Rodzicu!
Czy Twoje dziecko często wpada w złość i ma z tego powodu kłopoty? Czy Twoje dziecko ma trudności w nawiązywaniu lub podtrzymywaniu kontaktów z rówieśnikami? Czy Twoje dziecko często dyskutuje, kłóci się dorosłymi, nie zawsze wykonuje polecenia?
Jeśli tak, to ta ulotka jest dla Was!
DLA KOGO JEST TRENING UMIEJETNOŚCI SPOŁECZNYCH (TUS)?
Trening umiejętności społecznych kierowany jest do dzieci i młodzieży przedszkolnej i szkolnej, która:
CO TO JEST UMIEJĘTNOŚĆ SPOŁECZNA?
Jest to umiejętność umożliwiająca właściwą regulację emocjonalną i radzenie sobie w różnych sytuacjach społecznych. Do takich umiejętności zaliczamy między innymi:
Umiejętności społeczne pozwalają trafnie spostrzegać innych oraz rozumieć, prawidłowo oceniać i reagować w sytuacjach społecznych.
CO TO JEST TUS?
TUS jest programem służącym do celowego i zaplanowanego uczenia różnych umiejętności społecznych, poznawania celu i sensu zachowań ludzkich. Adresowany jest do osób, które doświadczają trudności społecznych. Podczas zajęć uczestnicy uczą się umiejętności społecznych niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. Dzięki pracy w małej grupie, uczestnicy mogą przećwiczyć i utrwalić nowe umiejętności w bezpiecznym środowisku.
GŁÓWNE CELE TRENINGU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH:
CZEMU SŁUŻY I NA CZYM POLEGA TUS?
Podczas treningu uczestnicy uczą się:
Trening daje możliwość przećwiczenia, modelowania i w efekcie zmiany zachowań, które sprawiają dziecku trudności. Dzięki nabywaniu i podnoszeniu umiejętności społecznych, czyli ćwiczeniu konkretnych zachowań stosowanych w danych sytuacjach, uczestnicy uczą się właściwych zachowań i tego, jak skutecznie korzystać z nich w różnych sytuacjach. Uczestnicy mogą przeżyć pozytywne doświadczenia w grupie rówieśniczej, co zwiększa szansę na powtarzanie właściwych zachowań w gronie rówieśników, poza grupa terapeutyczną.
KORZYŚCI Z TRENINGU
Dzięki treningowi dzieci i młodzież uczą się:
PRZYDATNE INFORMACJE.
Treningi prowadzone są przez wykwalifikowane osoby, najczęściej psychologów lub pedagogów. Tworzone są dla trzech grup wiekowych: 5-7, 8-11 i 12-15 lat.
Zajęcia odbywają się w grupach 4-6 osobowych. Wybór ćwiczonych umiejętności dostosowany jest do indywidualnych potrzeb uczestników. Kwalifikacja do grupy odbywa się w trakcie jednorazowej konsultacji psychologicznej u specjalisty prowadzącego trening.
Kompleksowy model pracy obejmuje:
W momencie utworzenia grupy recepcja kontaktuje się w celu umówienia spotkań.
Rodzicu!
Czy Twoje dziecko często wpada w złość i ma z tego powodu kłopoty? Czy jest hałaśliwe, nieuważne, wierci się w ławce, jest ciągle w ruchu? A może ma trudności w czekaniu na swoją kolej lub często działa impulsywnie, czyli bez zastanowienia? Czy Twoje dziecko często dyskutuje, kłóci się dorosłymi, nie zawsze wykonuje polecenia? A może ma kłopoty w szkole z powodu zapominania o pracach domowych?
Jeśli tak, to ta ulotka jest dla Was!
Nauczymy Cię jak chwalić i budować pozytywną motywację u Twojego dziecka. Jak pomóc dziecku w radzeniu sobie z trudnościami z powodu nieuwagi, nadruchliwości lub zbyt dużej impulsywności. Jak współpracować z nauczycielami i innymi specjalistami wspomagającymi rozwój Twojego dziecka.
DLA KOGO SĄ „WARSZTATY DLA RODZICÓW”
Warsztaty przeznaczone są dla:
CO TO JEST ADHD?
ADHD, czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest problemem zdrowotnym, manifestującym się objawami zaburzeń koncentracji uwagi, nadruchliwością i nadmierną impulsywnością. Stanowi duże wyzwanie dla rodziców i nauczycieli, ale przede wszystkim jest przyczyną wielu trudności w funkcjonowaniu dziecka.
ADHD jest rozpoznaniem medycznym, niemniej warto pamiętać o tym, że leczenie dziecka polega nie tylko, na ewentualnym stosowaniu leków, ale przede wszystkim wymaga określonego sposobu pracy z dzieckiem a także przygotowania rodziców i nauczycieli. Wprowadzenie określonych zmian w pracy z dzieckiem pozwoli na wykorzystanie, naturalnego, prawdziwego i nie ograniczonego objawami ADHD, potencjału dziecka, tak aby osiągało sukcesy szkolne i towarzyskie.
Rodzicu! Dziecko z ADHD może osiągać te same cele, co jego rówieśnicy, ale przy większym nakładzie pracy – swojej, Twojej i nauczycieli. My nauczymy Cię jak wspomagać rozwój Twojego dziecka, aby zminimalizować wpływ objawów ADHD na jego funkcjonowanie.
GŁÓWNE CELE WARSZTATÓW:
CZEMU SŁUŻĄ I NA CZYM POLEGAJĄ WARSZTATY?
Warsztaty obejmują spotkania raz w tygodniu, w trakcie których omawiane będą poszczególne tematy dotyczące efektywnych metod pracy z dziećmi z zespołem nadpobudliwości. Poza przekazaniem ważnych informacji, prowadzący omawiają i dostosowują ćwiczenia do poszczególnych potrzeb rodziców i ich dzieci, a także monitorują cotygodniowe postępy w wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń w domu (rodzice między spotkaniami wprowadzają odpowiednie techniki w rzeczywistych sytuacjach). Prezentowane i omawiane sposoby radzenia sobie bazują na behawioralnych metodach modyfikacji zachowań, odpowiedniej komunikacji a także obejmują tematykę uwzględniającą specyfikę okresu dojrzewania.
TEMATY PORUSZANE W TRAKCIE WARSZTATÓW
Podczas Warsztatów Rodzice nabywają teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat:
PRZYDATNE INFORMACJE.
Warsztaty prowadzone są przez wykwalifikowane osoby, najczęściej psychologów lub pedagogów. Służą wsparciu rodziców w procesie wychowywania dziecka.
Proponujemy kompleksowy model pracy w formie:
W momencie utworzenia grupy recepcja kontaktuje się w celu umówienia spotkań.
Rodzicu,
Jeśli zastanawia Cię jak wzmocnić efektywność swoich oddziaływań rodzicielskich, lepiej komunikować się ze swoim dzieckiem, pomóc nastolatkowi w motywowaniu się do zachowań ułatwiających mu funkcjonowanie i relacje z innymi – te warsztaty są dla Ciebie. Nauczymy Cię jak chwalić i budować pozytywną samoocenę u Twojego dziecka, poprawić komunikację między Wami i rozbudowywać repertuar zachowań pozytywnych.
DLA KOGO SĄ „WARSZTATY UMIEJĘTNOŚCI RODZICIELSKICH”
Warsztaty przeznaczone są dla Rodziców chcących wzmocnić swoje kompetencje wychowawcze, a przede wszystkim wspierać potencjał swojego dziecka. Poza tym adresowane są do Rodziców, których dzieci ujawniają trudności natury emocjonalnej i trudności w zachowaniu.
GŁÓWNE CELE WARSZTATÓW:
CZEMU SŁUŻĄ I NA CZYM POLEGAJĄ WARSZTATY?
Warsztaty obejmują spotkania, w trakcie których omawiane będą poszczególne tematy dotyczące efektywnych metod pracy z dziećmi i nastolatkami. Poza przekazaniem ważnych informacji, prowadzący omawiają i dostosowują ćwiczenia do poszczególnych potrzeb rodziców i ich dzieci, a także monitorują postępy w wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń w domu (rodzice między spotkaniami wprowadzają odpowiednie techniki w rzeczywistych sytuacjach). Prezentowane i omawiane sposoby radzenia sobie bazują na behawioralnych metodach modyfikacji zachowań, odpowiedniej komunikacji a także obejmują tematykę uwzględniającą specyfikę okresu dziecięcego i dojrzewania.
TEMATY PORUSZANE W TRAKCIE WARSZTATÓW
Podczas Warsztatów Rodzice nabywają teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat:
PRZYDATNE INFORMACJE.
Warsztaty prowadzone są przez wykwalifikowane osoby, psychoterapeutów mających wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami. Służą wsparciu rodziców w procesie wychowywania dziecka.
Proponujemy kompleksowy model pracy w formie:
W momencie utworzenia grupy recepcja kontaktuje się w celu umówienia spotkań.