Marzena Studniarek-Krzywda

Psycholog w trakcie szkoły psychoterapii

Marzena Studniarek Krzywda

Miejsca przyjmowania:

Pracuje z:

  • młodzieżą w wieku 15-18 lat
  • dorosłymi

Obszary specjalizacji

Doświadczenie i kompetencje

Jestem psycholożką z wykształcenia i powołania, absolwentką psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od ponad dwudziestu lat pracuję w obszarze pomocy psychologicznej, edukacji i wsparcia osób w kryzysie.

Ukończyłam Akademię SET, uzyskując dyplom trenera EMDR (I i II stopnia, certyfikat 2024 – Anabel Gonzales, Hiszpania/Katowice). Obecnie kształcę się w czteroletniej Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej (CBT) w Centrum CBT EDU w Warszawie, a także w Programie Certyfikacyjnym w Diagnostyce Zaburzeń Związanych z Traumą (ESTD – Europejskie Towarzystwo Traumy i Dysocjacji), gdzie ukończyłam m.in. warsztat TADS I oraz zaawansowany kurs diagnozy zaburzeń pourazowych.

Doświadczenie zawodowe zdobywałam w licznych placówkach medycznych i akademickich, m.in. w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym w Poznaniu, Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. św. Jana Pawła II oraz Szpitalu Klinicznym im. dr. Józefa Babińskiego w Krakowie. Pracowałam tam jako psycholog, trener warsztatów dla kadry medycznej oraz nauczyciel akademicki.

Od wielu lat prowadzę również zajęcia dydaktyczne dla studentów i słuchaczy studiów podyplomowych w różnych ośrodkach akademickich, m.in. w:
– Instytucie Studiów Podyplomowych w Tychach,
– Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego,
– Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki w Krakowie,
– Uniwersytecie Jagiellońskim,
– Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości,
– Wrocławskiej Szkole Kształcenia Zawodowego,
– oraz Uniwersytecie Medycznym im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu.

Jestem współautorką publikacji naukowych, w tym m.in. rozdziału „Syndrom gotowości do nauki nauczycieli w obecnym systemie edukacji dorosłych” (w: Wsparcie lokalnego rozwoju społecznego poprzez edukację osób dorosłych, WSEI, Kraków 2019) oraz współautorką rozdziałów w podręczniku „Interna Szczeklika” (Medycyna Praktyczna, Kraków), dotyczących opieki nad osobami osieroconymi oraz przygotowania ciężko chorych do umierania i śmierci.

W swojej pracy łączę wiedzę kliniczną, doświadczenie dydaktyczne i empatyczne podejście do drugiego człowieka. Bliskie są mi tematy traumy, żałoby, stresu przewlekłego oraz wsparcia osób w sytuacjach granicznych. Wierzę, że proces zdrowienia zaczyna się od bezpiecznej relacji – opartej na zaufaniu, uważności i autentycznym kontakcie.