrotnej przesłany zostanie link do formularza uczestnika.

Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie elektronicznej oraz zaświadczenie potwierdzające udział w kursie.

Masz pytania?

Napisz do nas! 

Kontakt:

Ewa Czajka
e.czajka@cbt.pl
Tel.: 22 428 44 26

Regulaminy
Cena

900,00 4900,00