Dla kogo?
Warsztaty przeznaczone są dla rodziców dzieci, u których zdiagnozowano ADHD. Celem warsztatu zrozumienie funkcjonowania dziecka z ADHD oraz wyćwiczenie kompetencji, które ułatwią wspólne funkcjonowanie. Podczas warsztatów rodzice nabywają wiedzę na temat prawidłowych postaw wychowawczych w stosunku do dziecka z ADHD. Warsztaty dla rodziców są częścią terapii dzieci z ADHD. Warsztat prowadzony jest przez wykwalifikowanych psychologów i pedagogów.
Cele grupy:
- Rozwój i wzmocnienie umiejętności wychowawczych.
- Poznanie adekwatnych sposobów radzenia sobie z zachowaniami trudnymi.
- Wypracowanie nowych sposobów radzenia sobie i wspierania dziecka z ADHD, opartych na skutecznych modelach terapeutycznych, ale także na doświadczeniach innych Rodziców.
- Zaznajomienie Rodziców z metodami wsparcia, które nie mają na celu zlikwidowania objawów ADHD, ale nie dopuszczenie do powstania powikłań w funkcjonowaniu dziecka i jego rodziny.
Ramowy program warsztatów:
Podczas warsztatów Rodzice nabywają teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat:
- objawów i „okularów” na ADHD,
- prawidłowości rozwojowych dziecka, rozwoju społecznego i emocjonalnego,
- postaw rodzicielskich i metod wychowawczych, związanych ze specyficznym rozwojem dziecka z ADHD,
- przeciwdziałania powstawaniu „spirali złości’ i radzenia sobie z wybuchami agresji impulsywnej,
- kompleksowego modelu pracy, obejmującym strategie wspierania dziecka w procesie edukacyjnym, a także modyfikowania zachowań trudnych i niepożądanych ( z uwzględnieniem funkcjonalnej analizy zachowania),
- umiejętności radzenia sobie w sytuacjach wystąpienia trudności wychowawczych,
- zasad współpracy ze szkołą (prawa i obowiązki ucznia, zalecenia do realizacji na terenie szkoły, prawo oświatowe).
Czemu służą i na czym polegają warsztaty?
Warsztaty obejmują spotkania raz w tygodniu, w trakcie których omawiane będą poszczególne tematy dotyczące efektywnych metod pracy z dziećmi z zespołem nadpobudliwości. Poza przekazaniem ważnych informacji, prowadzący omawiają i dostosowują ćwiczenia do poszczególnych potrzeb rodziców i ich dzieci, a także monitorują cotygodniowe postępy w wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń w domu (rodzice między spotkaniami wprowadzają odpowiednie techniki w rzeczywistych sytuacjach). Prezentowane i omawiane sposoby radzenia sobie bazują na behawioralnych metodach modyfikacji zachowań, odpowiedniej komunikacji a także obejmują tematykę uwzględniającą specyfikę okresu dojrzewania
Metody pracy:
Trening, odgrywanie ról, burza mózgów, ćwiczenia.
Organizacja warsztatów
Warsztaty trwają 12 tygodni i odbywać się będą w dwóch grupach od 23.09.2024r. w poniedziałki od g. 17.00 do g. 18.30 (grupa 1) i od g. 18.45 do g. 20.15 (grupa 2). Przy zgłoszeniu proszę podać preferowaną grupę.
Na warsztaty zapisujemy się poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto (numer konta 14 1140 1977 0000 3293 4100 1001, w tytule należy podać imię i nazwisko osoby uczestniczącej oraz numer grupy). Istnieje możliwość płatności w ratach.
Prowadzący:
Mgr Barbara Kowalik-Kamińska
ukończyła studia na kierunku psychologia, specjalność psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie SWPS, obecnie w trakcie 4-letniego szkolenia z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej, przygotowującego do uzyskania certyfikatu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Absolwentka kierunku nauczycielskiego na Uniwersytecie Jagiellońskim, certyfikowany trener umiejętności społecznych TUS SST, na co dzień pracuje jako psycholog i psychoterapeuta w Oddziale Klinicznym Psychiatrii Wieku Rozwojowego Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego WUM. Swoją pracę regularnie superwizuje.
W Poradni dla Dzieci i Młodzieży prowadzi terapię poznawczo-behawioralną dzieci i młodzieży z zaburzeniami nastroju, zaburzeniami lękowymi, zespołem nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń koncentracji uwagi, zespołem Aspergera. Udziela porad psychologicznych i wsparcia rodzicom przeżywającym trudności wychowawcze.