Terapia grupowa – umiejętności prowadzenia grupy

Prowadzenie grupy psychoedukacyjnej, terapeutycznej czy rozwojowej, niezależnie od formuły czy sposobu pracy (grupy oparte o proces versus grupy oparte o treści) wymaga uniwersalnego zestawu umiejętności pracy z grupą. Obok umiejętności komunikacyjnych niezbędne jest rozumienie i wrażliwość na proces grupowy oraz umiejętność tworzenia sytuacji edukacyjnej, która w kontekście grupowym stanowić będzie korektywne doświadczenie emocjonalne. Proponowane szkolenie skupia się na dwóch ważnych kompetencjach w prowadzeniu grupy: procesie grupowym oraz uczeniu przez doświadczenie i tworzeniu sytuacji edukacyjnej.

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do praktykujących psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych oraz osób kształcących się w psychoterapii, które pracują z grupami lub chcą rozpocząć taką pracę, niezależnie od kontekstu: oddział szpitalny, grupy prowadzone przez organizacje pozarządowe czy praktyka prywatna.

Grupa będzie liczyć maksymalnie 20 osób, decyduje kolejność zgłoszeń.

Cele szkolenia

  1. Dowiesz się czym jest proces grupowy i w jaki sposób wspierać grupę na poszczególnych etapach procesu grupowego.
  2. Dowiesz się, w jaki sposób prowadzić interwencje w trudnych sytuacjach indywidualnych i grupowych, by stanowiły korektywne doświadczenie emocjonalne.
  3. Poznasz cyklu uczenia przez doświadczenie w kontekście grupowym i nauczysz się z niego korzystać projektując doświadczenia grupowe.
  4. Dowiesz się w jaki sposób korzystać z technik CBT projektując doświadczenia grupowe, by stanowiły doświadczenie uczące na poziomie grupowym.
  5. Przyjrzysz się swoim doświadczeniom bycia w grupie – ja w grupie.

Ramowy program szkolenia

  1. Terapia grupowa – formy, rodzaje, protokoły CBT.
  2. Tworzenie grupy – profil i kwalifikacja do grupy
  3. Rola kontraktu w tworzeniu i pracy grupowej
  4. Proces grupowy – analiza strukturalna i analiza dynamiki pracy grupy (fazy Tuckmana)
  5. Rola i zadania lidera na każdym etapie pracy grupy.
  6. Cykl uczenia przez doświadczenie D. Kolba.
  7. Projektowanie grupowych doświadczeń edukacyjnych.
  8. Dostosowanie doświadczeń edukacyjnych do etapy pracy grupy.

Metody pracy

Szkolenie ma charakter warsztatowy i będzie prowadzony metodami aktywnymi – odgrywanie ról, ćwiczenia w parach i małych grupach, praca własna. Prezentacje i wykłady będą ograniczone do minimum jako wprowadzenie do poszczególnych części szkolenia.

Organizacja szkolenia

Na szkolenie zapisujemy się oddzielnie poprzez wypełnienie formularza i wpłatę na konto.

Warsztat odbywać się będzie w Warszawie, w Centrum CBT.

Prowadzący:

Magister psychologii ze specjalizacją psychologia kliniczna, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo – behawioralny (certyfikat PTTPB nr 1221).

Psycholog ze specjalizacją w psychologii klinicznej na Uniwersytecie SWPS, certyfikowana terapeutka poznawczo-behawioralna (certyfikat nr 1221 PTTPiB), terapeutka Terapii Schematu w trakcie całościowego szkolenia certyfikacyjnego.

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w edukacji dorosłych i ponad 8-letnie w pracy terapeutycznej indywidualnej i grupowej. Wykładowczyni w Szkole Psychoterapii w Centrum CBT EDU, gdzie prowadzi zajęcia m.in. z zaburzeń osobowości, technik doświadczeniowych i terapii III fali CBT. Pracy z krzesłami uczyła się m.in. u specjalistów tej metody dr Matthew Pugh i Tobyn Bell.

Doświadczenie kliniczne obejmuje pracę na oddziałach terapeutycznych F6 i F9 w Instytucie Psychiatrii i Neurologii, zajmujących się diagnostyką i leczeniem zaburzeń psychotycznych, afektywnych i lękowych.

Interesuje się efektywnymi terapiami w przypadku zaburzeń osobowości, technikami doświadczeniowymi, szczególnie transformacyjną pracą z krzesłami, teorią przywiązania i jej implikacjami w relacji terapeutycznej.

Masz pytania?

Napisz do nas! 

Kontakt:

Joanna Kuczyńska
j.kuczynska@cbt.pl
Tel.: 22 428 44 26

Regulaminy
Cena

980,00 

Dostępnych miejsc: 10