Informacje i zapisy: eczajka@cbt.pl, tel.:

Termin:

26-27 października 2019 r.

Samouszkodzenia to objaw wzbudzający wiele emocji. Często wywołuje lęk i poczucie bezradności zarówno u nastolatków, ich rodziców, a także u terapeuty. Charakteryzuje się nacinaniem, przypalaniem, uderzaniem lub inną formą uszkodzenia ciała. Jak każde zachowanie może być komunikatem. Wydaje się, że aby dobrze zaplanować interwencję, trzeba prawidłowo odczytać komunikat i temu właśnie służy to szkolenie.

Czas trwania:

20-godzinny warsztat przeznaczony dla osób pracujących terapeutycznie z nastolatkami z samouszkodzeniami, które mają podstawowe wiadomości na temat terapii poznawczo-behawioralnej.

Forma prowadzenia zajęć:

Wstęp teoretyczny, prezentacja i omówienie przypadków, prezentacja i ćwiczenie konkretnych technik terapeutycznych indywidualnie i w grupach.

Cele szkolenia:

  • Nabycie umiejętności planowania i przeprowadzania interwencji pozwalających nastolatkowi na rezygnację z zachowań samouszkadzających.
  • Nabycie umiejętności planowanie przebiegu terapii zgodnie z konceptualizacją samouszkodzeń.
  • Psychoedukacja i nabycie umiejętności pracy z rodzicami nastolatka z samouszkodzeniami.
  • Omówienie postawy terapeuty i form dbania o siebie w pracy z pacjentami z samouszkodzeniami.
  • Omówienie zaburzeń, w których pojawiają się samouszkodzenia.

Program:

  • Rodzaje, formy i funkcje samouszkodzeń oraz czynniki ryzyka;
  • Postępowanie w sytuacji ujawnienia zachowań samouszkadzających;
  • Samouszkodzenia – model biopsychospołeczny;
  • Interwencje terapeutyczne stosowane w zależności od rodzaju i intensywności dokonywania samouszkodzeń;
  • Terapia poznawczo-behawioralna osób z samouszkodzeniami;
  • Postawa terapeuty – „czułe punkty” i dbanie o siebie;
  • Samouszkodzenia a zaburzenia współwystępujące;
  • Samouszkodzenia a efekt „zarażania”.

Cena:

690 zł/osoba

POBIERZ

Formularz zgłoszeniowy

POBIERZ