Do kogo kierowane jest szkolenie?
Szkolenie skierowane do psychoterapeutów, psychologów pracujący z nastolatkami z rozpoznaniem ADHD i zainteresowanych tematem.
Cele szkolenia
Szkolenie takie ma na celu zapewnienie wsparcia specjalistom, nauczycielom w zakresie skutecznej pracy terapeutycznej w budowaniu pozytywnego obrazu własnej osoby i poprawie jakości życia nastolatków z ADHD.
Ramowy program szkolenia
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Zrozumienie objawów ADHD u nastolatków: edukacja na temat natury ADHD w okresie adolescencji: objawów i przebiegu rozwoju zaburzenia.
- Diagnoza: nauka rozpoznawania objawów ADHD oraz znajomość procedur diagnozy: stosowane narzędzia diagnostyczne i metody oceny, rzetelną ocenę potrzeb młodzieży.
- Skutki ADHD: wpływ ADHD na funkcjonowanie młodzieży w różnych sferach życia, takich jak: edukacja, relacje z rówieśnikami, życie rodzinne i rozwój emocjonalny.
- Strategie interwencyjne: nauka efektywnych strategii i technik interwencyjnych, które mogą pomóc młodzieży z ADHD (metody behawioralne, techniki organizacyjne, interwencje psychoedukacyjne i terapia poznawcza).
- Wsparcie edukacyjne: szkolenie w zakresie dostosowywania środowiska edukacyjnego i stosowania odpowiednich metod nauczania, które mogą wspierać młodzież z ADHD w osiąganiu sukcesów szkolnych.
- Rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych: nauka metod wspierających rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych młodzieży z ADHD, takich jak techniki radzenia sobie ze stresem, zarządzania emocjami oraz rozwijania zdrowych relacji interpersonalnych.
- Zrozumienie wpływu ADHD na obraz własnej osoby
- Rozpoznawanie objawów niskiej samooceny: nauka identyfikowania oznak niskiej samooceny i negatywnego obrazu własnej osoby u młodzieży z ADHD w codziennym zachowaniu, takich jak unikanie wyzwań, wycofanie społeczne, nadmierna samokrytyka.
- Strategie budowania pozytywnego obrazu własnej osoby: narzędzia i techniki wspierających rozwój pozytywnego obrazu własnej osoby; omówienie metod wzmacniania mocnych stron, talentów i osiągnięć nastolatków z ADHD.
- Wsparcie emocjonalne: nauka technik wspierających rozwój emocjonalny, które mogą pomóc nastolatkom w radzeniu sobie z frustracją, stresem i lękiem związanym z ADHD. Omówienie znaczenia empatii i zrozumienia w procesie wspierania pozytywnego obrazu własnej osoby.
- Interwencje terapeutyczne stosowane w pracy z nastolatkami z ADHD.
- Tworzenie planów wsparcia indywidualnego: Nauka opracowywania i wdrażania indywidualnych planów wsparcia, które uwzględniają specyficzne potrzeby i cele każdego pacjneta z ADHD.
- Zapobieganie stygmatyzacji: Edukacja na temat unikania stygmatyzacji i promowania pozytywnego obrazu osób z ADHD, co może pomóc w budowaniu bardziej wspierającego i zrozumiałego środowiska dla młodzieży z tym zaburzeniem.
Spodziewane efekty
Budowanie u specjalistów strategii skutecznego wsparcia nastolatków z rozpoznaniem ADHD, przeciwdziałania budowaniu negatywnej samooceny, wspieranie sprzyjającego środowiska dla nastolatków z ADHD, co ma zapobiec stygmatyzacji i promowaniu akceptacji.
Metody edukacyjne
Prezentacja multimedialna, analiza przypadków
Organizacja szkolenia
Zapis na szkolenie następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego i wniesienie opłaty za szkolenie.
Link do wydarzenia oraz materiały dydaktyczne zostaną przesłane 2 dni przed szkoleniem.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu w formie elektronicznej.
Prowadzenie
mgr Renata Bieniek-Pocielej