Ferie z relacjami – Trening Umiejętności Społecznych
Rodzicu, Chciałbyś, żeby Twoje dziecko lepiej dogadywało się z rówieśnikami? Lepiej współpracowało z grupą i radziło sobie z konfliktami? Rozpoznawało swoje uczucia i wyrażało je w adekwatny sposób? Czuło się dobrze z samym sobą i w grupie z rówieśnikami?
Pomożemy mu rozwinąć umiejętności społeczne.
Zapraszamy do wakacyjnej grupy na Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzież. Grupy dostosowane do wieku uczestników: 7-9 lat, 10-13 lat, 14-17 lat.
Umiejętności, których nabierze Twoje dziecko:
jak się skutecznie komunikować
jak sobie radzić w sytuacjach trudnych i konfliktowych
jak wyrażać siebie (autoprezentacja i kształtowanie własnego wizerunku)
jak współpracować z innymi
jak być asertywnym, w tym jak stawiać granice
Plan Ferii z relacjami:
Kurs składa się z 5 spotkań, od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 – 14:00.
Dostępne terminy:
I. 19.01-23.01
II. 29.01-30.01
Możliwe lokalizacje:
Centrum CBT w Warszawie, przy ul. Wołodyjowskiego 74a (Mokotów), Jurija Gagarina 26/U6A (Mokotów), Na Uboczu 28/UC1 (Ursynów) oraz Kondratowicza 18 (Targówek).
Centrum CBT w Legionowie, przy ul. Ks. J. I. Skorupki 23A.
Kontakt telefoniczny, mailowy lub poprzez formularz
Jak pogłębić relację z dzieckiem, skupiając się na sobie – wstęp do Porozumienia Bez Przemocy
Dla kogo?
Grupa wsparcia dla rodziców, którzy chcą pogłębić swoją relację z dzieckiem, lepiej się z nim komunikować oraz lepiej rozumieć siebie w tej relacji.
Cele grupy:
Rozwój i wzmocnienie umiejętności wychowawczych.
Pogłębienie relacji z dzieckiem.
Poprawa komunikacji w relacji z dzieckiem.
Poznanie podstaw metody Porozumienia Bez Przemocy.
Ramowy program warsztatów:
jak skupianie się na sobie może pomóc w budowaniu relacji z dzieckiem?
czy nasze sposoby na osiąganie celów w relacji z dzieckiem działają?
jakie strategie ma każdy z nas?
co to jest Porozumienie bez Przemocy?
czym różni się język szakala i język żyrafy?
Podczas zajęć poszukamy wspólnie odpowiedzi na powyższe pytania. Poznamy również nowy sposób rozmawiania nastawiony na pogłębianie relacji i będziemy go ćwiczyć. Warsztaty są inspirowane metodą POROZUMIENIA BEZ PRZEMOCY.
Metody pracy:
Trening, odgrywanie ról, burza mózgów, ćwiczenia.
Organizacja warsztatów
Warsztaty trwają 4 tygodnie i odbywać się będą w środy od g. 18.00 do g. 19.30
Na warsztaty zapisujemy się poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto (numer konta 14 1140 1977 0000 3293 4100 1001, w tytule należy podać imię i nazwisko). Istnieje możliwość płatności w ratach.
Prowadzący:
Kamila Banach
Jest magistrem psychologii ze specjalnością psychologia kliniczna. Ukończyła I i II stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR) oraz drugi rok szkolenia 4-letniego TSR. Posiada 3 lata doświadczenia klinicznego. Ukończyła także studia podyplomowe z seksuologii klinicznej.
Małgorzata Janowska
Jest psycholożką i pedagożką. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie SWPS, wraz z blokiem specjalizacyjnym „Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów”. Swoje kompetencje rozwijała na kolejnych kursach i szkoleniach:
Roczne Studium Mediacji prowadzonych metodą Porozumienia bez Przemocy
Szkolenie Trenerów FamilyLab – fundacji propagującej w Polsce wartości szerzone przez Jespera Juula
Szkoła Animatorów Profilaktyki
Szkolenie „Zaburzenia seksualne dzieci i młodzieży”
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców
Szkolenie kwalifikacyjne: „Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci 5-6 letnich”, „Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów 8-letnich”, „Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat”, „Bateria metod diagnozy niepowodzeń szkolnych u uczniów gimnazjum”
Warsztaty „Dziecko w terapii – próba spojrzenia na różne poziomy symbolizacji w sesji”
Szkolenie I Stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach
Szkolenie „”Kid’s Skills – program pracy z dziećmi przejawiającymi trudności w zachowaniu””
Szkolenie dra Bena Furmana „”Rodzicielstwo, wychowanie i tworzenie środowisk skoncentrowanych na rozwiązaniach””
Jest w trakcie Szkolenia II Stopnia TSR – Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Od kilkunastu lat współpracuje z przedszkolami i szkołami, prowadząc obserwacje i terapię psychologiczną dzieci, a także spotkania oraz konsultacje dla rodziców. Dla organizacji pozarządowych prowadzi warsztaty dla kobiet oraz warsztaty dla rodziców. Prowadzi również warsztaty integracyjne dla dzieci i młodzieży, zajęcia psychoedukacyjne (rozwojowe, komunikacyjne) oraz profilaktyczne dla wszystkich grup wiekowych. Inspiruje ją metoda Porozumienia bez Przemocy oraz podejście duńskiego pedagoga i terapeuty Jespera Juula.
Dla młodzieży między 15 a 19 r.ż., która chce rozwinąć swoje umiejętności w zakresie budowania relacji i lepiej poznać siebie. Dla nastolatków, którzy mają problemy w relacjach i tych, którzy chcą budować je w bardziej satysfakcjonujący sposób.
Cele grupy:
Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego budowania relacji.
Poznawanie siebie, swoich mocnych i słabych stron w relacjach.
Budowanie samowiedzy i adekwatnej samooceny.
Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego komunikowania się.
• Profilaktyka zachowań ryzykownych.
Ramowy program grupy:
20 spotkań po 2,5h zegarowe. Udział w programie poprzedzony jest rozmową rekrutacyjną z kandydatem i rodzicem/opiekunem.
Grupa psychoedukacyjna odbywa się w cyklu cotygodniowym w każdy wtorek od g. 17.00 do g. 19.30. Jedna sesja trwa 150 minut (2,5 godziny).
Na grupę zapisujemy dziecko poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto (numer konta w formularzu zgłoszeniowym w tytule należy podać imię i nazwisko dziecka). Istnieje możliwość płatności w ratach.
Warunkiem dołączenia do grupy jest odbycie spotkania kwalifikacyjnego.
Prowadzący:
Beata Ritter
Psychoterapeutka w tracie certyfikowanego 4-letniego szkolenia w Wielkopolskiej Szkole Psychoterapii Gestalt. Wspiera klientów w zmianie, podnoszeniu jakości życia i kryzysach od ponad 10 lat.
Jest także magistrem pedagogiki, certyfikowanym facylitatorem Medytacji Aktywnych Osho, certyfikowanym instruktorem Jogi Śmiechu (Hasyayoga) wg dr Madana Katarii, psychoedukatorem profilaktycznego programu „Ku dorosłości” dla młodzieży.
Pracuje z dorosłymi, młodzieżą i dziećmi. Sesje odbywają się indywidualnie, w parze lub rodzinnie. Prowadzi także grupy terapeutyczne i rozwojowe.
Na człowieka patrzy holistycznie i w pracy terapeutycznej sięga po różnorodne narzędzia i techniki (oddech, muzykoterapię, taniec intuicyjny, wizualizacje, mindfulness, medytacje, Lowen).
Pracuje zgodnie z Kodeksem Etyki PTPG i EAGT, a swoją pracę poddaje superwizji.
Program TUS jest przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych uczęszczających do klas 5-6. Ma na celu poprawę funkcjonowania społecznego, wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych, psychoedukację w obszarze emocji, zwiększenie poczucia własnej wartości oraz podniesienie samooceny.
Cele grupy:
Poprawa kompetencji społecznych, np. komunikacji, umiejętności rozwiązywania konfliktów, tworzenia relacji.
Modyfikacja nieprawidłowych nawyków.
Rozwój umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami i ich kontroli.
Wzmocnienie poczucia własnej wartości.
Program TUS:
Zajęcia integracyjne – budowanie relacji między uczestnikami.
Normy społeczne – omówienie zasad obowiązujących w społeczeństwie w różnych miejscach.
Współpraca – kształtowanie umiejętności pracy w większym gronie.
Trening zdrowej rywalizacji.
Nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach – kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, nauka rozwiązywania problemów.
Jestem dobrym przyjacielem.
Asertywność – kształtowanie umiejętności rozpoznawania i stawiania własnych granic.
Agresja – kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje czyny i zachowania. Nauka metod zapobiegania zachowaniom agresywnym.
Emocje – rozpoznawanie swoich emocji.
Emocje – sposoby radzenia sobie z własnymi emocjami.
Rozwijanie komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna i niewerbalna.
Problemy występujące w komunikacji i sposoby ich rozwiązywania.
Samoocena – nauka autoprezentacji. Rozwijanie własnego potencjału.
Rozwijanie wyobraźni.
Wzmacnianie poczucia własnej wartości – poszukiwanie mocnych stron, budowanie pewności siebie.
Zajęcia podsumowujące.
Metody i formy pracy:
zajęcia w grupie, zajęcia w parach, zabawy integracyjne, drama, burza mózgów, dyskusja, rysunek
Organizacja grupy:
Kurs obejmuje 16 spotkań, we wtorki w godz. 18:00-19:30.
Na grupę zapisujemy dziecko poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto (numer konta w formularzu zgłoszeniowym w tytule należy podać imię i nazwisko dziecka). Istnieje możliwość płatności w ratach.
Warunkiem dołączenia do grupy jest odbycie spotkania kwalifikacyjnego.
Prowdzący:
Patrycja Gordon
Jest terapeutką środowiskową. Skończyła studia pedagogiczne na Uniwersytecie Łódzkim: pedagogika wspierająca z profilaktyką niedostosowania społecznego (licencjat) oraz pedagogika resocjalizacyjna (magister). Jest także w trakcie studiów magisterskich z psychologii w Społecznej Akademii Nauk. W 2023 r. chcąc poszerzyć swoje kwalifikacje wzięła udział w szkoleniu z terapii zajęciowej. W lutym 2024 r. uzyskała certyfikat uprawniający do stosowania ADOS-2 w diagnostyce klinicznej. Pracę z dziećmi rozpoczęła jeszcze będąc na studiach – podczas praktyk studenckich, które odbyła między innymi w Policyjnej Izbie Dziecka, Pogotowiu Opiekuńczym, przedszkolach i szkołach. Pracowała także z dzieckiem ze spektrum autyzmu – indywidualnie i grupowo. W ostatnim czasie była związana zawodowo z Pogotowiem Opiekuńczym oraz z Placówką Opiekuńczo Wychowawczą.
Do jej zadań należało rozpoznawanie potrzeb dzieci, współpraca z rodzinami, instytucjami współpracującymi i specjalistami różnych dziedzin, wspieranie prawidłowego rozwoju podopiecznych. Uczestniczy w konferencjach naukowych i szkoleniach związanych z tematyką jej pracy. W swojej pracy ceni sobie budowanie relacji na wzajemnym szacunku. W proces terapeutyczny angażuje rodziców i osoby z najbliższego otoczenia Pacjentów, by wspólnie zrozumieć i rozwiązać napotkane trudności oraz poprawić relacje rodzinne. Współpracuje z innymi specjalistami, a to pomaga rozpoznać wszelkie potrzeby i indywidualnie dostosować oddziaływania terapeutyczne. Wspiera dzieci i ich rodziny w radzeniu sobie z emocjami, uczy budowania zdrowych relacji, komunikacji, pomaga w rozpoznawaniu mocnych stron i budowaniu poczucia własnej wartości.
Anna Jastrzębska
Jest terapeutką środowiskową. Ukończyła studia magisterskie z pedagogiki resocjalizacyjnej na Uniwersytecie Łódzkim. Dodatkowo podjęła studia z psychologii w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Doświadczenie zdobyła podczas praktyk w: szkole podstawowej, technikum, świetlicy środowiskowej, młodzieżowym ośrodku socjoterapii oraz młodzieżowym ośrodku wychowawczym.
Ukończyła również roczny staż w stowarzyszeniu Monar, podczas którego przebywała na co dzień z młodzieżą oraz dziećmi uzależnionymi od narkotyków. Posiada certyfikat trenera umiejętności społecznych. Od 2021 roku pracuje w szkole podstawowej na stanowisku wychowawcy świetlicy. Zdobyła stopień nauczyciela kontraktowego. Od 2024 roku pracuje jako terapeutka środowiskowa w Centrum CBT w Łodzi. W pracy stawia przede wszystkim na naturalność, szczerość i współpracę. Wykorzystuje doświadczenie zdobyte podczas studiów, praktyk czy pracy w szkole. Do każdego pacjenta podchodzi indywidualnie poznając jego potrzeby oraz możliwości. Dostosowuje metodę do danego problemu głównie opierając się na zasobach, które pacjent ma w środowisku. Uważa, że w swoim naturalnym otoczeniu pacjenci czują się bardziej komfortowo, bezpiecznie a terapeutka może lepiej zrozumieć ich codzienne wyzwania i zaobserwować interakcje między członkami rodziny. Udziela porad, wsparcia oraz według potrzeb interweniuje w środowisku pacjenta np. w szkole. Regularnie korzysta z różnych form doskonalenia, uczestniczy w konferencjach naukowych, współpracuje z innymi specjalistami z Centrum CBT.
Półotwarta grupa terapeutyczna dla dorosłych (Warszawa – Mokotów)
Dla kogo?
Dla osób dorosłych, które chcą rozwinąć swoje umiejętności w zakresie budowania relacji i lepiej poznać siebie. Dla osób, które mają problemy w relacjach i chcą budować je w bardziej satysfakcjonujący sposób.
Cele grupy:
Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego budowania relacji.
Poznawanie siebie, swoich mocnych i słabych stron w relacjach.
Budowanie samowiedzy i adekwatnej samooceny.
Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego komunikowania się.
Doświadczenie siebie w grupie.
Ramowy program grupy
Półotwarta grupa terapeutyczna dla dorosłych ma charakter ciągły tzn. w momencie, gdy jedna osoba zakańcza swój udział w grupie, może dołączyć kolejna, termin zakończenia jest indywidualny dla pacjenta i ustalany jest wspólnie z prowadzącymi. Minimalny czas uczestnictwa w grupie to 3 miesiące. Praca psychoterapeutyczna skupiona jest na procesie grupowym. Prowadzący aktywizują uczestników poprzez dyskusje, proponowane ćwiczenia, psychorysunek, muzykoterapię czy psychodramę.
Półotwarta terapia grupowa odbywa się w cyklu cotygodniowym w każdy piątek od g. 18.00 do g. 19.30. Jedna sesja trwa 90 minut.
Na grupę zapisujemy się poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto (numer konta w formularzu zgłoszeniowym, w tytule należy podać imię i nazwisko osoby uczestniczącej). Ze względu na charakter grupy płatność wnoszona jest za każde kolejne 12 sesji. Istnieje możliwość płatności w ratach.
Warunkiem dołączenia do grupy jest odbycie spotkania kwalifikacyjnego.
Prowadzący:
Ewa Strugalska-Gola
Psycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny w trakcie szkolenia. Ukończyła psychologię w trybie stacjonarnym, o specjalności klinicznej, na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Obecnie w trakcie 4-letniego szkolenia w zakresie psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Centrum CBT. Ukończyła studia podyplomowe „Psychologiczne wsparcie dzieci i młodzieży w kryzysie” pod kierownictwem dr Ewy Odachowskiej. Prowadzi treningi interpersonalne, umiejętności społecznych, asertywności oraz warsztaty dotyczące komunikacji. Na co dzień pracuje, indywidualnie oraz grupowo, z dziećmi i młodzieżą w zakresie redukcji napięć, poznania własnych stanów emocjonalnych, rozwijania umiejętności komunikacyjnych oraz wsparcia w kryzysach rozwojowych. W pracy terapeutycznej zwraca szczególną uwagę na relację terapeutyczną oraz wzajemne oddziaływanie na siebie myśli, emocji i zachowań. W trakcie sesji terapii grupowej wspiera indywidualny rozwój każdego z uczestników w odniesieniu do mechanizmów pojawiających się w procesie grupowym.
Dla młodzieży powyżej 13 r.ż., która chce rozwinąć swoje umiejętności w zakresie budowania relacji i lepiej poznać siebie. Dla nastolatków, którzy mają problemy w relacjach i tych, którzy chcą budować je w bardziej satysfakcjonujący sposób.
Cele grupy:
Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego budowania relacji.
Poznawanie siebie, swoich mocnych i słabych stron w relacjach.
Budowanie samowiedzy i adekwatnej samooceny.
Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego komunikowania się.
Doświadczenie siebie w grupie.
Ramowy program grupy:
Półotwarta grupa terapeutyczna dla młodzieży ma charakter ciągły tzn. w momencie, gdy jedna osoba zakańcza swój udział w grupie, może dołączyć kolejna, termin zakończenia jest indywidualny dla pacjenta i ustalany jest wspólnie z prowadzącymi. Minimalny czas uczestnictwa w grupie to 3 miesiące. Praca psychoterapeutyczna skupiona jest na procesie grupowym. Prowadzący aktywizują uczestników poprzez dyskusje, proponowane ćwiczenia, psychorysunek, muzykoterapię czy psychodramę.
Półotwarta terapia grupowa odbywa się w cyklu cotygodniowym w poniedziałki od g. 19.30 do g. 21.00. Jedna sesja trwa 90 minut.
Na grupę zapisujemy dziecko poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto (numer konta w formularzu zgłoszeniowym w tytule należy podać imię i nazwisko dziecka). Ze względu na charakter grupy płatność wnoszona jest za każde kolejne 12 sesji. Istnieje możliwość płatności w ratach.
Warunkiem dołączenia do grupy jest odbycie spotkania kwalifikacyjnego.
Prowadzący:
Natalia Budner
Absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego na kierunku Psychologia, posiada przygotowanie pedagogiczne. W ramach studiów podyplomowych ukończyła na SWPS kierunek Psychologia śledcza w praktyce operacyjnej i procesowej. Posiada również uprawnienia Terapeuty Integracji Sensorycznej. W czasie studiów odbyła staże w ośrodku wsparcia rodzinnej opieki zastępczej PORT oraz odbywając praktyki w szkole specjalnej. Na bieżąco uczestniczy w licznych szkoleniach. Aktualnie pracuje jako psycholog w poradni oraz przedszkolu publicznym. Prowadzi również terapię środowiskową w Ośrodku Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży Centrum CBT na Mokotowie.