Zadzwoń i umów się: (+48) 22 853 20 50 (+48) 22 853 20 50

Profesjonalne wsparcie dla dzieci i młodzieży — psycholog, psychoterapeuta, psychiatra

Kompleksowa opieka oparta na indywidualnym podejściu do każdego dziecka i nastolatka 

image
Subtract

Rzetelna diagnoza to podstawa

Czy wiesz, z czym zmaga się Twoje dziecko?

Czasem trudno jednoznacznie określić, że dziecko potrzebuje wsparcia. Coś „nie gra”, a trudno to nazwać, albo pojawia się myśl: „Może to tylko etap”.
Dzieci nie zawsze potrafią lub chcą wyrazić, co czują, a trudności często kryją się za zachowaniem, które łatwo przypisać buntowi nastoletniemu czy nadwrażliwości. Trafna diagnoza to pierwszy krok, by zrozumieć dziecko, nazwać problem i wspólnie działać w kierunku skutecznego wsparcia.
 

Projekt bez nazwy

Dostępne specjalizacje

Każdy ze specjalistów to część zespołu, który wspólnie dba o Twoje zdrowie psychiczne.

Psychoterapeuta dziecięcy

psychoterapeuta

Wesprze w kryzysie i w pracy nad sobą, pomoże zrozumieć stare, szkodliwe schematy i zbudować nowe – zdrowsze.

Psychiatra dziecięcy

terapia dla dzieci kopia

Zdiagnozuje, co dzieje się w psychice i ciele, dobierze potrzebne leki, wystawi zwolnienie lub zaświadczenie.

Psycholog dziecięcy

psycholog v

Rozpozna potrzeby, dobierze odpowiednie wsparcie i pomoże załagodzić codzienne wyzwania.

Psycholog diagnosta

Group

Przeprowadzi rzetelną diagnozę psychologiczną, oceni funkcjonowanie poznawcze i emocjonalne, pomoże określić źródło trudności.

Terapeuta 
środowiskowy

uzaleznienia

Towarzyszy dziecku i jego bliskim w codziennym otoczeniu – w domu, w szkole, tam, gdzie pojawiają się trudności.

Dietetyk

dietetyk

Pomoże stworzyć dietę idealnie dopasowaną do potrzeb dziecka i pokaże, jak krok po kroku wprowadzać zdrowe nawyki żywieniowe.

Warsztaty, grupy i programy dedykowane

dla dzieci i młodzieży

Wsparcie dla Twojego dziecka w rozwoju emocjonalnym i społecznym

Ku dorosłości grupa psychoedukacyjna dla młodzieży
dla Dzieci i młodzieży

dla Dzieci i młodzieży

W drodze do dorosłości

Dla kogo?

Dla młodzieży między 15 a 19 r.ż., która chce rozwinąć swoje umiejętności w zakresie budowania relacji i lepiej poznać siebie. Dla nastolatków, którzy mają problemy w relacjach i tych, którzy chcą budować je w bardziej satysfakcjonujący sposób.

Cele grupy:

  • Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego budowania relacji.
  • Poznawanie siebie, swoich mocnych i słabych stron w relacjach.
  • Budowanie samowiedzy i adekwatnej samooceny.
  • Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego komunikowania się.

• Profilaktyka zachowań ryzykownych.

Ramowy program grupy:

20 spotkań po 2,5h zegarowe. Udział w programie poprzedzony jest rozmową rekrutacyjną z kandydatem i rodzicem/opiekunem.

  1. Poznajmy się
  2. Moje cele
  3. Zasady komunikacji
  4. Uczucia
  5. Smutek/radość
  6. Lęk
  7. Złość
  8. Optymizm
  9. Kim jestem – moje mocne strony
  10. Komunikacja cz.2
  11. Współpraca
  12. Granice
  13. Potrzeby i wartości
  14. Asertywność
  15. Stres
  16. Zagrożenia – substancje psychoaktywne
  17. Zagrożenia – substancje behawioralne
  18. Poczucie własnej wartości
  19. Informacje zwrotne
  20. Zakończenie pracy

Metody pracy:

Warsztat, odgrywanie ról, burza mózgów,  ćwiczenia.

Organizacja grupy

Grupa psychoedukacyjna odbywa się w cyklu cotygodniowym w każdy wtorek od g. 17.00 do g. 19.30. Jedna sesja trwa 150 minut (2,5 godziny).

Na grupę zapisujemy dziecko poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto (numer konta w formularzu zgłoszeniowym w tytule należy podać imię i nazwisko dziecka). Istnieje możliwość płatności w ratach.

Warunkiem dołączenia do grupy jest odbycie spotkania kwalifikacyjnego.

Prowadzący:

Beata Ritter

Psychoterapeutka w tracie certyfikowanego 4-letniego szkolenia w Wielkopolskiej Szkole Psychoterapii Gestalt. Wspiera klientów w zmianie, podnoszeniu jakości życia i kryzysach od ponad 10 lat.

Jest także magistrem pedagogiki, certyfikowanym facylitatorem Medytacji Aktywnych Osho, certyfikowanym instruktorem Jogi Śmiechu (Hasyayoga) wg dr Madana Katarii, psychoedukatorem profilaktycznego programu „Ku dorosłości” dla młodzieży.

Pracuje z dorosłymi, młodzieżą i dziećmi. Sesje odbywają się indywidualnie, w parze lub rodzinnie. Prowadzi także grupy terapeutyczne i rozwojowe.

Na człowieka patrzy holistycznie i w pracy terapeutycznej sięga po różnorodne narzędzia i techniki (oddech, muzykoterapię, taniec intuicyjny, wizualizacje, mindfulness, medytacje, Lowen).

Pracuje zgodnie z Kodeksem Etyki PTPG i EAGT, a swoją pracę poddaje superwizji.

Martyna Ferenc

Trening Umiejętności Społecznych
dla Dzieci i młodzieży

dla Dzieci i młodzieży

Trening Umiejętności Społecznych

Dla kogo?

Program TUS jest przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych uczęszczających do klas 5-6. Ma na celu poprawę funkcjonowania społecznego, wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych, psychoedukację w obszarze emocji, zwiększenie poczucia własnej wartości oraz podniesienie samooceny.

Cele grupy:

  • Poprawa kompetencji społecznych, np. komunikacji, umiejętności rozwiązywania konfliktów, tworzenia relacji.
  • Modyfikacja nieprawidłowych nawyków.
  • Rozwój umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami i ich kontroli.
  • Wzmocnienie poczucia własnej wartości.

Program TUS:

  1. Zajęcia integracyjne – budowanie relacji między uczestnikami.
  2. Normy społeczne – omówienie zasad obowiązujących w społeczeństwie w różnych miejscach.
  3. Współpraca – kształtowanie umiejętności pracy w większym gronie.
  4. Trening zdrowej rywalizacji.
  5. Nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach – kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, nauka rozwiązywania problemów.
  6. Jestem dobrym przyjacielem.
  7. Asertywność – kształtowanie umiejętności rozpoznawania i stawiania własnych granic.
  8. Agresja – kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje czyny i zachowania. Nauka metod zapobiegania zachowaniom agresywnym.
  9. Emocje – rozpoznawanie swoich emocji.
  10. Emocje – sposoby radzenia sobie z własnymi emocjami.
  11. Rozwijanie komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna i niewerbalna.
  12. Problemy występujące w komunikacji i sposoby ich rozwiązywania.
  13. Samoocena – nauka autoprezentacji. Rozwijanie własnego potencjału.
  14. Rozwijanie wyobraźni.
  15. Wzmacnianie poczucia własnej wartości – poszukiwanie mocnych stron, budowanie pewności siebie.
  16. Zajęcia podsumowujące.

Metody i formy pracy:

zajęcia w grupie, zajęcia w parach, zabawy integracyjne, drama, burza mózgów, dyskusja, rysunek

Organizacja grupy:

Kurs obejmuje 16 spotkań, we wtorki w godz. 18:00-19:30.

Na grupę zapisujemy dziecko poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto (numer konta w formularzu zgłoszeniowym w tytule należy podać imię i nazwisko dziecka). Istnieje możliwość płatności w ratach.

Warunkiem dołączenia do grupy jest odbycie spotkania kwalifikacyjnego.

Prowdzący:

mgr Patrycja Gordon

Patrycja Gordon

Jest terapeutką środowiskową. Skończyła studia pedagogiczne na Uniwersytecie Łódzkim: pedagogika wspierająca z profilaktyką niedostosowania społecznego (licencjat) oraz pedagogika resocjalizacyjna (magister). Jest także w trakcie studiów magisterskich z psychologii w Społecznej Akademii Nauk. W 2023 r. chcąc poszerzyć swoje kwalifikacje wzięła udział w szkoleniu z terapii zajęciowej. W lutym 2024 r. uzyskała certyfikat uprawniający do stosowania ADOS-2 w diagnostyce klinicznej. Pracę z dziećmi rozpoczęła jeszcze będąc na studiach – podczas praktyk studenckich, które odbyła między innymi w Policyjnej Izbie Dziecka, Pogotowiu Opiekuńczym, przedszkolach i szkołach. Pracowała także z dzieckiem ze spektrum autyzmu – indywidualnie i grupowo. W ostatnim czasie była związana zawodowo z Pogotowiem Opiekuńczym oraz z Placówką Opiekuńczo Wychowawczą.

Do jej zadań należało rozpoznawanie potrzeb dzieci, współpraca z rodzinami, instytucjami współpracującymi i specjalistami różnych dziedzin, wspieranie prawidłowego rozwoju podopiecznych. Uczestniczy w konferencjach naukowych i szkoleniach związanych z tematyką jej pracy. W swojej pracy ceni sobie budowanie relacji na wzajemnym szacunku. W proces terapeutyczny angażuje rodziców i osoby z najbliższego otoczenia Pacjentów, by wspólnie zrozumieć i rozwiązać napotkane trudności oraz poprawić relacje rodzinne. Współpracuje z innymi specjalistami, a to pomaga rozpoznać wszelkie potrzeby i indywidualnie dostosować oddziaływania terapeutyczne. Wspiera dzieci i ich rodziny w radzeniu sobie z emocjami, uczy budowania zdrowych relacji, komunikacji, pomaga w rozpoznawaniu mocnych stron i budowaniu poczucia własnej wartości.

Anna Jastrzębska

Jest terapeutką środowiskową. Ukończyła studia magisterskie z pedagogiki resocjalizacyjnej na Uniwersytecie Łódzkim. Dodatkowo podjęła studia z psychologii w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Doświadczenie zdobyła podczas praktyk w: szkole podstawowej, technikum, świetlicy  środowiskowej, młodzieżowym ośrodku socjoterapii oraz młodzieżowym ośrodku wychowawczym.

Ukończyła również roczny staż w stowarzyszeniu Monar, podczas którego przebywała na co dzień z młodzieżą oraz dziećmi uzależnionymi od narkotyków. Posiada certyfikat trenera umiejętności społecznych. Od 2021 roku pracuje w szkole podstawowej na stanowisku wychowawcy świetlicy. Zdobyła stopień nauczyciela kontraktowego. Od 2024 roku pracuje jako terapeutka środowiskowa w Centrum CBT w Łodzi. W pracy stawia przede wszystkim na naturalność, szczerość i współpracę. Wykorzystuje doświadczenie zdobyte podczas studiów, praktyk czy pracy w szkole. Do każdego pacjenta podchodzi indywidualnie poznając jego potrzeby oraz możliwości. Dostosowuje metodę do danego problemu głównie opierając się na zasobach, które pacjent ma w środowisku. Uważa, że w swoim naturalnym otoczeniu pacjenci czują się bardziej komfortowo, bezpiecznie a terapeutka może lepiej zrozumieć ich codzienne wyzwania i zaobserwować interakcje między członkami rodziny. Udziela porad, wsparcia oraz według potrzeb interweniuje w środowisku pacjenta np. w szkole. Regularnie korzysta z różnych form doskonalenia, uczestniczy w konferencjach naukowych, współpracuje z innymi specjalistami z Centrum CBT.

Półotwarta grupa terapeutyczna dla młodzieży
dla Dzieci i młodzieży

dla Dzieci i młodzieży

Półotwarta grupa terapeutyczna dla młodzieży

Dla kogo?

Dla młodzieży powyżej 13 r.ż., która chce rozwinąć swoje umiejętności w zakresie budowania relacji i lepiej poznać siebie. Dla nastolatków, którzy mają problemy w relacjach i tych, którzy chcą budować je w bardziej satysfakcjonujący sposób.

Cele grupy:

  • Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego budowania relacji.
  • Poznawanie siebie, swoich mocnych i słabych stron w relacjach.
  • Budowanie samowiedzy i adekwatnej samooceny.
  • Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego komunikowania się.
  • Doświadczenie siebie w grupie.

Ramowy program grupy:

Półotwarta grupa terapeutyczna dla młodzieży ma charakter ciągły tzn. w momencie, gdy jedna osoba zakańcza swój udział w grupie, może dołączyć kolejna, termin zakończenia jest indywidualny dla pacjenta i ustalany jest wspólnie z prowadzącymi. Minimalny czas uczestnictwa w grupie to 3 miesiące. Praca psychoterapeutyczna skupiona jest na procesie grupowym. Prowadzący aktywizują uczestników poprzez dyskusje, proponowane ćwiczenia, psychorysunek, muzykoterapię czy psychodramę.

Metody pracy:

Warsztat, odgrywanie ról, psychodrama, psychorysunek, burza mózgów, muzykoterapia,  ćwiczenia.

Organizacja grupy

Półotwarta terapia grupowa odbywa się w cyklu cotygodniowym w poniedziałki od g. 19.30 do g. 21.00. Jedna sesja trwa 90 minut.

Na grupę zapisujemy dziecko poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto (numer konta w formularzu zgłoszeniowym w tytule należy podać imię i nazwisko dziecka). Ze względu na charakter grupy płatność wnoszona jest za każde kolejne 12 sesji. Istnieje możliwość płatności w ratach.

Warunkiem dołączenia do grupy jest odbycie spotkania kwalifikacyjnego.

Prowadzący:

Natalia Budner

Natalia Budner

Absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego na kierunku Psychologia, posiada przygotowanie pedagogiczne. W ramach studiów podyplomowych ukończyła na SWPS kierunek Psychologia śledcza w praktyce operacyjnej i procesowej. Posiada również uprawnienia Terapeuty Integracji Sensorycznej. W czasie studiów odbyła staże w ośrodku wsparcia rodzinnej opieki zastępczej PORT oraz odbywając praktyki w szkole specjalnej. Na bieżąco uczestniczy w licznych szkoleniach. Aktualnie pracuje jako psycholog w poradni oraz przedszkolu publicznym. Prowadzi również terapię środowiskową w Ośrodku Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży Centrum CBT na Mokotowie.


Trening umiejętności społecznych Warszawa
dla Dzieci i młodzieży

dla Dzieci i młodzieży

Trening Umiejętności Społecznych

Dla kogo?

Program TUS jest przeznaczony dla dzieci i młodzieży, które chciałyby rozwinąć swoje umiejętności społeczne, lepiej poczuć się w grupie rówieśników, być pewniejszym siebie. Trening ma na celu poprawę funkcjonowania społecznego, wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych, psychoedukację w obszarze emocji, zwiększenie poczucia własnej wartości oraz podniesienie samooceny.

Cele grupy:

  • Nabywanie wiedzy na temat siebie i swojego funkcjonowania w relacjach.
  • Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego komunikowania się.
  • Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego budowania relacji.
  • Rozwój i doskonalenie umiejętności asertywności, rozwiązywania konfliktów i podejmowania współpracy.

Program TUS:

Spotkanie 1: Jaki jestem? Spotkanie 2: Jak budować relacje z innymi? Spotkanie 3: Jak rozpoznawać swoje uczucia? Spotkanie 4: Jak wyrażać swoje uczucia? Spotkanie 5: Jak rozpoznawać uczucia innych i na nie reagować? Spotkanie 6: Jak radzić sobie z trudnymi uczuciami? Spotkanie 7: Jak rozmawiać z innymi? Spotkanie 8: Jak słuchać i jak mówić do innych? Spotkanie 9: Jak współpracować z innymi? Spotkanie 10: Jak radzić sobie z konfliktami i dokuczaniem? Spotkanie 11: Na czym polega przyjaźń i jak ją budować? Spotkanie 12: Jak budować pewność siebie i dobrze czuć się z innymi?

Metody i formy pracy:

zajęcia w grupie, zajęcia w parach, zabawy integracyjne, drama, burza mózgów, dyskusja, rysunek

Organizacja grupy:

Kurs obejmuje 12 spotkań, w soboty. Orientacyjne godziny spotkań oraz przedziały wiekowe:

  • grupa 7-9 lat g.9.00-10.30
  • grupa 10-13 lat g. 10.45-12.15
  • grupa 14-18 lat g. 12.30-14.00

Grupy zostaną dopasowane odpowiednio do wieku, umiejętności i potrzeb pacjenta.

Na grupę zapisujemy dziecko poprzez wypełnienie formularza. Warunkiem dołączenia do grupy jest odbycie spotkania kwalifikacyjnego. Możliwe lokalizacje: Wołodyjowskiego i Obrzeżna.

Wsparcie dla rodziców i opiekunów dzieci

Otrzymasz konkretne wskazówki i narzędzia, które pomogą lepiej zrozumieć Twoje dziecko i skutecznie je wspierać

Jak pogłębić relację z dzieckiem, skupiając się na sobie
dla Dorosłych

dla Dorosłych

Jak pogłębić relację z dzieckiem, skupiając się na sobie – wstęp do Porozumienia Bez Przemocy

Dla kogo?

Grupa wsparcia dla rodziców, którzy chcą pogłębić swoją relację z dzieckiem, lepiej się z nim komunikować oraz lepiej rozumieć siebie w tej relacji.

Cele grupy:

  • Rozwój i wzmocnienie umiejętności wychowawczych.
  • Pogłębienie relacji z dzieckiem.
  • Poprawa komunikacji w relacji z dzieckiem.
  • Poznanie podstaw metody Porozumienia Bez Przemocy.

Ramowy program warsztatów:

  • jak skupianie się na sobie może pomóc w budowaniu relacji z dzieckiem?
  • czy nasze sposoby na osiąganie celów w relacji z dzieckiem działają?
  • jakie strategie ma każdy z nas?
  • co to jest Porozumienie bez Przemocy?
  • czym różni się język szakala i język żyrafy?

Podczas zajęć poszukamy wspólnie odpowiedzi na powyższe pytania. Poznamy również nowy sposób rozmawiania nastawiony na pogłębianie relacji i będziemy go ćwiczyć. Warsztaty są inspirowane metodą POROZUMIENIA BEZ PRZEMOCY.

Metody pracy:

Trening, odgrywanie ról, burza mózgów, ćwiczenia.

Organizacja warsztatów

Warsztaty trwają 4 tygodnie i odbywać się będą w środy od g. 18.00 do g. 19.30

Na warsztaty zapisujemy się poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto (numer konta 14 1140 1977 0000 3293 4100 1001, w tytule należy podać imię i nazwisko). Istnieje możliwość płatności w ratach.

Prowadzący:

kamila banach

Kamila Banach

Jest magistrem psychologii ze specjalnością psychologia kliniczna. Ukończyła I i II stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR) oraz drugi rok szkolenia 4-letniego TSR. Posiada 3 lata doświadczenia klinicznego. Ukończyła także studia podyplomowe z seksuologii klinicznej.


mgr Malgorzata Janowska Gdansk

Małgorzata Janowska

Jest psycholożką i pedagożką. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie SWPS, wraz z blokiem specjalizacyjnym „Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów”. Swoje kompetencje rozwijała na kolejnych kursach i szkoleniach:

  • Roczne Studium Mediacji prowadzonych metodą Porozumienia bez Przemocy
  • Szkolenie Trenerów FamilyLab – fundacji propagującej w Polsce wartości szerzone przez Jespera Juula
  • Szkoła Animatorów Profilaktyki
  • Szkolenie „Zaburzenia seksualne dzieci i młodzieży”
  • Szkoła dla Rodziców i Wychowawców
  • Szkolenie kwalifikacyjne: „Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci 5-6 letnich”, „Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów 8-letnich”, „Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat”, „Bateria metod diagnozy niepowodzeń szkolnych u uczniów gimnazjum”
  • Warsztaty „Dziecko w terapii – próba spojrzenia na różne poziomy symbolizacji w sesji”
  • Szkolenie I Stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach
  • Szkolenie „”Kid’s Skills – program pracy z dziećmi przejawiającymi trudności w zachowaniu””
  • Szkolenie dra Bena Furmana „”Rodzicielstwo, wychowanie i tworzenie środowisk skoncentrowanych na rozwiązaniach””

Jest w trakcie Szkolenia II Stopnia TSR – Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Od kilkunastu lat współpracuje z przedszkolami i szkołami, prowadząc obserwacje i terapię psychologiczną dzieci, a także spotkania oraz konsultacje dla rodziców. Dla organizacji pozarządowych prowadzi warsztaty dla kobiet oraz warsztaty dla rodziców. Prowadzi również warsztaty integracyjne dla dzieci i młodzieży, zajęcia psychoedukacyjne (rozwojowe, komunikacyjne) oraz profilaktyczne dla wszystkich grup wiekowych. Inspiruje ją metoda Porozumienia bez Przemocy oraz podejście duńskiego pedagoga i terapeuty Jespera Juula.

Półotwarta grupa terapeutyczna dla dorosłych
dla Dorosłych

dla Dorosłych

Półotwarta grupa terapeutyczna dla dorosłych (Warszawa – Mokotów)

Dla kogo?

Dla osób dorosłych, które chcą rozwinąć swoje umiejętności w zakresie budowania relacji i lepiej poznać siebie. Dla osób, które mają problemy w relacjach i chcą budować je w bardziej satysfakcjonujący sposób.

Cele grupy:

  • Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego budowania relacji.
  • Poznawanie siebie, swoich mocnych i słabych stron w relacjach.
  • Budowanie samowiedzy i adekwatnej samooceny.
  • Rozwój i doskonalenie umiejętności potrzebnych do skutecznego komunikowania się.
  • Doświadczenie siebie w grupie.

Ramowy program grupy

Półotwarta grupa terapeutyczna dla dorosłych ma charakter ciągły tzn. w momencie, gdy jedna osoba zakańcza swój udział w grupie, może dołączyć kolejna, termin zakończenia jest indywidualny dla pacjenta i ustalany jest wspólnie z prowadzącymi. Minimalny czas uczestnictwa w grupie to 3 miesiące. Praca psychoterapeutyczna skupiona jest na procesie grupowym. Prowadzący aktywizują uczestników poprzez dyskusje, proponowane ćwiczenia, psychorysunek, muzykoterapię czy psychodramę.

Metody pracy

Warsztat, odgrywanie ról, psychodrama, psychorysunek, burza mózgów, muzykoterapia,  ćwiczenia.

Organizacja grupy

Półotwarta terapia grupowa odbywa się w cyklu cotygodniowym w każdy piątek od g. 18.00 do g. 19.30. Jedna sesja trwa 90 minut.Na grupę zapisujemy się poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto (numer konta w formularzu zgłoszeniowym, w tytule należy podać imię i nazwisko osoby uczestniczącej). Ze względu na charakter grupy płatność wnoszona jest za każde kolejne 12 sesji. Istnieje możliwość płatności w ratach.Warunkiem dołączenia do grupy jest odbycie spotkania kwalifikacyjnego.

Prowadzący:

Ewa Strugalska-Gola

Psycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny w trakcie szkolenia. Ukończyła psychologię w trybie stacjonarnym, o specjalności klinicznej, na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Obecnie w trakcie 4-letniego szkolenia w zakresie psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Centrum CBT. Ukończyła studia podyplomowe  „Psychologiczne wsparcie dzieci i młodzieży w kryzysie” pod kierownictwem dr Ewy Odachowskiej. Prowadzi treningi interpersonalne, umiejętności społecznych, asertywności oraz warsztaty dotyczące komunikacji. Na co dzień pracuje, indywidualnie oraz grupowo, z dziećmi i młodzieżą w zakresie redukcji napięć, poznania własnych stanów emocjonalnych, rozwijania umiejętności komunikacyjnych oraz wsparcia w kryzysach rozwojowych. W pracy terapeutycznej zwraca szczególną uwagę na relację terapeutyczną oraz wzajemne oddziaływanie na siebie myśli, emocji i zachowań. W trakcie sesji terapii grupowej wspiera indywidualny rozwój każdego z uczestników w odniesieniu do mechanizmów pojawiających się w procesie grupowym.
Trening kompetencji rodzicielskich
dla Dorosłych

dla Dorosłych

Trening kompetencji rodzicielskich

Dla kogo?

Dla rodziców nastolatków, którzy potrzebują wsparcia w wychowywaniu swoich dorastających dzieci. Dla rodziców dorastających dzieci, którzy chcieliby zwiększyć swoje kompetencje wychowawcze.

Cele grupy:

  • Budowanie poczucia własnej kompetencji w roli rodzica.
  • Rozwój i doskonalenie umiejętności komunikacyjnych potrzebnych do skutecznego budowania relacji z dzieckiem
  • Rozwijanie umiejętności zarządzania emocjami.
  • Budowanie umiejętności wyznaczania granic.
  • Rozwijanie motywacji własnej i wspierania dziecka w tym obszarze.

Ramowy program kursu:

Spotkanie 1: Jaki jestem? Spotkanie 2: Moje dziecko jest niezwykłe – blaski i cienie dorastania. Spotkanie 3: Komunikacja bez przemocy. Spotkanie 4: Jestem, kocham, stawiam granice. Spotkanie 5: Emocje. Spotkanie 6: Konflikt szansą na porozumienie. Spotkanie 7: Motywacja kluczem do sukcesu.

Metody pracy:

Warsztat, odgrywanie ról, burza mózgów, ćwiczenia.

Organizacja warsztatów

Warsztaty składają się z 7 spotkań w piątki od g. 18.15 do g. 20.30.

Na warsztaty zapisujemy się poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto (numer konta 14 1140 1977 0000 3293 4100 1001, w tytule należy podać imię i nazwisko osoby uczestniczącej). Istnieje możliwość płatności w ratach.

Prowadzący

Monika Kolańska

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku pedagogika specjalna. W ramach studiów podyplomowych ukończyła Szkołę Trenerów UW – Zastosowanie psychologicznego warsztatu grupowego. Certyfikowany terapeuta środowiskowy, tutor, coach. W trakcie szkoły psychoterapii Centrum CBT. Na bieżąco uczestniczy w licznych szkoleniach. Aktualnie pracuje jako pedagog w liceum ogólnokształcącym. Prowadzi również terapię środowiskową w Ośrodku Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży Centrum CBT.

Warsztat dla rodziców i opiekunów dzieci z ADHD
dla Dorosłych

dla Dorosłych

Dziecko z ADHD – Jak mądrze wspierać jego rozwój?

Dla kogo?

Warsztaty przeznaczone są dla rodziców dzieci, u których zdiagnozowano ADHD. Celem warsztatu zrozumienie funkcjonowania dziecka z ADHD oraz wyćwiczenie kompetencji, które ułatwią wspólne funkcjonowanie. Podczas warsztatów rodzice nabywają wiedzę na temat prawidłowych postaw wychowawczych w stosunku do dziecka z ADHD. Warsztaty dla rodziców są częścią terapii dzieci z ADHD. Warsztat prowadzony jest przez wykwalifikowanych psychologów i pedagogów.

Cele grupy:

  • Rozwój i wzmocnienie umiejętności wychowawczych.
  • Poznanie adekwatnych sposobów radzenia sobie z zachowaniami trudnymi.
  • Wypracowanie nowych sposobów radzenia sobie i wspierania dziecka z ADHD, opartych na skutecznych modelach terapeutycznych, ale także na doświadczeniach innych Rodziców.
  • Zaznajomienie Rodziców z metodami wsparcia, które nie mają na celu zlikwidowania objawów ADHD, ale nie dopuszczenie do powstania powikłań w funkcjonowaniu dziecka i jego rodziny.

Ramowy program warsztatów:

Podczas warsztatów Rodzice nabywają teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat:

  • objawów i „okularów” na ADHD,
  • prawidłowości rozwojowych dziecka, rozwoju społecznego i emocjonalnego,
  • postaw rodzicielskich i metod wychowawczych, związanych ze specyficznym rozwojem dziecka z ADHD,
  • przeciwdziałania powstawaniu „spirali złości’ i radzenia sobie z wybuchami agresji impulsywnej,
  • kompleksowego modelu pracy, obejmującym strategie wspierania dziecka w procesie edukacyjnym, a także modyfikowania zachowań trudnych i niepożądanych ( z uwzględnieniem funkcjonalnej analizy zachowania),
  • umiejętności radzenia sobie w sytuacjach wystąpienia trudności wychowawczych,
  • zasad współpracy ze szkołą (prawa i obowiązki ucznia, zalecenia do realizacji na terenie szkoły, prawo oświatowe).

Czemu służą i na czym polegają warsztaty?

Warsztaty obejmują spotkania raz w tygodniu, w trakcie których omawiane będą poszczególne tematy dotyczące efektywnych metod pracy z dziećmi z zespołem nadpobudliwości. Poza przekazaniem ważnych informacji, prowadzący omawiają i dostosowują ćwiczenia do poszczególnych potrzeb rodziców i ich dzieci, a także monitorują cotygodniowe postępy w wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń w domu (rodzice między spotkaniami wprowadzają odpowiednie techniki w rzeczywistych sytuacjach). Prezentowane i omawiane sposoby radzenia sobie bazują na behawioralnych metodach modyfikacji zachowań, odpowiedniej komunikacji a także obejmują tematykę uwzględniającą specyfikę okresu dojrzewania

Metody pracy:

Trening, odgrywanie ról, burza mózgów, ćwiczenia.

Organizacja warsztatów

Warsztaty trwają 12 tygodni, zajęcia odbywają się raz w tygodniu w godzinach wieczornych. O dokładnych terminach będziemy informować przed rozpoczęciem zajęć. Spotkania trwają po 90 minut.

Na warsztaty zapisujemy się poprzez wypełnienie formularza.

Prowadzący:

Mgr Barbara Kowalik-Kamińska

ukończyła studia na kierunku psychologia, specjalność psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie SWPS, obecnie w trakcie 4-letniego szkolenia z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej, przygotowującego do uzyskania certyfikatu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Absolwentka kierunku nauczycielskiego na Uniwersytecie Jagiellońskim, certyfikowany trener umiejętności społecznych TUS SST, na co dzień pracuje jako psycholog i psychoterapeuta w Oddziale Klinicznym Psychiatrii Wieku Rozwojowego Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego WUM. Swoją pracę regularnie superwizuje.

W Poradni dla Dzieci i Młodzieży prowadzi terapię poznawczo-behawioralną dzieci i młodzieży z zaburzeniami nastroju, zaburzeniami lękowymi, zespołem nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń koncentracji uwagi, zespołem Aspergera. Udziela porad psychologicznych i wsparcia rodzicom przeżywającym trudności wychowawcze.

 

Refundacja na NFZ

Nie rezygnuj z pomocy przez finanse

W ramach oferty Centrum CBT dla dzieci i młodzieży prowadzimy Ośrodki Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej oraz Poradnię Zdrowia Psychicznego, w ramach których oddziaływania terapeutyczne refundowane są przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

Warstwa x
Zadzwoń pod numer
(+48) 22 853 20 50

Dlaczego warto nam zaufać?

Bo naprawdę wiemy, co robimy

Doświadczeni specjaliści

szrlykou

Oprócz poradni, prowadzimy także Szkołę Psychoterapii oraz wspieramy rozwój zawodowy psychologów w całej Polsce. Nasz zespół tworzą więc doświadczeni specjaliści, którzy stale podążają za aktualną wiedzą. 

Kompleksowe podejście

Projekt bez nazwy

Psycholog, psychiatra, psychoterapeuta – u nas nie działają osobno. Wspólnie omawiają trudności dziecka i dobierają najlepsze rozwiązania, by Was nie zostawić z problemem samych.

Nastawienie na realne efekty

sjqzbdimnuhei

Nie skupiamy się tylko na objawach. Patrzymy szerzej – na relacje, emocje i codzienność, by dobrać formę pomocy, która będzie najskuteczniejsza dla dziecka i całej rodziny.

image

Pierwsza wizyta dziecka u terapeuty

Jak się przygotować i jak o niej rozmawiać

Pierwsza wizyta u psychoterapeuty to ważny krok zarówno dla dziecka, jak i dla rodzica. Warto podejść do niej spokojnie i bez pośpiechu. Terapeuta zwykle zaczyna od wspólnej rozmowy z dzieckiem i rodzicem, a w razie potrzeby kontynuuje spotkania indywidualnie. Celem jest poznanie sytuacji i potrzeb, aby dobrać najlepszą formę wsparcia.
Dziecku najlepiej powiedzieć wprost, że będzie miało okazję porozmawiać z kimś, kto pomaga radzić sobie z różnymi trudnościami. Najważniejsze, by wiedziało, że spotkanie odbywa się w atmosferze wsparcia i zrozumienia, bez oceniania.

FAQ

Odpowiadamy na Wasze pytania

Istnieją różne rodzaje terapii i w zależności od tego mogą w nich uczestniczyć dzieci w różnym wieku. Np. w zajęciach z psychomotoryki mogą uczestniczyć dzieci od 3 r.ż., w terapiach mających na celu usprawnianie różnych umiejętności jak najbardziej skorzystają małe dzieci w wieku przedszkolnym, czy wczesnoszkolnym. Z kolei indywidualna terapia poznawczo-behawioralna zalecana jest dla dzieci już w młodszym wieku szkolnym.

Tak, szczególnie w przypadku młodszych dzieci. Rodzice są bardzo ważni w życiu dziecka w ogóle, więc również w procesie terapii są bardzo istotnymi osobami. Rodzice zwykle najlepiej znają swoje dziecko, spędzają z nim najwięcej czasu, dlatego zmiana u rodziców wspiera zmianę dziecka. Rodzice również uczą się jak lepiej rozumieć trudności dziecka i jak budować środowisko wokół niego, żeby funkcjonowało na miarę swoich możliwości.

Czas trwania terapii dla dziecka ustalany jest indywidualnie i zazwyczaj po pierwszych trzech konsultacjach specjalista podaje orientacyjną liczbę sesji. Czasem wystarczy kilka spotkań, ale szczególnie w przypadku młodzieży terapia trwa nawet dwa – trzy lata.

Pierwsza wizyta odbywa się wspólnie z rodzicem/opiekunem, polega na rozmowie wspólnej, ale też w razie potrzeby indywidualnej z rodzicem i dzieckiem. W trakcie rozmowy pojawią się pytania dotyczące problemów, sytuacji rodzinnej, mocnych stron i trudności dziecka i całej rodziny.

Rozmowa jest ważnym elementem terapii, ale zależnie od potrzeb stosuje się gry, rysunki, opowieści, metafory, a także ćwiczenia z ciałem i oddechem – wszystko dostosowane do wieku dziecka.

Tak – w terapii dzieci wykorzystywane są także formy niewerbalne: rysowanie, zabawa, symbole. Terapia poznawczo-behawioralna może być dostosowana do potrzeb dziecka niemówiącego lub z mutyzmem wybiórczym.

Czasem się tak zdarza. Wiele dzieci niechętnie podchodzi do pierwszych spotkań, jednak terapeuta jest przygotowany, by budować relację krok po kroku i dać dziecku poczucie bezpieczeństwa. Czasem zaczyna od zabawy, wspólnego rysowania, a dopiero później przechodzi do rozmowy.

Nie, w naszej poradni nie jest wymagane skierowanie. Można umówić się bezpośrednio.

Możesz umówić się przez stronę internetową, zadzwonić pod numer 228532050 lub napisać maila: [email protected].

Wystarczy poinformować nas do godziny 15:00 w dniu poprzedzającym roboczym zaplanowaną wizytę. Warto pamiętać, że w przypadku nieodwołanej wizyty obowiązuje opłata w wysokości 100% za wizytę.