Praca diagnostyczna i terapeutyczna z nastolatkami z ADHD

Do kogo kierowane jest szkolenie?

Szkolenie skierowane do psychoterapeutów, psychologów pracujący z nastolatkami z rozpoznaniem ADHD i zainteresowanych tematem.

Cele szkolenia

Szkolenie takie ma na celu zapewnienie wsparcia specjalistom, nauczycielom w zakresie skutecznej pracy terapeutycznej w budowaniu pozytywnego obrazu własnej osoby i poprawie jakości życia nastolatków z ADHD.

Ramowy program szkolenia

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Zrozumienie objawów ADHD u nastolatków: edukacja na temat natury ADHD w okresie adolescencji: objawów i przebiegu rozwoju zaburzenia.
  2. Diagnoza: nauka rozpoznawania objawów ADHD oraz znajomość procedur diagnozy: stosowane narzędzia diagnostyczne i metody oceny, rzetelną ocenę potrzeb młodzieży.
  3. Skutki ADHD: wpływ ADHD na funkcjonowanie młodzieży w różnych sferach życia, takich jak: edukacja, relacje z rówieśnikami, życie rodzinne i rozwój emocjonalny.
  4. Strategie interwencyjne: nauka efektywnych strategii i technik interwencyjnych, które mogą pomóc młodzieży z ADHD (metody behawioralne, techniki organizacyjne, interwencje psychoedukacyjne i terapia poznawcza).
  5. Wsparcie edukacyjne: szkolenie w zakresie dostosowywania środowiska edukacyjnego i stosowania odpowiednich metod nauczania, które mogą wspierać młodzież z ADHD w osiąganiu sukcesów szkolnych.
  6. Rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych: nauka metod wspierających rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych młodzieży z ADHD, takich jak techniki radzenia sobie ze stresem, zarządzania emocjami oraz rozwijania zdrowych relacji interpersonalnych.
  7. Zrozumienie wpływu ADHD na obraz własnej osoby
  8. Rozpoznawanie objawów niskiej samooceny: nauka identyfikowania oznak niskiej samooceny i negatywnego obrazu własnej osoby u młodzieży z ADHD w codziennym zachowaniu, takich jak unikanie wyzwań, wycofanie społeczne, nadmierna samokrytyka.
  9. Strategie budowania pozytywnego obrazu własnej osoby: narzędzia i techniki wspierających rozwój pozytywnego obrazu własnej osoby; omówienie metod wzmacniania mocnych stron, talentów i osiągnięć nastolatków z ADHD.
  10. Wsparcie emocjonalne: nauka technik wspierających rozwój emocjonalny, które mogą pomóc nastolatkom w radzeniu sobie z frustracją, stresem i lękiem związanym z ADHD. Omówienie znaczenia empatii i zrozumienia w procesie wspierania pozytywnego obrazu własnej osoby.
  11. Interwencje terapeutyczne stosowane w pracy z nastolatkami z ADHD.
  12. Tworzenie planów wsparcia indywidualnego: Nauka opracowywania i wdrażania indywidualnych planów wsparcia, które uwzględniają specyficzne potrzeby i cele każdego pacjneta z ADHD.
  13. Zapobieganie stygmatyzacji: Edukacja na temat unikania stygmatyzacji i promowania pozytywnego obrazu osób z ADHD, co może pomóc w budowaniu bardziej wspierającego i zrozumiałego środowiska dla młodzieży z tym zaburzeniem.

Spodziewane efekty

Budowanie u specjalistów strategii skutecznego wsparcia nastolatków z rozpoznaniem ADHD, przeciwdziałania budowaniu negatywnej samooceny, wspieranie sprzyjającego środowiska dla nastolatków z ADHD, co ma zapobiec stygmatyzacji i promowaniu akceptacji.

Metody edukacyjne

Prezentacja multimedialna, analiza przypadków

Organizacja szkolenia

Zapis na szkolenie następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego i wniesienie opłaty za szkolenie.
Link do wydarzenia oraz materiały dydaktyczne zostaną przesłane 2 dni przed szkoleniem.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu w formie elektronicznej.

Prowadzenie

mgr Renata Bieniek-Pocielej

Masz pytania?

Napisz do nas! 

Kontakt:

Ewa Czajka
[email protected]
Tel.: 22 428 44 26

Regulaminy
Cena

1250,00 

Brak w magazynie

Chcesz otrzymać powiadomienie, gdy to szkolenie będzie ponownie dostępne?